fbpx

jaki-rodzaj-komunikacji-wybrac

Komunikacja na poważnie czy z przymrużeniem oka? Podpowiadamy!

Czy warto żartować w biznesie? Humorystyczny fanpage na Facebooku może przyciągnąć wielu klientów, ale prowadzenie go przynosi ze sobą pewne ryzyko. Poznaj różne strategie komunikacji marketingowej i sprawdź, która z nich najlepiej sprawdzi się w Twoim przypadku. Wykorzystaj porady ekspertów KJ Studio i postaw na profesjonalną obsługę firmowego profilu w social mediach.

Humor czy powaga? Co będzie lepsze dla Twojej marki?

Wbrew pozorom, branża nie jest decydująca. Żartować można ze wszystkiego. Trzeba jednak trafić na odbiorców, którzy mają podobne poczucie humoru. Wybierając strategię komunikacji marki, warto mieć określoną wizję. Zastanów się, kim są Twoi klienci i jak chcesz, by postrzegali Twoją firmę. Żartobliwe treści w ciągu kilku chwil są w stanie trafić do tysięcy internautów. To ogromna szansa na zdobycie sławy. Jeśli jednak są źle przemyślane, mogą zaszkodzić Twojej marce. Obsługa firmowego profilu na Facebooku w standardowy, poważny sposób jest bezpieczniejsza, stanowi dobrą bazę do pozyskiwania lojalnego grona klientów. Trzeba jednak uważać, by posty nie były po prostu nudne. Jak widzisz, każda strategia prowadzenia fanpage może mieć plusy i minusy. Po prostu warto świadomie ją realizować.

Jakie treści najlepiej trafiają do odbiorców?

Masz mało czasu, by przyciągnąć uwagę odbiorcy. W social mediach wyświetla się wiele reklam i postów. Internauci przeglądają je szybko, bez zastanowienia. Co zrobić, by dłużej zatrzymali się na opublikowanej treści? Trzeba ich zaangażować. Skuteczny fanpage na Facebooku tworzy content, z którym można się w jakiś sposób identyfikować. Doskonale sprawdzają się:

  • praktyczne porady dotyczące określonej branży,
  • odniesienia do aktualnych wydarzeń,
  • konkursy i kupony promocyjne,
  • nawiązania do problemów życia codziennego.

Najlepszym sposobem na wywołanie szybkiej reakcji odbiorców profilu jest wzbudzenie u nich emocji. Dla przykładu, jeżeli ktoś zmaga się z jakimś problemem i zobaczy, że o nim piszesz, poczuje się z Tobą bardziej związany. Nawet jeżeli nie zaproponujesz konkretnego rozwiązania, lecz humorystycznie zauważysz, że takie kłopoty są bardzo uniwersalne. Mile widziane są jednak porady, które są podstawą do kreowania wizerunku eksperta branży. Dziel się swoją wiedzą, a wiele na tym zyskasz.

komunikacja-marki

Lolcontent, czyli co?

LOL to akronim od angielskiego „Laughing Out Loud”, czyli głośnego śmiania się. Content to wszystko, co możesz opublikować na swoim profilu na Facebooku, w tym zdjęcia, teksty, filmiki. Połączenie tych definicji daje w rezultacie lolcontent, czyli dość odważną, ale bardzo skuteczną strategię marketingową. Polega na celowym dostarczaniu internautom treści wzbudzających śmiech. Świetnie nadają się do tego memy. Warto odnosić się do bieżących wydarzeń i komentować je w humorystyczny, błyskotliwy sposób. Content powinien dotyczyć tematyki Twojej branży. Dzięki temu marka zostanie lepiej zapamiętana, a klienci będą się z nią bardziej identyfikować. Uważaj, by nie próbować być śmiesznym na siłę. Naturalność to podstawa.

A może marketing partyzancki?

Kolejną inspiracją dla osób odpowiedzialnych za obsługę firmowego profilu na Facebooku może być marketing partyzancki. Wiąże się z dość nietradycyjnym podejściem, ponieważ nie poprzedza go badanie grup docelowych marki. Przekaz ma wzbudzać emocje, wyróżniać się. Jak najbardziej może być kontrowersyjny. Jego największą siłą jest właśnie to, że na tle innych treści marketingowych prezentuje się bardzo oryginalnie. Opublikowany film, post lub grafika stają się tematami do dyskusji, co znacznie zwiększa popularność fanpage i wywołuje dużą liczbę reakcji. Do prowadzenia takiej kampanii marketingowej przyda się zespół specjalistów, którzy będą kontrolować wpływ contentu na wizerunek marki. Z dużym wyczuciem trzeba tez odpowiadać na komentarze użytkowników social mediów.

Nie wiesz, na co się zdecydować? Pozwól zadecydować agencji KJ Studio, która zajmie się Twoimi social mediami!

Wybór strategii komunikacji marki to spore wyzwanie. Warto powierzyć go profesjonalistom. Skontaktuj się z nami i opowiedz nam o swojej firmie. Doradzimy, czy w Twoim przypadku lepsze są treści standardowe czy humorystyczne. W KJ Studio możesz też zlecić obsługę firmowego profilu na Facebooku, w tym tworzenie i publikację postów. Sprawdź naszą ofertę już dziś!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.