fbpx

JAKIE STATYSTYKI MAJĄ TREŚCI WIDEO NA FACEBOOKU I CZY WARTO JE STOSOWAĆ?

Każda statystyka, niezależnie czego ona dotyczy, jest wyjątkowym narzędziem, które w dużej mierze decyduje o kierunku prowadzonej strategii reklamowej na Facebooku. Jak już wiemy, 3/4 jego użytkowników po obejrzeniu wideo podejmuje pozytywne decyzje na podstawie ich treści. Mamy więc do czynienia z formatem, który nie tylko mocno angażuje uczestników portalu społecznościowego, ale także wyzwala określone zachowania, które z kolei mają wpływ na reklamujące się firmy. Trzeba jednak wziąć pod uwagę kilka aspektów, które wynikają właśnie z prowadzonych na Facebooku statystyk, by wielkość zaangażowania reklamodawców oraz stosowany format wideo trafił dokładnie w zapatrywania potencjalnych odbiorców.

 

 

Dlaczego mówimy o filmach reklamowych? Ponieważ na 700 milionów ogólnych wyświetleń wideo, według statystyki LOCOWISE z pierwszego kwartału 2017 roku, 14% to reklamy płatne, w tym 67% publikowanych przynajmniej raz. Można wywnioskować, że filmy wideo stanowią doskonały sposób na dotarcie do ogromnej liczby użytkowników Facebooka, przy czym funkcjonuje jeszcze dość spora możliwość zwiększenia udziału płatnych postów filmowych. Nie możemy jednak zapomnieć o istotnym elemencie statystyki tj. zapatrywań użytkowników portalu, ponieważ to one wskazują bieżący trend, do którego dostosowujemy określoną politykę reklamową.

 

 

Według ostatnich badań BUZZSUMO zainteresowania filmami z Facebooka wskazują temat jedzenia jako najbardziej frapujący od np. zarządzania finansami, co oczywiście nie jest jednoznaczne, ponieważ wiele zależy od jakości prezentacji i sposobu dotarcia do potencjalnego klienta. Równie ważna jest długość wideo, która przy 60-90 sekundach utrzymuje największe zainteresowanie i realnie przekształca się na zyski dla firm. Wraz ze wzrostem czasu trwania reklamy spada jej oglądalność, ale przy około 6 minutach utrzymuje się na niezmiennym poziomie. Krótkie, 30-sekundowe posty filmowe generują najniższe zarobki.

 

 

Jedną z ciekawszych propozycji dla reklamodawców jest Facebook Live, gdzie wideo na żywo znajduje coraz większą liczbę użytkowników, a reklama utrzymuje najwyższe zainteresowanie przy średnio 20-minutowym czasie trwania. Co ciekawe, krótki tekst wstępu, dla którego mediana to 61 znaków charakteryzuje filmy z najwyższą oglądalnością. Warto jednak zwrócić uwagę, że ich teksty zachęcały do obejrzenia wideo, bez zbędnych szczegółów.
Jak ważna jest statystyka dla prowadzonej kampanii reklamowej na Facebooku, pokazują powyższe czynniki, o których nie wolno zapominać.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.