Wydaje Ci się, że na temat reklam na Facebooku wiesz już wszystko? Masz rację – wydaje Ci się. Nawet jeśli rok temu byłeś na profesjonalnym szkoleniu albo kilka miesięcy wstecz brałeś udział w konferencji na ten temat… wiele się zmieniło od tego czasu. Ekipa niebieskiego portalu wprowadziła nowe funkcje, pojawiły się nieznane dotąd możliwości. Możesz jeszcze skuteczniej trafiać do swoich odbiorców. Jak? Poznaj kilka prostych wskazówek.
Facebook jest niesamowity pod względem docierania do konkretnej grupy docelowej. Oprócz standardowych danych, takich jak: wiek, płeć, miejscowość, stan cywilny – masz też dostęp do innych wskaźników. Możesz skierować swoją akcję promocyjną do użytkowników konkretnego modelu samochodu, czytelników branżowego magazynu albo do ludzi, którzy uwielbiają jeść krewetki.
Skorzystaj też z grup podobnych odbiorców umożliwiających dotarcie do nowych osób, które mogą być zainteresowane przedmiotem działalności Twojej firmy, ponieważ przypominają osoby, które wcześniej pozytywnie zareagowały na przeprowadzone przez Ciebie działania.
Kolejną kwestią wartą przemyślenia jest lokalizacja postów. Szybko i łatwo możesz za pomocą paru kliknięć udostępnić Twoją reklamę na kilku kanałach. Zastanów się też, czy lepiej by było, gdyby kampania była widoczna w aktualnościach, czy też w prawej części strony. Dostosuj formę, treść i wygląd do wybranego miejsca i zawsze pamiętaj o wysokiej jakości materiałów, również pod względem contentu.
Wszystkie wskazówki testuj, nie wierz na słowo – zbyt dużo możesz stracić. Ryzyko jest wpisane w marketing, ale lepiej minimalizować ewentualne zagrożenia lub porażki.
Wykorzystaj możliwości Piksela Facebooka, czyli krótkiego kodu, który jest umieszczany w witrynie po to, aby raportować konwersję (na wielu urządzeniach), budować grupy odbiorców i generować kompleksowe statystyki dotyczące sposobu korzystania ze strony. Dzięki Pikselowi Twoje reklamy będą dynamiczne!
Zaawansowane narzędzia pozwolą Ci na optymalne planowanie publikacji postów. Akcję promocyjną możesz wyświetlać np. podczas przerwy na lunch w danej okolicy. A może chcesz dotrzeć do osób, które korzystają z darmowego Wi-Fi przy ratuszu w Twoim mieście? Z Facebookiem wszystko jest możliwe!