Na świecie każdego dnia dzieje się wiele. Od polityki, przez ekonomię, aż po wydarzenia kulturalne. Z pewnością wiele zagadnień poruszanych na internetowych portalach z wiadomościami dałoby się skutecznie powiązać z charakterem Twojej branży. Warto to robić, ponieważ dzięki odpowiednio skonstruowanym postom możesz pokazać swoim odbiorcom, że jesteś na czasie, reagujesz na zmiany wokół i dostosowujesz się do nich lub inicjujesz nowe rozwiązania bieżących problemów. Podpowiadamy, jak przekuć to na swoją korzyść!
Spis treści
Aktualne wydarzenia – czy mają potencjał w marketingu?
Real time marketing to po prostu sprytne, natychmiastowe reagowanie na nowinki ze świata oraz najnowsze trendy w prowadzeniu kampanii marketingowych. To tworzenie reklam, postów czy konkursów zorientowanych właśnie na ten temat, który śmieszy użytkowników, czy nawet oburza ich i budzi wśród nich gorącą dyskusję. Należy to jednak robić bardzo ostrożnie, aby nikogo nie urazić, a wzbudzić sympatię do swojej marki. Może to w przyszłości przełożyć się na zwiększenie konwersji na stronie, czy też podniesienie poziomu sprzedaży w danym obszarze. Obsługa profilu firmowego na Facebooku to zadanie wymagające nie tylko umiejętności używania mediów społecznościowych, ale przede wszystkim narzędzi analitycznych, i wykorzystywania ich rezultatów dla własnych długofalowych korzyści.
Dlaczego warto korzystać z aktualnych wydarzeń?
Zacznijmy od tego, że real time marketing pozwala na zbudowanie contentu na jeden lub więcej postów. To znaczy, że możesz zastąpić aktualnymi wydarzeniami inne treści, ponieważ te skupiające się na aktualnych wydarzeniach mogą mieć większą siłę oddziaływania. Często udaje się stworzyć coś tak dobrego i wzbudzającego sympatię, że użytkownicy chętnie dzielą się ze znajomymi, udostępniając im Twój post, a tym samym – zwiększają Twoją rozpoznawalność i budują większe zasięgi. To może w przyszłości przełożyć się na realny wzrost zysków.
W jaki sposób wykorzystać aktualne wydarzenia w content planie?
Jak w praktyce wygląda wykorzystanie real time marketingu? Przede wszystkim należy nieco zmodyfikować swój dotychczasowy content kalendarz i przesunąć mniej istotne posty na późniejszy czas. Musisz też opracować dobry pomysł – ciekawą koncepcję, grafikę, hasło reklamowe, może nawet konkurs, który zostanie zrealizowany jak najszybciej. Obsługa profilu firmowego na Facebooku wymaga olbrzymiego zaangażowania czasowego, aby mogła być skuteczna. Pamiętaj – gra na zwłokę w przypadku newsów sprawia, że potencjalni odbiorcy znudzą się danym zagadnieniem i nawiązanie do aktualnych wydarzeń sprzed tygodni może okazać się nie aż tak atrakcyjne. Zatem, gdy tylko w Twojej głowie pojawi się koncepcja, aby wykorzystać ciekawy mem lub wydarzenie ze świata sportu, show-businessu czy nawet polityki, zrób to szybko. Nie zapominaj jednak o ostrożności – niektóre tematy są niezwykle drażliwe i obracanie ich w żart może urazić liczne grono Twoich dotychczasowych odbiorców.
Z jakich korzystać narzędzi, by żadne ważne wydarzenie nie umknęło?
Przegląd prasy to niestety dość żmudne i czasochłonne zajęcie – wymaga sporego zaangażowania wyłuskanie z nowych wydarzeń tego, co może przydać się w kampanii reklamowej. Warto natomiast korzystać z narzędzi monitorujących media społecznościowe lub analitycznych, podpowiadających o najczęściej wyszukiwanych w ostatnich godzinach frazach w wyszukiwarkach. Sztuczna inteligencja jest w stanie obecnie bardzo mocno wesprzeć marketingowe obszary Twojego działania. Jeśli jednak nie wiesz, jak się za to zabrać, zatrudnij do tego ekspertów, którzy zadbają kompleksowo o Twój firmowy profil!
Skorzystaj z pomocy specjalistów z KJ Studio
Świat social mediów to nie tylko wstawianie postów i zdjęć, ale również płatne kampanie reklamowe, śledzenie bieżących wydarzeń i trendów wyszukiwania. Obsługa profilu firmowego na Facebooku jest zatem bardzo czasochłonna. Powierzając ją specjalistom z KJ Studio, możesz przy stosunkowo niewielkim nakładzie kosztów zyskać duże zyski z konwersji – a to przełoży się bezpośrednio na wyniki sprzedaży! Postaw więc od początku istnienia swojego profilu w social mediach na współpracę z najlepszymi – oni doskonale wiedzą, jak robić real time marketing, który zapada w pamięć i przekłada się na faktyczne zyski dla firmy!