Portale społecznościowe już dawno przestały być jedynie przestrzenią wymiany informacji między użytkownikami. Obecnie gwarantują one liczne narzędzia marketingowe dla najróżniejszych przedsiębiorstw, które mogą w social mediach informować o nowościach, nawiązywać relacje z odbiorcami i rozszerzać zasięgi. Reklama firmy na Facebooku przyjmuje najróżniejsze formy. Jakie? Dowiedz się poniżej.
Spis treści
- Reklama na Facebooku – obraz
- Reklama na Facebooku – wideo
- Reklama na Facebooku – kolekcje
- Reklama na Facebooku – kanwa
- Reklama na Facebooku – karuzela i pokaz slajdów
- Chcesz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku? Wybierz KJ Studio!
Reklama na Facebooku – obraz
Jeden obraz jest w stanie przekazać dużo więcej niż setki słów, które napisałbyś w poście. Nic dziwnego zatem, że reklama w serwisie Facebook w postaci renderowanych grafik czy zdjęć należy do najczęściej wykorzystywanych przez różne firmy. Obraz opatrzony odnośnikiem zachęca dużo bardziej do reakcji niż tekst.
Grafika powinna mieć minimum 600 px wysokości i szerokości. Serwis pozwala na umieszczanie plików w formacie .PNG i .JPG. Obraz może być opatrzony też tekstem, ale portal sugeruje, że liczba znaków nie powinna przekraczać:
- w opisie – 125,
- w nagłówku – 25,
- w opisie linku – 30.
Do materiału warto dodać przyciski CTA – Więcej informacji, Pobierz, Zarezerwuj i inne.
Reklama na Facebooku – wideo
Krótkie, jak i nieco dłuższe, ale napakowane informacjami klipy, stanowią przyszłość komunikacji w sieci. Znakomicie udowodnił to TikTok, a Instagram i Facebook podążają dokładnie tym samym śladem. Wiele firm dzisiaj zamieszcza reklamy właśnie w tej formie, gdyż pozwala ona szybko i w atrakcyjny sposób zaprezentować produkty lub usługi.
W serwisie można umieszczać filmiki w najróżniejszych formatach. Konieczne są jednak odpowiednie proporcje wyświetlanego obrazu, tj. 16:9 lub 9:16. Nie ma natomiast ograniczeń, jeśli chodzi o rozdzielczość. Facebook jednak nie akceptuje plików większych niż 4 GB.
Ponadto istnieje dolna i górna granica długości materiału video. Reklama w takiej wersji nie może być krótsza niż 1 sekunda, ale i dłuższa niż 240 minut. Sam portal sugeruje, że najlepsze są 15-sekundowe klipy. Przydatnym rozwiązaniem jest także możliwość zastosowania niestandardowej miniaturki przed wyświetleniem filmu. Zdecydowanie warto dodać też napisy – pozwoli to osobom z wyciszonymi urządzeniami bez przeszkód zapoznać się z treścią materiału.
Reklama na Facebooku – kolekcje
Ta forma reklamy na Facebooku pozwala firmom lepiej docierać do użytkowników sprzętu mobilnego. To rewelacyjna metoda na zaprezentowanie kilku produktów, łącząca w sobie zdjęcia i – nierzadko – krótki klip filmowy. Internauta może od razu zapoznać się z cenami konkretnych przedmiotów. Gdy zaś będzie zainteresowany zakupem – wystarczy, że naciśnie fotografię z danym artykułem, a zostanie przeniesiony na stronę sklepu w celu finalizacji transakcji.
Kolekcja powinna spełniać pewne techniczne kwestie, m.in.:
- rozdzielczość zdjęć musi mieć co najmniej 1080 × 1080 px,
- optymalna długość tekstu podstawowego to 125 znaków, a nagłówka – 40,
- obraz może „ważyć” do 30 mb, a video – do 4 GB.
Reklama na Facebooku – kanwa
Nazywana także materiałem błyskawicznym Kanwa to reklama łącząca w sobie zalety wszystkich postów sponsorowanych, jakie są dostępne na Facebooku. Firmy mogą więc zamieszczać w nich zdjęcia, filmiki, a nawet karuzele (więcej o nich poniżej). Kliknięcie takiego materiału powoduje otworzenie go na cały ekran smartfona czy tabletu, dzięki czemu użytkownik zyskuje szansę na lepsze zapoznanie się z ofertą. Co więcej – serwis dostarcza gotowe szablony.
Reklama na Facebooku – karuzela i pokaz slajdów
Karuzele to posty składające się z kilku kart (od 2 do 10) z klipem lub grafiką. Dzięki niej możesz zaprezentować kilka produktów lub usług w jednym newsie, przy czym każdy element musi być w formie kwadratu. Takie rozwiązanie pozwala kreatywnie bawić się treściami marketingowymi.
Pokaz slajdów natomiast, jak sama nazwa wskazuje, składa się z kilku plansz (maksymalnie 10), które są wyświetlane w określonej kolejności, zmieniając się co ustalony czas (odstępy między kolejnymi grafikami mogą wynosić od 0,5 do 5 sekund). Firma ma więc możliwość wybrania, jak slajdy na Facebooku będą przechodziły między sobą. Całość dodatkowo może być opatrzona muzyką, dostępną także w bibliotece serwisu.
Chcesz zlecić prowadzenie kampanii reklamowej na Facebooku? Wybierz KJ Studio!
Chcesz mieć pewność, że Twoja reklama firmy na Facebooku przyciągnie uwagę? Pragniesz poszerzyć swoje zasięgi i skuteczniej sprzedawać dzięki temu portalowi społecznościowemu? Skorzystaj ze wsparcia specjalistów z KJ Studio. Przygotujemy dla Ciebie najróżniejsze posty promujące Twoją działalność. Skontaktuj się z nami, by dowiedzieć się szczegółów.