fbpx

Zmiany na Facebooku – o czym musisz wiedzieć, prowadząc stronę firmową?

Mark Zuckerberg na początku 2018 roku ogłosił wprowadzenie bardzo ważnej zmiany w algorytmie Facebooka. Od tej pory posty udostępniane przez znajomych będą pojawiać się wyżej, w Aktualnościach, natomiast strony odnotują spadki. Na czym dokładnie polega ogłoszona zmiana i kto najbardziej może na niej ucierpieć? Sprawdźcie, co zmieni się na portalu.
Facebook zapowiedział modyfikację w algorytmie pozycjonującym posty w aktualnościach. Aktualizacja sprawia, że priorytet mają uzyskać wpisy, które prowadzą do inicjowania dyskusji oraz pogłębiania relacji.

Skąd ta zmiana?

Jak podkreśla serwis, priorytetem jest łączenie użytkownika z osobami, miejscami oraz rzeczami, z którymi pragnie pozostawać w stałym kontakcie. Dlatego też treści publikowane przez członków rodziny oraz przyjaciół będą mieć pierwszeństwo przed wpisami publicznymi. Dzięki wprowadzonej zmianie Facebook będzie niejako segregował posty, które mają największe szanse na interakcje ze znajomymi, umieszczając je najwyżej w Aktualnościach.

Co więcej, w przypadku nowo pojawiających się treści, algorytm ma sam przewidywać, czy dany materiał rzeczywiście ma szansę na zdobycie zaangażowania odbiorców. W sytuacji, gdy uzna, że tak, wówczas film czy artykuł, zdobędzie odpowiednio wysoką pozycję w news feedzie.

Jakich konsekwencji należy się spodziewać?

Ogłoszone przez założyciela FB zmiany wydają się rewolucyjne i mogą stawiać przed właścicielami firmowych stron wiele wyzwań. Może się to wiązać, chociażby ze spadkami zasięgów. Wpływ ten będzie jednak zróżnicowany i uzależniony od wielu czynników takich jak np. rodzaj publikowanych wpisów oraz tego, jakie są w stosunku do nich reakcje użytkowników.

Co można zrobić?

Chcąc zabezpieczyć się przed odczuciem skutków aktualizacji algorytmu FB, można skorzystać z kilku rozwiązań. Przede wszystkim konieczne będzie zmodyfikowanie sposobu przekazywania treści oraz komunikacji. Inną opcją, którą wskazuje serwis, może być stworzenie grupy wokół fanpage’a, w której ludzie będą mogli dyskutować i wchodzić w interakcje. Jedno jest pewne – w tej sytuacji warto rozważyć zaplanowanie nowej strategii social media, zapominając o łatwych sposobach angażowania odbiorców i zastępując je treściami faktycznie wnoszącymi wartość.

5/5 - (5 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.