fbpx

prowadzenie-fanpage

W jaki sposób budować wizerunek eksperta? Poznaj nasze wskazówki!

Gdy klienci poszukują określonych produktów lub usług, oczekują od ich dostawców m.in. znajomości danego tematu. Często zadają pytania, dotyczące konkretnych artykułów, chcąc wiedzieć więcej nie tylko na ich temat, ale np. o ich wpływie na środowisko czy zdrowie. Nierzadko poszukują również informacji o nich na samej stronie – czy to firmowy Facebook, czy już na domenie samej działalności. W jaki sposób utwierdzić ich w przekonaniu, że jest się ekspertem w danej dziedzinie? Podpowiadamy w tym artykule! Zachęcamy do lektury.

 

Dlaczego wizerunek eksperta jest tak ważny?

Świadomość marki, zaufanie i wiarygodność – to trzy istotne wartości każdej działalności, mające duże przełożenie na sprzedaż usług lub produktów. Tym samym budowanie wizerunku jako eksperta, zarówno na fanpage’u, jak i stronie internetowej, jest niczym innym jak metodą promocji swojej firmy. Dzięki temu też dostarczysz niezbędnych informacji na temat swojej działalności. Warto przy tym podkreślić, że chodzi nie tylko o konkretne właściwości, ale i np. sposób użycia.

Tym, co hamuje często przed podjęciem decyzji, są obawy związane ze sposobem korzystania z danego produktu. Podobnie działa to w przypadku usług – gdy nie wiemy, jak wykonuje się np. konkretny zabieg kosmetyczny, wiążemy z nim pewne obawy. Kiedy jednak dowiemy się o nim więcej, zobaczymy, w jaki sposób przebiega – staje się on bardziej zrozumiały i przyjazny. To zaś wpływa na decyzje zakupowe klientów.

Zdobądź zaufanie potencjalnych klientów!

Jak natomiast stworzyć wizerunek eksperta, by strona firmy lub fanpage na Facebook kojarzyły się z wiarygodnym źródłem informacji? Jest kilka sposobów, by to osiągnąć. Wszystkie opierają się na dostarczaniu odpowiednich treści potencjalnie zainteresowanym.

Wstawiaj artykuły blogowe

Blog ma kilka zalet. Z perspektywy pozycjonowania pozwala na wyniesienie firmowej strony wyżej w wynikach wyszukiwania. Z drugiej – stanowi istotne źródło informacji dla klientów, którzy wciąż się wahają i szukają wiedzy, jaka pomoże im podjąć decyzję. Artykuły blogowe to okazja na szersze poruszenie konkretnych tematów, związanych z produktami czy usługami danej firmy. Dzięki nim można np.:

  • wyjaśnić różnicę między poszczególnymi modelami danego produktu,
  • opisać szerzej konkretne zabiegi, prezentując np. komu są zalecane, jakie są efekty i ewentualne przeciwwskazania,
  • poruszać tematy związane z branżą i niejako przy okazji nawiązywać do proponowanej oferty,
  • informować klientów o branżowych sukcesach, np. nagrodach dla marki w danej dziedzinie.

facebook-firmowy

Przygotuj FAQ

Prowadząc firmę, należy przygotować się na wiele pytań ze strony klientów. Właśnie dlatego jednym z najlepszych pomysłów i jednocześnie sposobów na kreowanie wizerunku eksperta jest zamieszczenie na stronie FAQ – czyli często poruszanych zagadnień. Dzięki temu zainteresowany może szybko zapoznać się z odpowiedziami na swoje wątpliwości i to bez większego zaangażowania. Niekiedy oczekują tylko kilku słów wyjaśnienia, jednak niektóre zapytania potrzebują szerszego wytłumaczenia. Dzięki FAQ szybko dostarczysz oczekiwanych przez klientów informacji.

Aktywnie doradzaj swoim klientom

Wiele osób lubi dowiadywać się „u źródła” w sprawie konkretnych produktów czy usług. Wobec tego prowadzenie fanpage wiąże się nie tylko z zamieszczaniem na nim postów, informujących o kolejnych działaniach przedsiębiorstwa, ale i z interakcją z klientami. Za pośrednictwem np. komunikatora Facebooka, często oczekują szybkiej odpowiedzi na konkretne pytania, jak i porady związanej z wyborem. Bywa tak, że zainteresowany ma na oku dwa lub więcej produktów, ale nie wie, który z nich lepiej sprawdzi się w jego sytuacji. Ty, jako ekspert, masz za zadanie te wątpliwości rozwiać. I im szybciej i lepiej będziesz to robić, tym efektywniej zbudujesz swój wizerunek jako znawcy.

KJ studio — pomożemy Ci osiągnąć pożądany wizerunek!

Opisane wyżej działania niejednokrotnie wymagają sporego zaangażowania. Tworzenie odpowiednich treści na bloga, przygotowanie stosownego FAQ oraz interakcja z klientami często odciąga od głównych zadań przedsiębiorcy. Na szczęście np. tworzenie i prowadzenie fanpage’a na Facebooku, jak i przygotowanie odpowiednich treści na stronę firmy można zlecić specjalistom, którzy wiedzą, jak dotrzeć do takich klientów. Chcesz skutecznie zbudować wizerunek eksperta? Skontaktuj się z KJ Studio! Pomożemy Ci osiągnąć Twój cel.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.