Powoli dobiega końca wyjątkowo dynamiczny rok w mediach społecznościowych. Działo się dużo i wszystko wskazuje na to, że rok 2020 będzie równie interesujący. Co w takim razie może czekać w najbliższych miesiącach reklamodawców? Odpowiemy na to pytanie i zaprezentujemy 3 główne trendy, które już wkrótce mogą zdominować content.
Media społecznościowe są i jeszcze długo będą ważną platformą marketingową
W ostatnich miesiącach Facebook robił wiele, aby sprostać stale zmieniającym się potrzebom reklamodawców. Pojawiło się dużo nowych narzędzi do tworzenia i zarządzania kampanią. Jednocześnie pracuje nad zmianą wizerunku i pogłębieniem świadomości o marce.
O tym, że FB jest niekwestionowanym królem w branży marketingowej, najlepiej świadczą liczby. W 2017 roku Facebook zarobił na reklamach blisko 40 milionów dolarów. Rok później kwota ta urosła do ponad 55 milionów. Silny trend wzrostowy utrzymuje się od kilku lat i wszystko wskazuje na to, że również rok 2019 portal zamknie rekordowymi dochodami.
Praktycznie jest pewne, że serwis w najbliższych miesiącach ponownie będzie oferował reklamodawcom wiele nowych narzędzi. Oczywiście nie przewidzimy, jakie dokładnie będą to rozwiązania. Możemy jednak wskazać 3 główne trendy reklamowe, które prawdopodobnie zdominują wszystkie media społecznościowe w 2020 roku. Kolejne zmiany w funkcjonalności fanpage’ów zapewne będą związane właśnie z nimi.
Trend 1: Wzrośnie wykorzystanie materiałów video w reklamach
Rok 2019 pokazał, że udostępnianie na fanpage’ach materiałów filmowych przynosi mnóstwo korzyści. To między innymi:
- budowanie pozytywnego wizerunku marki,
- większe zainteresowanie ofertą,
- lepsze dopasowanie reklamy do potrzeb konsumenta,
- przystępna forma przekazu marketingowego.
Praktycznie pewne jest, że trend ten utrzyma się w roku 2020. Na znaczeniu zyska również streaming. Facebook już od dłuższego czasu udostępnia narzędzia umożliwiające prowadzenie nagrań na żywo.
Trend 2: Wykorzystanie influencerów do promocji
Za „stworzenie” ludzi nazywanych dziś influencerami jest odpowiedzialny przede wszystkim serwisy YouTube oraz Instagram. To internetowi celebryci – osoby dobrze znane, lubiane i szanowane. Ich siła drzemie w społeczności, którą tworzą wokół siebie. Ten rok tylko wyraźnie potwierdził, że marketing coraz bardziej kieruje się w ich stronę.
Rośnie świadomość obecności reklam w mediach społecznościowych i pieniędzy, jakie za nimi stoją. Wszystko to sprawia, że użytkownicy tych portali w pewnym sensie uodparniają się na promocję. Firma prowadząca własnego fanpage’a musi wykazać się kreatywnością i profesjonalizmem, aby stale poszerzać grono odbiorców.
Tak narodziła się idea „wykorzystania” influencerów. Osoby te chętnie podejmują współpracę z największymi na świecie markami. Tworząc swój internetowy content, promują określone produkty bądź usługi. Skuteczność takiej reklamy jest zaskakująco wysoka. Prawdopodobnie trend ten będzie w przyszłym roku jeszcze silniejszy. Rekomendacje staną się ważnym obiektem zainteresowania reklamodawców. Fanpage będzie dobrym miejscem do udostępniania promocyjnych materiałów przygotowanych przez influencerów.
Trend 3: Wzrost znaczenia reguł CTA oraz Click and Buy
Reguły CTA (Call To Action) oraz Click and Buy na pewno będą w przyszłym roku jeszcze ważniejsze. Większość postów zamieszczanych na przykład na Facebooku ma charakter sprzedażowy. Bez dobrych zwrotów zachęcających klienta do podjęcia konkretnych działań, reklama jest nieskuteczna.
Wiele wskazuje również na to, że w roku 2020 media społecznościowe mogą wdrażać nowe narzędzia Click and Buy. Oznaczanie produktów oraz możliwość dodawania przycisków „Kup teraz” w materiale reklamowym to skuteczna narzędzia. Zastępują one klasyczne wklejanie linków i przekładają się na dużo wyższą konwersję.
Przygotuj fanpage na rok 2020 już dziś!
Jeśli prowadzisz konto firmowe na Facebooku, nie czekaj do przyszłego roku na zapowiedzi zmian. Przygotuj się do nowych trendów już dziś! KJ Studio zajmie się kompleksowym prowadzeniem Twojego fanpage’a na FB. Zgłoś się do nas już dziś. Przygotujemy skuteczne kampanie reklamowe i zadbamy o pozytywny wizerunek marki.