fbpx

strategie-konkursowe

Strategie konkursowe na Facebooku – jak zwiększyć zasięg i zaangażowanie?

Aby móc konkurować ze swoim produktem w social mediach, ważna jest kreatywność oraz zaangażowanie. Konkursy na Facebooku to prosty sposób na przyciągnięcie followersów oraz potencjalnych klientów. Uczestników kusi nie tylko chęć wykazania się, zwłaszcza jeśli chodzi o wykonanie jakiegoś zadania, ale przede wszystkim wizja zgarnięcia nagród. Sprawdź, czy strategie konkursowe na FB sprawdzą się na Twoim profilu. Jak zaplanować taką akcję?

Konkursy na Facebooku – czy warto?

Nie ma co ukrywać, przemawianie do ludzkiej próżności to jedna z najefektywniejszych strategii marketingowych. Bo w końcu, kto oprze się darmowej nagrodzie, często nawet o dużej wartości? Oczywiście konkursy nigdy nie są akcją charytatywną, a starannie zaplanowanym działaniem mającym na celu przynieść korzyści przede wszystkim marce. Wśród tych zalet można wymienić:

  • zwiększenie widoczności marki w internecie;
  • zwiększenie sprzedaży;
  • zwiększenie zaangażowania klientów;
  • zwiększenie pozytywnych odczuć związanych z marką;
  • budowanie strategii silnej marki „wychodzącej” do klientów;
  • promowanie nowych produktów lub usług;
  • pozyskanie nowych followersów;
  • pozyskanie bazy adresów do przyszłych kampanii marketingowych.

Doskonałym przykładem działania promującego sprzedaż jest organizacja konkursu typu: „Kup nasz produkt i odpowiedz na pytanie…”.

konkursy-facebook

Jakie są rodzaje konkursów na Facebooku?

Sukces akcji konkursowej na FB zależy od wielu czynników. Zanim jednak zaplanujesz konkretne działanie, zastanów się, jaki rodzaj konkursu sprawdzi się w danym przypadku. Do wyboru masz kilka ciekawych opcji uzależnionych od stopnia zaangażowania użytkowników oraz celu, jaki chcesz osiągnąć.

  1. „Lubię to!”. Chodzi tu o polubienie, udostępnienie posta. Celem jest zwiększenie widoczności marki i pozyskanie nowych followersów.
  2. „Dodaj komentarz”. Pod postem konkursowym należy napisać jakieś słowo lub hasło. Celem jest zwiększenie widoczności marki oraz zaangażowanie użytkowników.
  3. „#hashtag”. To konkursy, w których użytkownicy udostępniają własne zdjęcia, nagrania i oznaczają je konkretnym hashtagiem. Celem może być promocja nowej kampanii lub produktu.
  4. „Kreatywne”. W tych akcjach wybiera się najlepsze prace konkursowe. Mogą dotyczyć wykonania zdjęcia z produktem, nagrania, napisania projektu, pomysłu na…, itp. Celem jest większe zaangażowanie użytkowników oraz wzbudzenie zainteresowania marką.
  5. „Quizy”. Zadaniem użytkowników jest odpowiedź na pytanie lub pytania związane z marką. Celem jest zwiększenie świadomości marki oraz wzrost jej rozpoznawalności.

O czym należy pamiętać przy planowaniu konkursów?

Po tym, jak wybierzesz cel i rodzaj konkursu, należy wymyślić jego treść w taki sposób, by była atrakcyjna dla użytkowników. Tu należy wykazać się dużą dawką kreatywności. Co prawda, możesz inspirować się akcjami z innych profili, np. zagranicznych, ale im bardziej „odjechany” pomysł, tym lepiej.

Ważnym elementem jest promocja konkursu. Aby założone strategie konkursowe przyniosły efekty, ogłoś akcję na swoim profilu, daj znać w newsletterach, umieść oznaczenia na opakowaniach produktów. Możesz również skorzystać z płatnych reklam Facebook Ads.

Zadbaj również o wszystkie legalne aspekty akcji konkursowej. Zwróć uwagę na wszystkie aspekty związane z prawami autorskimi, ochronie danych osobowych czy zgłoszeniem konkursu do odpowiedniego organu administracji skarbowej (ustawa o grach losowych).

W jaki sposób angażować uczestników?

Najlepsze efekty kampanii konkursowych wiążą się z maksymalnym zaangażowaniem uczestników akcji. Zamiast łatwych działań, w stylu „polub”, staraj się rzucać wyzwanie swoim followersom. Wysiłek włożony w wykonania zadania konkursowego, połączony z oczekiwaniem na werdykt, pozostawią duży ślad w świadomości użytkowników.

Jednocześnie pamiętaj, by podczas trwania konkursu przypominać o akcji, zachęcać do wzięcia w nim udziału również innych osób.

Postaw na angażujące treści i konkursy z KJ Studio

Jeśli planujesz promocję swojej marki, zapewne wiesz, że obsługa profilu firmowego na Facebooku to wymagająca praca, w której należy wykazać się dużą dozą kreatywności oraz cierpliwości. Jednak wcale nie musisz robić tego samodzielnie! Oddeleguj obowiązki KJ Studio. Poprowadzimy Twój profil oraz zajmiemy się strategią konkursową, która pomoże Ci wypromować nowy produkt lub zwiększyć widoczność marki.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.