fbpx

Konto firmowe na Facebooku. Jak często powinieneś publikować?

Założenie konta firmowego na Facebooku i zamieszczanie na nim postów to za mało, aby cieszyć się szerokimi zasięgami. Czy wiesz, że równie ważne, co jakość tych treści jest, to kiedy i z jaką częstotliwością je publikujesz? Fanpage należy prowadzić według ściśle określonego harmonogramu. Co więcej, bardzo istotne jest to, aby dopasować się do aktualnych trendów, czynników społecznych oraz standardów tworzonych przez social media. Dziś skupimy się na portalu FB i podpowiemy, kiedy publikować treści, aby promocja była skuteczna. Zapraszamy do lektury!

Nieprzemyślana kampania reklamowa ograniczy zasięgi

Wielu osobom wydaje się, że wystarczy zasypywać konto firmowe na FB postami, aby obserwować stałe wzrosty oglądalności. Nic bardziej mylnego – takie działanie marketingowe przynosi skutek odwrotny, do zamierzonego.

Współczesne algorytmy Facebooka niechętnie wyświetlają użytkownikom informacje o postach tylko z jednego fanpage’a. Jeśli w ciągu dnia publikujesz ich kilka, większość z nich zostanie całkowicie zignorowana.

Paradoksalnie więc duża aktywność na FB kończy się obcięciem zasięgów. Inną kwestią są czynniki społeczne. Ludzie korzystają z tego portalu o różnych porach, zależnie od konkretnego dnia. Nie bez powodu od dawna prowadzi się pod tym kątem różne badania statystyczne. Dzięki nim można orientacyjnie określić, kiedy jest najlepszy moment na opublikowanie nowej treści.

Zasady zamieszczania postów na firmowym fanpage’u

Czas przejść do meritum, a więc tego, kiedy najlepiej „wrzucać” nowe treści na firmowe konto FB. Skupimy się na trzech podstawowych kwestiach:

  • najlepsze dni tygodnia oraz godziny na publikację,
  • częstotliwość zamieszczania postów,
  • jakość przygotowanej treści.

Idealny czas na publikację postu na koncie firmowym

Tutaj musimy się opierać na wynikach badań wykonanych z wykorzystaniem narzędzi analitycznych reklam na FB. Pamiętaj, że ludzie korzystają z tego portalu nie tylko w domu, ale i w pracy czy podróży. Co więcej, godziny największej popularności mogą zależeć np. od wieku użytkownika, a nawet regionu, w którym mieszka. Statystycznie najlepsze momenty na publikację postów, to:

  • weekendy (w godzinach od 12 do 13),
  • środy (pomiędzy 15 a 16),
  • czwartki oraz piątki (najlepiej w godzinach od 13 do 16).

Planując nową kampanię reklamową, staraj się dopasować harmonogram zamieszczania treści do powyższych standardów.

Częstotliwość wstawiania postów na firmowy fanpage

Jak wspominaliśmy wcześniej, Facebook „nie lubi” wyświetlać użytkownikom postów z tego samego konta, jeden pod drugim. Według licznych analiz właściwa liczba to od 2 do 5 wpisów tygodniowo. Zdecydowanie polecamy rozrzucać je na poszczególne dni.

W tej kwestii wiele zależy od popularności konta firmowego. Jeśli fanpage ma mnóstwo like’ów, a użytkownicy wykazują się dużą aktywnością, Facebook chętnie promuje jego treści. Optymalna liczba postów jest więc parametrem zmiennym, który wymaga wnikliwej analizy.

Jakość treści umieszczanych na FB

Zajmując się tematem publikacji postów, należy wspomnieć także o ich formie. Facebook wdrożył i stale unowocześnia autorski algorytm, którego zadaniem jest określanie jakości treści. Pamiętaj, że dobry post musi być przede wszystkim przydatny użytkownikowi. Do tego jego formę należy dopasować do ogólnego charakteru konta firmowego. Więcej informacji na temat przygotowywania treści reklamowych na FB znajdziesz w naszym poprzednim wpisie: https://www.e-kjstudio.pl/twoj-fanpage-jest-niewidoczny-sprawdz-czy-nie-popelniasz-tych-5-bledow. Zachęcamy do zapoznania się z nim.

Indywidualna analiza kampanii reklamowej jest niezbędna

Powyższe informacje, na pewno ułatwią Ci zarządzanie kontem na Facebooku. Musisz jednak pamiętać o tym, że każdy fanpage jest inny i rządzi się własnymi prawami. Dobra strategia reklamowa to taka, która została przygotowana na podstawie indywidualnych analiz. Z tego powodu zadanie to najlepiej oddaj w ręce fachowców. Nasi specjaliści z KJ Studio oferują kompleksowe usługi w zakresie opieki nad takim profilem. Założymy stronę firmową na FB i zajmiemy się jej prowadzeniem. Przygotowujemy profesjonalne treści, analizujemy aktywne kampanie i dbamy o dobry wizerunek marki. Sprawdź naszą ofertę już dziś!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.