Facebook stara się na wiele sposobów pomagać przedsiębiorcom w promowaniu ich firm. Możliwości reklamowania się jest wiele – ważniejsze jest natomiast to, w jaki sposób prawidłowo z nich skorzystać. Sprawdź 5 najważniejszych porad dotyczących skutecznych reklam na Facebooku.
Słuchaj odbiorców
Jeśli śledzisz reakcje swoich odbiorców, z pewnością wiesz, które posty cieszą się wśród nich największą popularnością, a z jakich praktyk lepiej rezygnować. Wykorzystaj tę wiedzę przy tworzeniu materiałów promocyjnych. Używaj języka, który będzie zrozumiały dla fanów i publikuj treści spójne z twoim wizerunkiem. Bądź wierny sobie!
CTA – wezwij do działania!
Wykorzystaj tzw. CTA, czyli „wezwanie do działania”. Postaraj się nasycić opis reklamy niezbędnymi informacjami, a to, co najważniejsze, ukryj pod przyciskiem. Możesz także umieścić fragment opisu bezpośrednio na zdjęciu. W ten sposób z pewnością zwrócisz uwagę swoich odbiorców!
Testuj
Jeśli nie jesteś pewien, jaka forma reklamy przypadnie do gustu Twoim odbiorcom, nic prostszego – testuj. Stwórz kilka wariantów i obserwuj, w jaki sposób fani będą reagować na Twoje pomysły.
Ustal budżet
Bezpiecznie jest ustalić niski budżet na początek kampanii i regulować go, monitorując, w jaki sposób zmienia się zainteresowanie reklamą. Dzięki temu będziesz miał pewność, że zainwestowane pieniądze do Ciebie powrócą.
Poznaj wskaźniki
W jaki sposób ustalić, czy dana kampania promocyjna na Facebooku przynosi korzyści? Przed udostępnieniem reklamy musisz zapoznać się ze wskaźnikami, które Ci w tym pomogą. Wśród nich znajduje się m.in. CTR – mierzący stosunek reakcji na reklamę do jej wyświetleń, CPM – koszt tysiąca wyświetleń lub CPC, czyli koszt pojedynczego kliknięcia. Brzmi prosto, prawda?
Pamiętaj, że interesująca reklama to jedno. Druga podstawowa zasada to umiejętne pokierowanie kampanią w taki sposób, aby zaciekawiła ona odbiorców i – przede wszystkim – skłoniła ich do skorzystania z Twoich usług. Planuj, monitoruj, słuchaj, wymyślaj…