Obecnie bardzo wiele mówi się na temat wykorzystania Facebooka do promocji firm w Internecie. W istocie, największy portal społecznościowy jest idealnym środowiskiem do zaistnienia w sieci – jest ogólnodostępny, niezwykle popularny i oferuje wiele bezpłatnych udogodnień, dzięki którym można w krótkim czasie zbudować silną markę i zyskać dla niej uznanie szerokiego grona klientów. Tyle tytułem teorii. Jak jednak podejść do tego problemu od strony praktycznej i sprawić, żeby dzięki Facebookowi firma naprawdę stałą się atrakcyjna dla potencjalnych klientów? Okazuje się, że liczy się nie tylko wartościowa oferta, ale również sposób, w jaki jest zaprezentowana.
Jak Cię widzą, tak…
…kupują Twój produkt, dlatego oferując każdy przedmiot na Facebooku w pierwszej kolejności zadbaj o atrakcyjną oprawę graficzną oferty. Żyjemy w kulturze obrazu. Dziś, w czasach smartfonów, tabletów i audiobooków, nikt nie ma już ani czasu ani ochoty aby wczytywać się długie, monotonne teksty ofertowe. Przy tak ogromnej podaży, jaką mamy dzisiaj, klientów zdobywa ten, kto przyciągnie ich do siebie atrakcyjną oprawą wizualną. Zamieszczane na firmowym profilu zdjęcia to znakomita przestrzeń do prowadzenia skutecznych działań marketingowych. Wykorzystaj ją aby promować się na Facebooku! Regularnie dodawaj atrakcyjne fotografie oferowanych produktów, podając również informacje na temat specyfikacji technicznej, rekomendacji, a także ich walorów. Pamiętaj, że konsumenci znacznie lepiej odbierają zdjęcie osoby użytkującej oferowany produkt, niż fotografię samego produktu. Jeżeli oferujesz usługi możesz skorzystać z bogatego asortymentu banków zdjęć, by wybrać obraz najlepiej oddający charakter Twojej oferty.
Niech poszczególne zdjęcia ofertowe różnią się od głównej fotografii profilowej, która zazwyczaj prezentuje firmowe logo i tak czy inaczej jest widoczna przy każdym promowanym produkcie. Poświęć czas i uwagę, aby dopracować każdy szczegół zdjęcia ofertowego – to ono robi na potencjalnych klientach tak ważne, pierwsze wrażenie. Jeżeli potrzebujesz pomocy, możesz zwrócić się do agencji specjalizującej się w zagadnieniach social media, która zadba o atrakcyjną oprawę wizualną Twoich produktów oraz całego profilu – taka inwestycja z pewnością się opłaci!
Im prościej, tym lepiej
Jeżeli chcesz poprzez Facebooka pozyskać liczne grono klientów, spraw, aby Twój firmowy fanpage był dla nich rzetelnym źródłem informacji na temat dostarczanej oferty. Oprócz podstawowych danych kontaktowych, telefonicznych oraz szczegółów dotyczących lokalizacji firmy, zamieść na profilu szczegółowy opis oferty, specjalizacji oraz zdobytego doświadczenia, a także link do strony internetowej.
Jeżeli na profilu firmy promujesz określone produkty lub usługi, postaraj się w prosty, ale rzetelny sposób opisać swoją ofertę. Dołóż wszelkich starań, by konsumenci uzyskali wyczerpującą informację na temat tego, czego dotyczy oferta, do kogo jest skierowana i do kiedy trwa. Zwracając się do klientów używaj naturalnych, zrozumiałych i bezpośrednich sformułowań oraz codziennego języka. Nie stosuj zbyt wielu fachowych zwrotów, aby nie zawężać odbiorców wyłącznie do specjalistów branżowych. Postaraj się również nie zwracać do potencjalnych konsumentów z pozycji wielkiej, bezosobowej korporacji. Zamiast tego, pozwól im odczuć, że za prezentowaną ofertą, stoi autentyczny, uczciwy człowiek, taki jak oni sami. Doda to Twojej firmie wiarygodności i zdobędzie dla niej sympatię klientów.
