To zrozumiałe, że przygotowując kampanię reklamową, zależy nam na tym, aby była ona skuteczna i dotarła do jak największej liczby odbiorców. System reklamowy Facebooka daje użytkownikom coraz większe możliwości w zakresie promowania produktów i usług, a wraz z nimi zachęca do korzystania z dedykowanych narzędzi analitycznych. Pozwalają one badać liczbę działań, które podejmują odbiorcy w związku z reklamą, komentarze, polubienia, kliknięcia itp.
Aby zmierzyć, która reklama w kampanii jest skuteczniejsza, warto sięgnąć do tagów UTM, które można dodawać do linków kierujących do naszej strony internetowej z serwisów zewnętrznych lub innych źródeł.
Tagi UTM – czym właściwie są?
Tagi UTM to nic innego, jak sprecyzowane przez Google parametry śledzenia, które są przeznaczone do dodawania do linków. W ten sposób Google Analytics może trafnie ocenić, skąd pochodzi ruch na stronie, a także odróżnić przykładowo jedną reklamę od drugiej. Tak precyzyjne śledzenie linków daje możliwość wyciągania właściwych wniosków na temat jakości działań marketingowych, pozwalając zwiększyć skuteczność reklamy i jednocześnie zaoszczędzić budżet.
W jaki sposób działa Tag UTM?
Prawidłowo skonstruowany link powinien składać się maksymalnie z pięciu elementów pozwalających śledzić różne rzeczy. Osobom prowadzącym kampanie reklamowe na FB w zupełności wystarczą cztery z nich:
- Source – daje możliwość oznaczenia miejsca, z którego jest generowany ruch.Medium – pozwala ocenić,
- skąd się wziął ruch, a więc jaka akcja dokładnie została
- wykonana.Campaign – to z kolei nazwa kampanii, która umożliwia weryfikację, o jaką akcję precyzyjnie chodzi.Content – element mający kluczowe znaczenie przy testach.
Wyżej wymienione tagi należy wstawić do adresu URL. Oczywiście nie musisz tego robić samodzielnie – w tym celu możesz skorzystać z pomocy oficjalnego kreatora udostępnianego przez Google lub odpowiedniej wtyczki dedykowanej do przeglądarki Google Chrome.
Testowanie efektywności kampanii
Tagi UTM to świetne rozwiązanie na testowanie skuteczności różnego rodzaju reklam. Dzięki nim możesz nie tylko zwiększyć świadomość dotyczącą efektywności danych kampanii, ale też zaoszczędzić fundusze. Dzięki tagom UTM, które można wstawić również na FB, możesz bez trudu dotrzeć do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją witrynę, a co za tym idzie, reklamować im podobne treści omijając te, które nie wzbudziły ich zainteresowania.
Zastosowań tagów UTM jest bardzo wiele. Warto zacząć z nich korzystać, by Twoje kampanie mogły przynosić jak najlepsze rezultaty!