Prowadzony przez Ciebie fanpage na portalu Facebook czy w innych mediach społecznościowych ma wiele różnych zadań. Z jednej strony – pomaga zgromadzić aktywnych lub potencjalnych odbiorców wokół marki. Z drugiej – służy do wypromowania nie tylko aktualnych propozycji, ale i nowości. Reklamowanie nadchodzących usług lub produktów na swojej stronie na FB to nie lada wyzwanie. Aby uzyskać odpowiedni efekt, trzeba wykazać nieco zaangażowania i kreatywności. Dzięki poniższym podpowiedziom jednak będzie to znacznie łatwiejsze. Przekonaj się, jak efektywnie ogłosić wprowadzane do oferty nowości!
Spis treści
- Nowości w ofercie? Ogłoś je na Facebooku!
- Jak wygenerować zainteresowanie nowym produktem lub usługą?
- Wstawiaj teasery
- Stwórz wydarzenie lub zaplanuj konkurs
- Ogłoś nowość w ciekawy sposób
- Zbuduj bazę internetowych fanów dzięki firmie KJ studio
Nowości w ofercie? Ogłoś je na Facebooku!
Jeśli masz fan page na Facebooku, z pewnością zdążyłeś już poznać szerokie możliwości, jakie on gwarantuje jako narzędzie wspierające marketing Twojej marki. Media społecznościowe są obecnie jednym z najważniejszych elementów strategii budowania świadomości marki wśród odbiorców. Odgrywają również dużą rolę podczas ogłaszania nowości.
Aby jednak odnieść zamierzone cele, należy zaplanować całą akcję promocyjną, mającą na celu zbudowanie zainteresowania i hype’u wokół tego wydarzenia. Wszak „świeże” produkty lub usługi często okazja do małego święta. A skoro tak – trzeba zadbać o właściwą oprawę.
Jak wygenerować zainteresowanie nowym produktem lub usługą?
Hype, czyli emocjonalne, pozytywne napięcie wokół jakiegoś wydarzenia, to jeden ze skuteczniejszych sposobów na to, by np. generować zyski sprzedażowe jeszcze na długo przed tym, nim produkt czy usługa zostanie wypuszczona. Do pewnej perfekcji w nim doszli m.in. twórcy gier komputerowych, którzy – często na lata przed premierą, tworzyli atmosferę pełną emocji. Jego budowanie jednak wymaga określonej strategii. Począwszy od puszczenia pierwszych wzmianek, przez dawkowanie kolejnych informacji po sam moment wprowadzenia nowości do oferty – każdy z tych etapów promocji powinien być dobrze zaplanowany.
A jak Ty możesz to zrobić, prowadząc fanpage firmy na Facebooku? Przekonaj się o tym poniżej.
Wstawiaj teasery
Drobne, nieoczywiste zajawki, jakie pojawiają się na stronie marki na FB, potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o budowanie takiego napięcia. Teaser, jak sama nazwa wskazuje, ma za zadanie rozbudzać ciekawość nowością, która nadchodzi. Może nawet nie wskazywać wprost, o co chodzi, a jedynie dawać pole do snucia domysłów, dostarczając jedynie ogólnego pojęcia o produkcie czy usłudze. Taką zajawką bywa m.in.:
- krótka informacja tekstowa (czasem nawet wystarczy kilka charakterystycznych słów),
- zdjęcie lub grafika,
- krótki klip video.
W efekcie publikacji teasera często rodzą się różne spekulacje i scenariusze, jakie fani sami dalej rozwijają, nierzadko podnieceni choćby szczątkowymi danymi. Często na podstawie kilku takich małych informacji tworzy się szeroki i bardzo aktywny ruch osób pozytywnie nastawionych do planowanej nowości.
Stwórz wydarzenie lub zaplanuj konkurs
Budowanie hype’u zajawkami to jedna strona medalu. Druga – wdrożenie elementów promocji, mających zwiększyć aktywność odbiorców. Może to być np. event online, z którego będzie prowadzona transmisja na żywo, albo konkurs. W tym drugim przypadku warto pamiętać o zasadach organizacji takich zabaw, a także zachęcających do uczestnictwa nagród. Na naszym blogu znajdziesz więcej informacji na temat tego, jak go dobrze przygotować taką grę. Jeśli nie masz pewności, jak się tym zająć, skorzystaj z pomocy KJ Studio.
Ogłoś nowość w ciekawy sposób
Aura tajemniczości, wyjście poza pewne ramy reklamy, nawiązanie do popkulturowych motywów… Istnieje wiele sposobów na to, by zaprezentować nowość, jaka ma zagościć w ofercie. Bardzo ważne jest to, aby promocja wyróżniała się na tle innych. Kreatywne podejście do tego zadania z pewnością zostanie docenione przez Twoich fanów!
Zbuduj bazę internetowych fanów dzięki firmie KJ studio
Każda działająca na FB firma ma szansę efektywnie dotrzeć do swoich klientów. Dzięki możliwościom, jakie daje ten portal, można skutecznie „nakręcić” zainteresowanych ofertą, szczególnie gdy na horyzoncie czai się nowość. Ważne jednak jest strategiczne podejście do tego tematu, a także znajomość narzędzi, jakie daje serwis. Jeśli chcesz mieć pewność, że uda się zachęcić potencjalnych klientów do uczestnictwa w tym wydarzeniu oraz sięgnięcia po nowe produkty lub usługi – skorzystaj z naszej oferty. KJ Studio to zespół wykwalifikowanych specjalistów, którzy pomogą Ci efektywnie wypromować firmę i jej nowości. Zapewniamy atrakcyjny cennik usług.