fbpx

facebook

Jakich treści nie można publikować na Facebooku?

Social media mają zróżnicowaną politykę dotyczącą treści, jakie można na nich publikować. Portal Marka Zuckerberga podchodzi zdecydowanie bardziej restrykcyjnie do materiałów, które są „wrzucane” na niego zarówno przez firmy, jak i prywatnych użytkowników. W tym artykule pragniemy przybliżyć, jakich materiałów powinien się wystrzegać każdy Facebook fanpage, by nie spotkać się z karami od strony administratorów serwisu. Jeśli chcesz się zapoznać z tym tematem – zapraszamy do lektury.

Facebook – platforma dla wszystkich

Obecnie niemal każda firma, chcąca zwiększać zasięg działania i skuteczniej budować świadomość marki, musi mieć fan page na Facebooku. Serwis ten cieszy się największym zainteresowaniem wśród internautów i to z różnych grup wiekowych. Swoje konto na FB mają zarówno ludzie młodzi, jak i osoby starsze, które, choć nierzadko słabiej rozumieją działanie Internetu, to chętnie przeglądają swój Feed, nierzadko natrafiając na reklamy firm, jakie mogłyby ich zainteresować. Zaznaczmy – rejestrują się tu osoby o odmiennych światopoglądach, także ci z ambiwalentnym stosunkiem do samego serwisu. Jasno to dowodzi, że Facebook to idealne miejsce dla każdego.

Szerokie zróżnicowanie z kolei często wiąże się z odmiennymi potrzebami. Fanpage firmy na Facebooku służy nierzadko do wysondowania ich, prezentacji nowych produktów, ogłoszenia promocji, a przede wszystkim – budowania świadomości i tożsamości marki. Umiejętne prowadzenie własnego profilu może owocować wzrostem osób zainteresowanych usługami czy wyrobami przedsiębiorstwa. Czego jednak nie należy robić, by uniknąć kar za naruszenie regulaminu? O tym dowiesz się więcej poniżej lub kontaktując się bezpośrednio z nami.

Czy wszystko na Facebooku jest dozwolone?

Jak każdy serwis, tak i FB ma swoje Standardy społeczności, jakie powinni spełniać zarówno prywatni użytkownicy, jak i firmy mające swój fanpage w tym serwisie. To one wyznaczają m.in., co można zamieszczać na swojej stronie, a także dostarcza informacji o wykluczonych treściach. W ww. zasadach wyróżnia się następujące sekcje:

  • przemoc i zachowania sprzeczne z prawem,
  • bezpieczeństwo,
  • treści budzące zastrzeżenia,
  • integralność i autentyczność,
  • poszanowanie własności intelektualnej.

Każda z nich omawia szerzej dane zagadnienia, prezentując, czego zarejestrowani nie mogą publikować na swoim wallu. Z perspektywy fanpage firmy na Facebooku jest to tym bardziej istotne, że materiały potencjalnie uznane za niestosowne, mogą odbić się na wizerunku.

reklama

Jakie treści na Facebooku nie są tolerowane?

Zacznijmy od tego, czego FB nie pozwala zamieszczać w serwisie. Wśród takich treści znajdują się m.in. deklaracje zamiaru poważnej przemocy, wzywania do niej lub wyrażania poparcia dla takich aktów. Nie należy również wyrażać w żadnej formie poparcia dla organizacji o charakterze terrorystycznym, jak i poszczególnych osób, mających „na koncie” zbrodnie.

Absolutnie nie wolno też zamieszczać czy to na fan page firmy, czy na profilu prywatnym materiałów krzywdzących dla danych osób. Te zaś rozumie się jako m.in.:

  • posty ujawniające tożsamość (zwykłych osób, przedstawicieli organów niejawnych),
  • treści przedstawiające znęcanie się nad zwierzętami,
  • oświadczenia woli, wezwania do działania lub wyrazy poparcia dla aktów wandalizmu czy innych działań przestępczych.

Ponadto wg Standardów społeczności zabronione jest publikowanie na wallu prywatnym lub marki treści mających na celu pozyskanie, podarowanie lub sprzedaży wybranych produktów, w tym m.in. broni, wyrobów farmaceutycznych czy zagrożonych gatunków. Warto dodać – Facebook nie toleruje również wszelkich materiałów, mających na celu wprowadzać użytkowników w błąd, w tym m.in. w zakresie usług finansowych.

Co w sytuacji, jeśli firma mająca fan page na FB wrzuci taki post? Wówczas administrujący serwisem mają do wykorzystania szereg narzędzi, mających na celu albo ograniczenie jego widoczności, usunięcie go, jak i nałożenie na publikującego kary, począwszy od ograniczenia zasięgów, po stałe bany, czyli usunięcie konta z brakiem możliwości przywrócenia go.

KJ studio – znamy się na social mediach!

Praktyka jednak pokazuje, że nawet pozornie niewinne posty mogą naruszać Standardy społeczności. Zdarza się więc, że posty zamieszczane na fanpage firmy czy prywatnym zostają usunięte lub ograniczone, podobnie jak uprawnienia użytkownika. Dlatego warto współpracować ze specjalistami z KJ Studio. Mamy szerokie doświadczenie w pracy z social mediami. Proponujemy kompleksową obsługę w atrakcyjnych cenach i w pełni zgodną z zasadami panującymi na Facebooku. Zapraszamy do kontaktu!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.