fbpx

algorytm

Jak ważne są algorytmy Facebooka dla firmowego fanpage’a?

Posiadanie profilu w social mediach polega nie tylko na publikowaniu nowości i angażowaniu społeczności w różne aktywności, zbliżających ją do marki. Istotne jest też to, aby np. Facebook fanpage był odpowiednio prowadzony, by mechanizmy serwisu wspierały firmę w docieraniu do jej odbiorców. Chodzi przede wszystkim o pracę tzw. algorytmów. Jak to osiągnąć? O tym dowiesz się z poniższego artykułu. Już teraz zachęcamy do lektury, dzięki której przekonasz się, jak możesz wykorzystać ich działanie na swoją korzyść.

Dlaczego warto mieć firmowy fanpage na FB?

Obecnie chyba nikt nie ma wątpliwości, że fanpage firmy na Facebooku czy w innych social mediach jest niezbędny. Portale społecznościowe to ogromne bazy potencjalnych klientów, chętnie dzielących się swoimi zainteresowaniami, co z kolei wspiera przedsiębiorców w docieraniu do odbiorców. Co istotne – FB, obecnie jako największy kanał komunikacji internetowej, nie tylko między osobami prywatnymi, ale i markami oraz jej klientami, zgromadził wokół siebie ludzi z najróżniejszych grup społecznych i demograficznych. Można więc wśród nich odkryć tysiące młodych, jak i bardzo dojrzałych osób poszukujących odmiennych usług i produktów.

Wykorzystując ten potencjał, skutecznie rozszerzy się zasięg działalności gospodarczej. Fan page na Facebooku pomaga w docieraniu do obserwujących z nowościami, wspiera w budowaniu tożsamości marki i tworzeniu zaangażowanej społeczności. Aby jednak robić to efektywniej, warto poznać działanie algorytmów portalu. Można zgłębić to samemu lub sięgnąć po pomoc specjalistów, takich jak KJ Studio.

Czym są algorytmy?

Wpierw należy dowiedzieć się, czym jest algorytm FB. Najprościej ujmując, to rodzaj systemu, który ocenia publikowane treści i uzupełnia nimi ranking aktualności, wyświetlany użytkownikom serwisu. Waloryzacja publikowanego postu odbywa się na podstawie kilku wskaźników, uwzględnianych przez facebookowe roboty. Więcej o nich jednak znajdziesz w dalszej części artykułu.

Na co wpływają algorytmy na Facebooku?

Algorytmy oddziałują na to, kiedy i czy w ogóle wrzucony na danym profilu materiał będzie umieszczany w Feedzie użytkowników. Szacuje się, że tylko w jednym momencie około 1000-2000 postów „konkuruje między sobą” o ich uwagę i to robot decyduje, czy będą one interesujące dla konkretnych internautów. To z kolei oznacza, że jeśli publikowane przez Ciebie treści są ciekawe dla użytkowników, angażują ich – prawdopodobieństwo pokazania im przez Facebook nowego contentu znacznie rośnie. Tym samym – firma na FB staje się bardziej widoczna.

fb

Jak wykorzystać wiedzę na temat algorytmów?

Na działanie algorytmów wpływają trzy składniki:

  • Affinity,
  • Weight,
  • Decay.

Pierwszy to wskaźnik intensywności reakcji i interakcji użytkowników ze stroną marki oraz innymi jej fanami pod publikowanymi materiałami. Pomocne w tym mogą się okazać m.in. dobrze zaprojektowany Chatbot w Messengerze, tworzenie relacji, reelsów i stories, które zachęcą do określonych działań.

Weight ocenia wagę reakcji i treści. Najlepiej oceniane są komentarze i polubienia, a następnie – kliknięcia postów, galerii czy filmów. Duże znaczenie mają również udostępnienia, ale powinny one być organiczne. Z drugiej strony – jeśli użytkownik ukryje np. jakiś Twój wpis na swoim Feedzie, wówczas działa to negatywnie na ranking kolejności wyświetlania.

Waga treści także jest różna. Największą mają relacje na żywo. Warto w nich podziękować oglądającym za uczestnictwo w transmisji i zaczepić ich np. pytaniem o to, co się im podobało. Poza tym materiały premiowane są przez algorytm w następującej kolejności: premierowe filmy, video udostępnione z innych stron, galerie zdjęć, pojedyncze grafiki i w końcu – sam tekst.

Decay z kolei odpowiada za aktualność wpisu i sprawdzanie momentu interakcji między użytkownikiem FB a postem z konkretnego fanpage’a. Przez około pół godziny pozostaje on widoczny dla losowej grupy i jeśli jej członkowie zareagują na niego – zwiększa się zasięg organiczny. W przeciwnym wypadku – jego widoczność spada.

KJ studio – znamy się na social mediach

Znajomość algorytmów Facebooka jest kluczowa, by strategia w social mediach była skuteczna. Nie każdy jednak wie, jak działać, by wykorzystać potencjał drzemiący w robotach serwisu, co nierzadko prowadzi do tego, że fan page firmy znika w jego odmętach. Dlatego warto powierzyć pieczę nad nim specjalistom. Zastanawiasz się, ile będzie kosztować reklama na FB? W stosunku do rezultatów, jakie możesz uzyskać – relatywnie niewiele. Tym bardziej, jeśli skorzystasz z pomocy KJ Studio. Już teraz zachęcamy do kontaktu z naszymi doradcami.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.