Większość właścicieli sklepów internetowych doskonale zna zalety promowania działalności poprzez konto firmowe na FB. Niestety wielu przedsiębiorców nie w pełni wykorzystuje możliwości tego portalu. Facebook udostępnia mnóstwo narzędzi, które – odpowiednio skonfigurowane – zwiększają efektywność promocji. W przypadku branży e-commerce jednym z ważniejszych jest katalog produktów. Dziś postaramy się przedstawić jego najważniejsze zalety. Sprawdź już teraz, dlaczego warto z niego korzystać!
Czym jest katalog produktów na FB?
Jedną z lepszych opcji promowania biznesu e-commerce jest stosowanie reklam dynamicznych na Facebooku. To system oparty na „inteligentnym” algorytmie, który jest przez portal nieustannie unowocześniany. Bazuje na historii stron odwiedzonych przez użytkownika. Jeśli dana osoba już była w Twoim sklepie i oglądała jakieś produkty, to właśnie ich propozycje wyświetlą się w reklamie.
Co ważne, algorytm automatycznie będzie tworzył kampanie dla konkretnej osoby. Może on np. zachęcić do tego, aby użytkownik powrócił do wcześniej porzuconego koszyka zakupowego. Będą to także propozycje innych towarów z asortymentu, które mogą taką osobę zainteresować.
Natomiast katalog produktów (Product Feed) to specjalnie przygotowany plik. Jest on niezbędny do uruchomienia reklam dynamicznych. Zapisany najczęściej w formacie CSV, zawiera zestaw informacji na temat artykułów, które chcesz promować poprzez FB.
Promowanie firmy na FB poprzez katalog produktów – najważniejsze zalety
Czas zająć się omówieniem najważniejszych zalet tego rozwiązania, które powinny zachęcić Cię do przygotowania takiego pliku. Ponieważ katalog produktów umożliwia uruchomienie reklam dynamicznych, do jego głównych korzyści zalicza się m.in.:
-
automatyczne generowanie kampanii promocyjnych dopasowanych pod konkretnego użytkownika,
-
zwiększenie skuteczności reklam z fanpage’a przy optymalizacji kosztów,
-
możliwość szybkiego oznaczania swoich produktów w postach,
-
oszczędność czasu, gdyż dobrze skonfigurowany algorytm działa autonomicznie,
-
automatyczne aktualizowanie np. cen czy zdjęć artykułów po zmianach wprowadzonych na stronie sklepu online,
-
rozwiązanie problemu tzw. porzuconych koszyków (klient dodał produkty do koszyka, ale nigdy nie sfinalizował zamówienia),
-
utrzymanie klientów, którzy dokonali już zakupu w sklepie lub przeglądali jego ofertę.
Jak widzisz, korzyści z przygotowania katalogu produktów jest mnóstwo. Jeśli jeszcze nie uruchomiłeś reklam dynamicznych na swoim firmowym profilu FB, czas najwyższy, aby się tym zająć. Uszykowanie pliku nie powinno Ci sprawić większych problemów.
Jak przygotować katalog produktów?
Możliwe, że przygotowanie takiego pliku będzie w Twoim przypadku wiązało się tylko z jego wygenerowaniem w zapleczu administracyjnym sklepu. Wiele systemów CMS, na których pracują platformy e-commerce, automatycznie tworzy katalogi produktów.
Jeśli nie masz takiego narzędzia, nic straconego. Pobierz z Facebooka szablon pliku CSV, a następnie uzupełnij jego kolumny. Znajdziesz w nim tabelę, która będzie zawierała następujące etykiety danych:
-
id – unikalny numer identyfikacyjny produktu,
-
tittle – tytuł, czyli nazwa produktu,
-
availability – status dostępności artykułu na stronie sklepu,
-
description – opis przedmiotu,
-
price – aktualna cena,
-
link – bezpośredni link do produktu na stronie sklepu,
-
condition – pozwala określić stan artykułu, np. nowy, używany, pochodzący ze zwrotu czy outlet,
-
brand – nazwa producenta,
-
image_link – odnośnik do grafiki promującej produkt,
-
mpn – unikalny numer artykułu ustalany przez producenta.
Tak przygotowany plik umieszczasz np. na własnym serwerze. Następnie link do niego podajesz w narzędziu do reklam dynamicznych na profilu FB.
Wykorzystaj wszystkie opcje promocji sklepu na FB
Opisany przez nas katalog produktów to tylko jedna z wielu opcji reklamy na Facebooku. Chcesz zbudować profesjonalny fanpage i docierać do możliwie największej liczby klientów? Oddaj prowadzenie firmowego konta FB w ręce naszych specjalistów z KJ Studio. Założymy profil, uzupełnimy go i zajmiemy się przygotowywaniem oraz wdrażaniem strategii marketingowych.