fbpx

Telefon z włączonym Facebookiem leżący na stole

Jak uruchomić remarketing na Facebooku?

Opcji docierania do potencjalnych klientów i fanów marki na Facebooku jest wiele. Wliczają się do nich nie tylko bannery Google, ale także reklamy pojawiające się w newsfeedzie, jak i kolumnie po prawej stronie strony. Jak ruszyć z własną kampanią remarketingową? Podpowiadamy, jak dzięki kilku krokom poszerzyć efektywność reklam na Facebooku!

Piksel na portalu

Kampanie remarketingowe to nic innego, jak zestawy reklam wyświetlając się osobom, które choć raz odwiedziły stronę Twojej marki. Bannery mogą wyświetlać się zarówno w aktualnościach, jak i prawej kolumnie na Facebooku, jednak aby tak się stało, potrzebny jest odpowiedni program. Piksel, bo właśnie o nim mowa, zbiera informacje ze strony www Twojej marki. Program Piksel to fragment kodu, który wbudowany w źródło strony pozyskuje niezbędne informacje o odwiedzających stronę www osobach.  Co ważne, Piksel jest przypisany do konta reklamowego, dzięki czemu każde konto ma swój własny kod.

Kilka kroków i gotowe!

Chcąc stworzyć swój unikalny kod Piksel, wystarczy wejść do Menadżera Reklam, zalogować się na swoim koncie i wybrać z menu po lewej stronie zakładkę „Piksele”. Nie ma co się stresować – Facebook zadbał o to, aby każdy poradził sobie z tym procederem i z łatwością przeprowadzi Cię przez kolejne kroki tworzenia własnego kodu. Pamiętaj, aby nadać mu nazwę i praktycznie gotowe. Kolejnym krokiem jest skopiowanie kodu, który otrzymasz i wklejenie go w źródło strony www – z tym poradzi sobie z pewnością każdy programista.

Teraz przychodzi czas na stworzenie grupy odbiorców w Menadżerze Reklam – wybierz „utwórz grupę odbiorców”, po czym wybierz opcję „ruch w witrynie internetowej” i postępuj zgodnie z instrukcjami. Pamiętaj, że każdą docelową grupę możesz dowolnie zawężać – do pozyskanych z Piksela danych dodajemy zainteresowania, lokalizacje lub dane demograficzne, które w tym momencie stanowią dla nas najważniejsze kwestie. Możesz także ukierunkować reklamę na grupę osób, która odpowiednio odwiedziła zakładkę „kontakt”, „o nas”, „usługi” i wiele innych.

5/5 - (2 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.