Fanpage firmy rośnie, ale zaangażowanie fanów i zasięgi postów niezupełnie. Dlaczego tak się dzieje? Problem niekoniecznie tkwi w Twojej strategii komunikacyjnej, ale w tym, że Facebook działa w taki sposób, by motywować do opłacania promowanych postów. Czy jednak rzeczywiście się to opłaci?
Cel promowania postów
Wszystko w tym przypadku zależy od tego, jak ustawisz swoją reklamę w menadżerze reklam i które z opcji są dla Ciebie najistotniejsze. Facebook dysponuje aż kilkunastoma celami reklamowymi, a wśród nich znajduje się m.in. aktywność, czyli promowanie postów na fb. Chodzi więc o to, by zaangażować różnych użytkowników Facebooka do polubień, komentarzy oraz udostępnień. Jeśli chcesz, by użytkownicy byli kierowani na Twoją stronę www, musisz wybrać inny cel, oznaczony w ustawieniach jako „Ruch”. Zapamiętaj – to ważne, żebyś nie czuł się oszukany!
Jak wypromować posta?
Tu liczy się to, z jakiego miejsca włączasz reklamę. Wiele osób po zauważeniu przycisku promowania na poziomie fanpage’a bez namysłu włączy reklamę właśnie tutaj. Nie jest to jednak efektywna opcja, ponieważ po przejściu do menadżera reklam użytkownik otrzymuje o wiele więcej możliwości optymalizowania, w tym dobierania miejsc, gdzie reklama ma się wyświetlać, a także dni oraz godzin. I nie tylko!
Aby dostać się do menadżera, musisz kliknąć trójkąt menu w prawym rogu ekranu, a następnie wybrać opcję „Utwórz reklamę”. Tutaj w opcji „Aktywność” wybierasz „Aktywność względem posta”. Ustaw szczegóły – i gotowe!
Czy promowanie ogranicza zasięg organiczny?
To ważne pytanie i choć nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, można uznać, że wcale tak nie jest. Warto jednak pamiętać o paru zasadach, by zmniejszyć niebezpieczeństwo tego, że bezsensownie będziemy promować posta do tych osób, które byłyby w stanie dotrzeć do niej samodzielnie. Po pierwsze – promujmy post po kilku godzinach, a najlepiej po dniu od publikacji. Po drugie – pamiętaj, że każda bezpłatna interakcja pod postem zmniejsza koszty reklamy. Warto więc poczekać na ruch naturalny!