Dominująca część polskiego PKB jest wytwarzana przez mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP). Czy wiesz, że ponad 50% biznesów z tego sektora inwestuje swoje pieniądze w reklamę poprzez social media? Liderem od lat pozostaje Facebook, który oferuje przedsiębiorcom coraz lepsze narzędzia marketingowe. Chcesz wiedzieć, co firmy zyskują dzięki mediom społecznościowym? W dalszej części odpowiemy na to pytanie i podpowiemy, jak wyróżnić się w tej reklamie online. Sprawdź już teraz porady ekspertów!
Media społecznościowe jako narzędzie marketingowe MŚP – statystyki
Zaczniemy od kilku ciekawych danych statystycznych z 2019 roku. Za ich zebranie oraz opracowanie był odpowiedzialny IPSOS. Przeprowadzona przez instytut ankieta objęła 500 firm z sektora MŚP i dotyczyła głównie marketingu online.
Okazuje się, że przedsiębiorcy bardzo chętnie inwestują w reklamę na Facebooku, Instagramie i innych mediach społecznościowych. 49% z nich dzieli środki na marketing po równo pomiędzy promocję online a tradycyjną. Co więcej, 34% inwestuje w sieci więcej, niż w reklamy klasyczne. Jaką rolę odgrywają w tym wszystkim social media? Ponad 50% pieniędzy idzie właśnie na ten cel, z czego 69% z tych firm wykorzystuje FB.
Za tak ogromnymi wydatkami idzie zadowolenie z efektów prowadzenia tej formy promocji. Blisko 70% biznesów wykorzystujących narzędzia marketingowe Facebooka oceniło je jako skuteczne. Co ciekawe, jeszcze lepszym wynikiem może pochwalić się Messenger (jest częścią imperium FB). Aż 76% użytkowników chwali sobie jego efektywność w promowaniu biznesu.
Korzyści z reklamy na Facebooku i w innych mediach społecznościowych – co zauważają firmy?
Inwestowanie ogromnych pieniędzy w marketing online to jedno. Jednak czy przedsiębiorcy faktycznie zauważają pozytywne efekty tych działań? Okazuje się, że tak! Jak wynika z powyższych badań, aż 91% firm z sektora MŚP wymieniło przynajmniej jedną korzyść. Do tych, które pojawiały się najczęściej, należy zaliczyć:
- możliwość proponowania konkurencyjnych cen i wielu atrakcyjnych promocji,
- usprawniona obsługa klienta i większe zadowolenie ze sprawności kontaktu,
- możliwość wdrożenia nowych, popularnych systemów płatności,
- efektywniejsze i tańsze docieranie do nowych klientów,
- łatwiejsze wejście z ofertą na rynek zagraniczny,
- większe możliwości proponowania klientom bonusów, np. w postaci darmowej dostawy czy zniżek na kolejne zakupy.
Strona na Facebooku – jak wyróżnić się na tle konkurencji?
Nie ulega wątpliwości, że fan page na FB jest dużo tańszą inwestycją, niż reklamowanie się w prasie, na miejskich billboardach czy w telewizji. Przeznaczone na ten cel pieniądze mogą zwrócić się z dużą nawiązką, ale…tylko przy odpowiednim podejściu do marketingu. Wieczne kopiowanie działań konkurencji i monotonia w formie reklamy szybko znudzą się klientom.
Jak w takim razie wyróżnić się na rynku? Oto kilka cennych porad, dzięki którym będzie Ci łatwiej przygotować atrakcyjną kampanię marketingową na swój fanpage FB:
- eksperymentuj i nie bój się „szalonych” pomysłów – przysłowiowa burza mózgów w dziale marketingowym rodzi kreatywność (możesz poznać różne punkty widzenia na kampanię),
- zawsze słuchaj swoich klientów – to kluczowa zasada. Analizuj uwagi i sugestie użytkowników Twojego profilu firmowego. Jeśli są zasadne, reaguj na nie i wdrażaj zmiany, dzięki którym dopasujesz fanpage do aktualnych potrzeb oraz trendów,
- sprawdzaj efekty reklamy – monitoruj każdą kampanię i wygaszaj te projekty, które nie spełniają oczekiwań,
- rozruszaj społeczność – nie bądź biernym użytkownikiem Facebooka. Zadawaj pytania swoim użytkownikom, rozmawiaj z nimi, zamieszczaj ankiety i organizuj różne zadania oraz konkursy (najlepiej z nagrodami).
Zacznij inwestować w reklamę na Facebooku
Nie korzystasz jeszcze z ogromnych możliwości social media? A może masz firmowy fanpage, jednak nie jesteś zadowolony z efektów prowadzonych kampanii? Zgłoś się w takim razie do nas! W KJ Studio zajmiemy się prowadzeniem Twojego konta firmowego i promocją na Facebooku. Zdaj się na usługi specjalistów z branży. Przygotujemy atrakcyjne kampanie i zadbamy o dobry wizerunek Twojej marki.