Marki muszą być tam, gdzie ich klienci są aktywni, czyli na… Messengerze! Czy Twoja firma korzysta z ogromu możliwości, które otwiera przed nią ten popularny komunikator? Badania pokazują, że czas spędzony w mediach społecznościowych i na komunikowaniu się z innymi wzrósł o 400% przez ostatni rok. Ta liczba mówi sama za siebie. Firmy i instytucje muszą docenić taką skalę.
Messenger możesz potraktować jako wirtualne biuro obsługi klienta, ponieważ umożliwia bezpośredni i szybki sposób przesyłania wiadomości, a jest to ważny atut dla Twoich klientów. Wiele osób zamiast pisać publicznie na forum, woli kontaktować się z firmą w bardziej bezpośredni sposób. Kolejnym atutem komunikatora jest wymiana zdań w czasie rzeczywistym. Szybkość reakcji jest dla użytkowników sprawą priorytetową, szczególnie w przypadku drażliwych kwestii, np. dotyczących reklamacji.
Warto się również przyjrzeć botom. Są one coraz bardziej zaawansowane, a co za tym idzie – skomplikowane. Ich ewolucja może zrewolucjonizować rynek, dlatego jest to obszar, który Facebook będzie rozwijać. Dzięki botom Messenger przestanie być prostym kanałem komunikacji. Boty mają też znaczną przewagę nad aplikacjami – są łatwiejsze w obsłudze. Aplikację trzeba najpierw zbudować, dostosować do kilku systemów operacyjnych, umieścić sklepie z aplikacjami, a następnie wypromować. Użytkownicy natomiast muszą taką aplikację znaleźć, pobrać (czyli mieć też wystarczającą ilość miejsca w pamięci urządzenia), zalogować się – i dopiero wtedy mogą z niej korzystać. Jest to skomplikowane i czasochłonne. W przypadku botów nie musimy się martwić o te wszystkie kwestie.
Sztuczne systemy inteligencji coraz lepiej radzą sobie z rozpoznawaniem komunikatów, a zespół Facebooka nieustannie dokonuje analizy i oceny treści. Portal społecznościowy już od dłuższego czasu wprowadza różne udogodnienia dla biznesu (np. prowadzone są rozmowy w sprawie dokonywania płatności online).
Komunikator może mieć zatem istotne znaczenie w obsłudze obecnych klientów, jak i pozyskiwaniu nowych. To przydatne narzędzie dla biznesu, które otwiera wiele szans i możliwości. Skorzystasz z nich?