Coraz więcej firm prowadzących fanpage na FB decyduje się na organizację konkursów dla swoich fanów. Jak pokazują dane, to efektowna reklama, którą można przeprowadzić w serwisie Facebook. W jaki sposób opłaca się „oddawanie” produktów lub zapewnianie usług w zamian za wykonanie określonych czynności przez użytkowników tego portalu? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Zachęcamy do lektury!
Spis treści
- Konkurs tematyczny na Facebooku? Tak, to możliwe!
- Jak zorganizować konkurs na FB?
- Przygotuj ciekawy temat
- Przyciągnij użytkowników portalu nagrodami
- Zapewnij fanom interakcję z marką
- Profesjonalna obsługa mediów społecznościowych — postaw na nas!
Konkurs tematyczny na Facebooku? Tak, to możliwe!
W tym momencie istnieją dwie opcje organizacji konkursów na Facebooku. Pierwsza to przygotowanie go na fanpage. Druga – w aplikacji. Sposób organizowania ich i prowadzenia różni się głównie pod względem technicznym, ale ogólne zasady są takie same dla obu rozwiązań.
Po co jednak właściwie konkursy tematyczne na FB? Z jednej strony to sposób na pobudzenie społeczności fanów, zorganizowanej wokół konkretnego fanpage’a. Dzięki temu obserwujący mogą nie tylko „lubić”, komentować, czy udostępniać treści zamieszczane przez daną stronę, ale bardziej zaangażować się w jej funkcjonowanie.
Z drugiej natomiast, pozwalają one osiągnąć szereg celów strony. Firmy prowadzące fanpage na portalu Facebook mogą w ten sposób zyskać nowych fanów, zaangażować obecnych we wspólną zabawę, pozyskać ważne z perspektywy prowadzonej działalności dane o klientach i wypromować konkretny produkt czy całą linię. Warto jednak pamiętać, że nie ma tu pełnej swobody. FB nie działa w próżni i wydarzenia odbywające się w serwisie w pewnym zakresie podlegają również prawu krajowemu. Poza tym serwis ma własne zasady, jakie muszą być przestrzegane.
Jak zorganizować konkurs na FB?
Co należy zrobić, aby:
- Konkurs na Facebooku odbył się zgodnie z obowiązującymi zasadami (krajowymi, jak i serwisu)?
- Przyciągnąć chętnych do wspólnej zabawy?
- Osiągnąć wyznaczone cele?
Do najważniejszych punktów należy przygotowanie stosownego regulaminu, wskazującego m.in. dane organizatora, to, kto może wziąć udział w konkursie, harmonogram, sposób wyłonienia zwycięzcy etc. Z drugiej strony należy mieć na uwadze, że podmioty nieuprawnione nie mogą organizować loterii, więc nie ma możliwości wyłonienia zwycięzcy w sposób losowy. Trzeba też pamiętać o 10% podatku od wygranej, szczególnie jeśli jej wartość przekracza 2000 zł. Ponadto udział nie powinien być warunkowany przez udostępnianie posta i oznaczanie znajomych w nim – uczestnicy mogą być jedynie poproszeni o to.
Przygotuj ciekawy temat
Najważniejsze jest zainteresowanie internautów tematem konkursu. Nowa seria produktów? A może usługi cieszące się dużą popularnością? Samo zadanie powinno być wypośrodkowane, jeśli chodzi o trudność – tj. wymagające pewnego trudu, aby uczestnicy musieli się w jakiś sposób wysilić. W takim wypadku najlepiej spisuje się wymyślanie haseł reklamowych np. dla nowej linii artykułów, dzielenie się wspomnieniami związanymi z daną aktywnością lub stworzenie i przesłanie ciekawych grafik albo zdjęć.
Przyciągnij użytkowników portalu nagrodami
Dla uczestników zabawy najważniejszym jej elementem są nagrody. Najlepiej, aby były one związane z Twoją marką lub branżą. Producenci sprzętu komputerowego mogą oferować myszki lub słuchawki gamingowe z nowej serii, salony kosmetyczne – zniżki na konkretne usługi, a księgarnie – zestaw książek autora, który ostatnio wydał nową powieść konkretnego cyklu. W ten sposób zadbasz o skuteczną reklamę swojej firmy oraz umocnisz bazę swoich fanów i najpewniej przyciągniesz też nowych.
Zapewnij fanom interakcję z marką
W organizowaniu konkursów ważne jest nie tylko przygotowanie dobrego regulaminu i atrakcyjnych nagród. Chodzi również o wywołanie konkretnych emocji. Właśnie dlatego, przygotowując zadanie dla uczestników, warto odwoływać się do odczuć, jakie wiążą się z konkretną marką czy określonym oferowanym przez nią produktem. To z jednej strony rodzi większe zaangażowanie w konkurs, a z drugiej – buduje pozytywny odbiór firmy.
Profesjonalna obsługa mediów społecznościowych — postaw na nas!
Organizacja konkursu na FB i w mediach społecznościowych wymaga wiedzy i czasu, jaki mógłbyś poświęcić na rozwijanie działalności. Jeśli interesuje Cię profesjonalny Facebook dla firmy – skorzystaj z usług, jakie przygotowało KJ-Studio. Mamy niezbędne doświadczenie, dzięki któremu nie tylko przeprowadzimy sprawnie konkurs na Twoim fanpage’u. Zadbamy również o niego samego! Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!