Jeśli korzystasz z reklam na popularnym portalu społecznościowym Facebook, to zapoznanie się z tym tematem jest niemal obowiązkowe. Nowy Piksel Facebooka zapewnia jeszcze lepsze możliwości monitorowania zdarzeń na witrynach i w sklepach internetowych, a także umożliwia dokładną optymalizację konwersji reklamy na FB.
Dzięki nowemu Pikselowi, możesz zaoszczędzić nie tylko czas i pieniądze, ale również przyciągnąć lepszej jakości potencjalnych klientów do swoich produktów i usług.
Po 15 lutym 2017 roku możliwe będzie śledzenie skuteczności dla reklam na dwa sposoby, przy pomocy ustawień standardowych i niestandardowych konwersji na Facebooku. Najprostszą formą śledzenia jest zlecenie konwersji, gdyż metoda ta nie wymaga modyfikacji kodu. Drugi, bardziej zaawansowany sposób, polega na zastosowaniu Piksela ze standardowymi zdarzeniami i uzyskaniu tym samym dostępu do wszystkich najważniejszych funkcji.
Stary Piksel konwersji pozwalał monitorować pięć podstawowych zdarzeń (złożenie zamówienia, rejestrację, wyświetlenia strony kluczowej, dodawanie do koszyka i inne konwersje
w witrynie), a stary kod uwzględniał jedynie trzy parametry (ilość, wartość konwersji oraz walutę płatności). Nowy Piksel daje możliwość śledzenia aż dziewięciu zdarzeń. Każde zdarzenie zawiera własne parametry, które można dostosować do celów własnej działalności.
Jak korzystać z nowego Piksela Facebook?
Aby go skonfigurować, wystarczy wykonać dwa proste kroki:
- stworzyć Piksel Facebooka i dokonać instalacji w witrynie,
- skonfigurować kod Piksela, uwzględniając wyżej wspomniane dziewięć standardowych zdarzeń.
Szczegółową instrukcję instalacji Piksela od autorów znajdziesz pod adresem: https://www.facebook.com/business/help/952192354843755.
Jak monitorować konwersję?
Aby uzyskać możliwość monitorowania konwersji, po przeprowadzeniu procesu instalacji trzeba stworzyć nową grupę niestandardowych odbiorców. Konfiguracji niestandardowej konwersji można dokonać wyłącznie na stronie zdarzenia niestandardowego. Pamiętaj, że maksymalna liczba niestandardowych konwersji, która przypada na jedno konto reklamowe, to dwadzieścia (nie ma możliwości ich usunięcia).