Promowanie sprzedawanej odzieży na live’ach to darmowy i dobry sposób dotarcia do klientów. Podczas transmisji internetowych masz szerokie pole do popisu, możesz zaprezentować nowości lub wybrane pozycje ze sklepu, które chcesz sprzedać w pierwszej kolejności. Pokazy na fanpage’u to świetna, bezpłatna reklama na Facebooku oraz okazja do budowania również własnej marki, jako znawcy branży fashion. Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, na co należy zwrócić uwagę podczas live’ów.
Po co tworzyć live’y?
Wiele osób robi zakupy w centrach handlowych oraz butikach, bo chce zobaczyć, jak wygląda towar na żywo. Jest to jednak dosyć męczące zajęcie, a w czasie panującej pandemii wręcz niemożliwe. Możesz więc w prosty sposób zaspokoić potrzeby swoich klientów poprzez tworzenie live’ów i transmisje na fanpage’u. Dzięki temu bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie w fotelu, będą oni mogli zobaczyć ubrania. Jest to więc świetna okazja do promowania produktów oraz ich sprzedaży.
Transmisja na fanpage’u
Pokazy na żywo mogą znacznie zwiększyć sprzedaż pod warunkiem, że zostaną dobrze przeprowadzone. Musisz również odpowiedzieć sobie na pytanie, czy widzisz się w takiej roli. Live’y mogą trwać nawet dwie godziny, podczas których trzeba dobrze zaprezentować nie tylko swoją odzież, ale również siebie. Wymaga to z pewnością odpowiedniej kondycji fizycznej, energii, pozytywnego nastawienia oraz poprawnej dykcji. Nie musisz mieć natomiast profesjonalnego sprzętu do nagrywania. Wystarczy zwykły smartfon, najlepiej umieszczony na statywie.
Stwórz checklistę
Transmisja na fanpage’u firmy połączona ze sprzedażą wymaga zaangażowania i należy się do niej dobrze przygotować. Być może będziesz też potrzebować kogoś do pomocy, kto będzie czuwać nad sprawami technicznymi. Dlatego, żeby się w tym wszystkim nie pogubić, stwórz checklistę, która będzie zawierać następujące pozycje:
- przygotowanie ubrań wraz z numerami katalogowymi w sklepie,
- stworzenie linków przekierowujących do sklepu,
- napisanie wiadomości odsyłającej do Messengera,
- naładowanie smartfona,
- zablokowanie połączeń przychodzących,
- przeprowadzenie krótkiej próby pokazu,
- przygotowanie zarysu scenariusza transmisji,
- udostępnienie transmisji w grupach tematycznych,
- sesja pytań i odpowiedzi na koniec.
Nawiąż kontakt z klientami
Istotną sprawą podczas live’ów jest interakcja z widzami. Pod Twoim filmem z pewnością będą pojawiały się komentarze, na które trzeba na bieżąco odpowiadać. Możesz w tym celu poprosić o pomoc drugą osobę, która będzie wchodziła w interakcje z klientami lub zainstalować bota. Jeśli program zauważy, że podczas transmisji ktoś na czacie coś pisze, to automatycznie wyśle takiej osobie na Messengera wiadomość, żeby złożyła zamówienie lub zostawiła kontakt do siebie. Pamiętaj również, aby na końcu transmisji poprosić widzów o zadawanie pytań lub podzielenie się swoimi uwagami.
Jak zwiększyć zasięg?
Wszelkiego rodzaju transmisje wideo są automatycznie promowane przez algorytmy Facebooka jako atrakcyjne treści. Dlatego możesz mieć nadzieję, że także Twój live będzie widoczny w social mediach. Niemniej jednak postaraj się zwiększyć jego zasięg. Jak to zrobić? Zachęcaj swoich fanów do polubienia, komentowania oraz udostępniania filmu wśród znajomych, oraz grupach tematycznych. Twórz ciekawe i wartościowe materiały, przygotuj jakąś niespodziankę lub konkurs dla klientów, którzy złożą zamówienie. Możesz również skorzystać z płatnych działań promocyjnych. Należy jednak dobrze przemyśleć taką kampanię i zastanowić się, czy cena reklamy na Facebooku jest optymalna i co chcesz dokładnie osiągnąć.
Fanpage z pomysłem
Jak zatem widzisz, tworzenie strony na Facebooku, choć pomaga zwiększyć sprzedaż, nie jest wcale takie proste. Jeśli masz jakieś wątpliwości, lepiej poproś o pomoc agencję marketingową. Świadczymy szereg usług, m.in.: prowadzenie fanpage’u firmy oraz promowanie jej działań w social mediach. Na bieżąco śledzimy nowinki techniczne i trendy w branży. Doskonale wiemy, jak przygotować wartościowy content i poprawić rozpoznawalność marki. Wybierz naszą ofertę, a z pewnością wzrosną obroty w Twoim sklepie.