Dobry biznes nie śpi
Zadbaj o to, aby fejsbukowy profil Twojej firmy był na bieżąco aktualizowany. Nie ma nic gorszego, niż martwy fanpage, który prezentuje nieaktualną ofertę i zaśmieca fejsbukową przestrzeń przestarzałymi postami. Szansa, jaką daje Ci możliwość bezpośredniego zwracania się do użytkowników Facebooka poprzez zmiany statusu to niebywała okazja do promocji Twojej firmy! Wykorzystaj to, budując trwałe i prowadzone na wysokim poziomie relacje ze swoimi klientami.
Wpisy na stronie firmowej nie zawsze muszą być bezpośrednią, suchą ofertą reklamową. Niech poprzez Facebooka Twoja firma towarzyszy klientom w codziennym życiu, inspiruje i podsuwa ciekawe rozwiązania. Sezon urlopowy, święta czy długi weekend to znakomita okazja do zainicjowania tematycznej dyskusji między fanami Twojej firmy, podczas której możesz wspomnieć o przydatności oferowanych przez Ciebie produktów. Zabawna anegdota czy ciekawy, branżowy viral to treści, które Twoi fejsbukowi fani chętnie polubią i udostępnią, a im szerszy ich zasięg, tym większa liczba osób, które dowiedzą się o istnieniu Twojej firmy.
Jeżeli nie masz głowy do prowadzenia firmowego fanpage’a zleć założenie profilu firmy profesjonalnej agencji, która rzetelnie zajmie się budowaniem relacji z Twoimi klientami, podczas gdy ty będziesz w stanie spokojnie zająć się swoją firmą.
Liczy się konkret
To niezwykle ważne, aby Twoja firmowa strona wyglądała atrakcyjnie i zachęcała potencjalnych klientów do przeglądania jej i udostępniania publikowanych tam treści. Taki efekt możesz osiągnąć poprzez zamieszczanie wartościowych zdjęć, rzetelnych informacji oraz przez staranne prowadzenie profilu. Od czasu do czasu warto jednak również zaproponować fanom Twojej strony bonusy, które dodadzą fanpage’owi atrakcyjności i jeszcze bardziej zmotywują do uważnego śledzenia (oraz udostępniania!) publikowanych przez Ciebie treści.
Doskonałym pomysłem jest zamieszczanie na Facebooku informacji o rabatach, organizowanie konkursów oraz nagradzanie osób najchętniej udostępniających Twoje posty. Dzięki takim zabiegom Twój firmowy profil ożyje, a kliknięcie przycisku „Lubię to” stanie się w jego przypadku bardziej opłacalne. Również i w tym zakresie możesz liczyć na wsparcie ze strony profesjonalnej agencji, która zadba o rzetelną promocję Twojego fejsbukowego profilu. Najważniejsze jest jednak Twoja świadomość korzyści tych działań i chęć skorzystania z dobrodziejstw, jakie niosą nowe media.
Wykorzystaj swój potencjał
Poprzez fejsbukowy profil firmowy masz możliwość bezpośredniego dotarcia do setek, a nawet tysięcy potencjalnych klientów – fanów firmy. Umiejętnie prowadzone działania promocyjne sprawią, że sami zechcą przejrzeć Twoją ofertę i nie będą mogli oderwać od niej oczu! Jeżeli nie masz pomysłu, czasu lub ochoty na to, aby zamienić firmową stronę w kanał promocyjny dla swojej działalności, możesz powierzyć to zadanie agencji, która profesjonalnie się tym zajmie i zapewni Ci wymierne efekty! Dzięki pomocy specjalistów, zwykłe zdjęcie na Twoim profilu firmowym może okazać się skuteczniejszą formą promocji, niż bilbord w centrum miasta! Nie czekaj, już dziś otwórz się na promocję w sieci!