fbpx

statystyki na facebooku

Statystyki strony na Facebooku – analizuj i rozwijaj fanpage

 

 

Do skutecznego prowadzenia i rozwijania fanpage’u bardzo przydają się informacje na temat reakcji użytkowników. Dzięki statystykom na Facebooku sprawdzasz, czy osoby odwiedzające Twój profil to potencjalni klienci. Masz dostęp do prawdziwej kopalni wiedzy oraz danych, które możesz dodatkowo przetwarzać i analizować. Raporty oraz zestawienia pomagają również skutecznie zaplanować kampanię reklamową. Dowiedz się, jakich informacji dostarczą statystyki fanpage’a!

Cyfry i wykresy powiedzą Ci prawdę

Statystyki na Facebooku to lustro, w którym zobaczysz twarz Twojej działalności – jej fanów, reakcje na nowe posty, nowości rynkowe oraz wydarzenia. Znajdziesz w nich wiele przydatnych informacji oraz wiedzę na temat zachowań odbiorców, np. czy użytkownicy chętniej oglądają wideo, czy raczej preferują wpisy ze zdjęciami. Statystyki umożliwiają bieżący monitoring tego, co działo się w wybranym przedziale czasowym na fanpage’u. Mając dostęp do wielu danych, podejmiesz właściwe decyzje dotyczące działań marketingowych lub sprzedażowych. Jest to więc przydatne i darmowe narzędzie analityczne, z którego warto regularnie korzystać.

Dane statystyczne – co możesz zobaczyć?

Przed analizowaniem postów oraz reakcji użytkowników najpierw zlokalizuj zakładkę „Statystyki”. Znajdziesz ją na głównej stronie fanpage’u, w górnej belce. Obsługa tej funkcji Facebooka jest naprawdę prosta. Jakiego rodzaju informacje i dane zawiera? Przede wszystkim dotyczą one takich zagadnień jak:

  • demografia fanów,
  • liczba nowych polubień fanpage’a,
  • wiadomości prywatne,
  • szybkość udzielania odpowiedzi,
  • liczba wyświetleń strony,
  • zasięg postów,
  • liczba wyświetleń podglądu strony.

Jest to prawdziwa skarbnica wiedzy na temat Twoich potencjalnych klientów oraz ich zachowań. Wszystkie dostępne dane przeanalizujesz w odniesieniu do wybranego przedziału czasowego. Domyślnie ustawiony jest ostatni tydzień, ale możesz zmienić to w każdej chwili.

obsługa fanpage firmy fb

Zasięg organiczny i płatny – różnice

Dzięki statystykom możesz również sprawdzić, jak kształtuje się zasięg organiczny oraz płatny publikowanych postów. Czym się różnią oba pojęcia i dlaczego warto znać te wielkości? Zasięg organiczny określa liczbę odbiorców Twojego profilu, czyli osób, które zobaczyły go w sposób naturalny – bez wsparcia reklamy. Szacuje się, że pojedynczy post dociera do około 20% fanów. Od czego zależy oglądalność? Wpływa na nią wiele elementów, m.in. czas publikacji, wartość merytoryczna wpisu, liczba „lajków” czy komentarzy.

Natomiast zasięg płatny to taki, za który dodatkowo płacisz, a więc powstały w wyniku przeprowadzenia kampanii reklamowej. Celem działań promocyjnych na Facebooku jest zwiększenie aktywności pod danym postem i dotarcie do większego grona odbiorców. Przy użyciu Menedżera Reklam dowolnie ustawisz parametry kampanii, takie jak zasięg terytorialny, płeć oraz wiek odbiorców. Czy warto inwestować w takie rozwiązanie? W zdecydowanej większości tak. Jeśli zadania te powierzysz profesjonalnej firmie, takiej jak KJ Studio, szybko zauważysz wzrost zasięgu płatnego w stosunku do organicznego!

Co jeszcze odczytasz ze statystyk?

Wchodząc w odpowiednie, zakładki możesz sprawdzić szczegółowe informacje na temat zachowań użytkowników. Zobaczysz m.in. jakie sekcje na Twojej stronie są najczęściej przez nich wyświetlane. Ponadto dowiesz się, w jakim wieku są klienci, gdzie mieszkają lub przy pomocy jakiego urządzenia została sfinalizowana sprzedaż. Wszystkie informacje można w dowolny sposób sortować, np. według wieku, płci czy kraju, z którego pochodzą użytkownicy i na tej podstawie tworzyć raporty oraz wykresy. Ponadto istnieje również możliwość eksportu danych fanpage firmy na Facebooku do Excela. Dzięki temu zyskujesz dodatkowe narzędzie analityczne, umożliwiające tworzenie i zapis jeszcze bardziej zaawansowanych obliczeń.

Wyciągaj wnioski i modyfikuj treści!

Statystyki na Facebooku to bardzo ważna część prowadzenia profilu. Wnikliwe obserwacje pozwalają na szybkie zidentyfikowanie zachowań użytkowników czy sprawne poprawienie błędów. Koniecznie skorzystaj z takiej możliwości, a z pewnością nie będziesz musiał długo czekać na efekty! Postaw na sprawdzoną agencję reklamową, która profesjonalnie poprowadzi Twój profil oraz doradzi w kwestiach technicznych. Zajmujemy się tworzeniem fanpage’u firmy na Facebooku, planowaniem płatnych kampanii oraz monitorowaniem wyników. Zapraszamy do kontaktu!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.