fbpx

Jakie trendy będą widoczne na Facebooku w 2018 roku?

Facebook jako jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych z roku na rok rozwija się coraz prężniej, a użytkownicy wciąż korzystają z niego niezwykle chętnie. Z tego względu także marki przykładają większą uwagę do komunikacji w social media, starając się dostosować prowadzone działania do aktualnych tendencji. Zastanawiasz się, jakie najważniejsze trendy na Facebooku w 2018 roku wskazują eksperci i na które z nich warto zwrócić szczególną uwagę? Jeśli tak – zapraszamy do lektury.
Poniżej prezentujemy niektóre z trendów na Facebooku, które warto uwzględnić w 2018 roku, jeżeli chcesz dotrzymać kroku marketingowi na FB.

Wideo wciąż bardzo popularne

Od początku 2017 roku format wideo spotyka się z ogromnym zainteresowaniem użytkowników, a prowadzenie fanpage na FB z jego wykorzystaniem wydaje się zajmować coraz istotniejsze miejsce w działaniach reklamowych. W 2018 roku trend ten ma być jeszcze bardziej widoczny. Szczególnie interesujące są transmisje na żywo. Co więcej, zdaniem ekspertów, w nadchodzących miesiącach ważna będzie nie tylko umiejętności stworzenia materiału wideo, ale także pomysł, w jaki sposób umiejętnie połączyć produkcję filmową z contentem tekstowym.

Rozwój AR i VR

Rozwój wirtualnej oraz rozszerzonej rzeczywistości nabiera tempa także z perspektywy Facebooka. Tego typu technologie pozwalają użytkownikom na zupełnie nowe doświadczenia, a poza tym uatrakcyjniają zamieszczane w sieci treści. Być może już całkiem niedługo będziemy mogli spotkać się ze znajomymi z FB w wirtualnym świecie. Rozwiązania te z całą pewnością będą mogły być wykorzystywane również w działaniach marketingowych.

Innowacyjne i spersonalizowane treści

Rok 2018 bezsprzecznie będzie też należeć do innowacyjnych treści na FB. Wszystko to dlatego, że młodzi użytkownicy dość niechętnie podchodzą do tradycyjnych przekazów reklamowych. Dlatego coraz większe znaczenie ma odgrywać tzw. personalizacja treści. Jeśli uda nam się stworzyć spersonalizowany content, wówczas nagrodą będzie większe zaangażowanie konsumentów.

Co jeszcze czeka nas w 2018 roku na FB?

W nadchodzących miesiącach prowadzenie firmowego fanpage na FB będzie coraz częściej zintegrowane z biznesowym wykorzystaniem chatbotów, które będą w stanie udzielać odpowiedzi na podstawowe pytania klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Podsumowując, należy stwierdzić, że rok 2018 to dalsza ekspansja wideo, mobile oraz zastępowania ogólnikowych treści – spersonalizowanymi. Dlatego, jeśli chcesz przyciągnąć nowych fanów i zatrzymać obecnych, podążanie za nowinkami i wprowadzenie ich do swojej strategii wydaje się nieuniknione.

4.8/5 - (5 votes)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.