Internauci, zainteresowani konkretnymi usługami lub produktami, coraz częściej odwiedzają profil danej firmy na portalu Facebook, by dowiedzieć się więcej o tym, co ona oferuje. Dlatego ważne, aby prowadzenie fanpage obejmowało również tworzenie spójnej i atrakcyjnej szaty graficznej. Jak duże znaczenie ma grafika na FB dla przedsiębiorstw? Przekonaj się o tym w artykule poniżej. Zapraszamy do lektury!
Spis treści
- Jak Cię widzą, tak Cię piszą
- Dlaczego szata graficzna strony firmy na Facebooku jest tak istotna?
- Jak przygotować przyjemną dla oka stronę na FB?
- Trzymaj się swojej kolorystyki
- Uważnie sprawdzaj przesyłane grafiki
- Planuj potencjalny rozwój szaty graficznej w przyszłości
- Powierz obsługę studia graficznego firmie KJ studio!
Jak Cię widzą, tak Cię piszą
W tym starym przysłowiu jest dużo więcej prawdy, niż się wydaje. Prowadząc konto firmowe na Facebook, należy zwracać uwagę na każdy detal – począwszy od sposobu komunikacji, przez zamieszczane na nim treści po szatę graficzną, w którą wchodzą m.in.:
- logo,
- kolorystyka,
- czcionki,
- układy graficzne.
Właśnie dlatego wiele przedsiębiorstw decyduje się na korzystanie z usług projektantów lub firm takich jak KJ Studio. To, jak prezentuje się wygląd na fanpage, często decyduje o tym, czy potencjalny klient zdecyduje się skorzystać z konkretnej oferty. To dlatego, że wygląd strony to pierwsza rzecz, jaka rzuca się w oczy.
Dlaczego szata graficzna strony firmy na Facebooku jest tak istotna?
Gdy szata graficzna jest estetyczna i spójna, wówczas odbiorcy częściej przypisują właścicielowi profilu takie cechy takie, jak profesjonalizm, solidność etc. Stosowana grafika więc przekłada się na cały wizerunek firmy. Z jej pomocą można prezentować się jako bardziej nowoczesne przedsiębiorstwo, skierowane np. do młodych użytkowników lub wprost przeciwnie – celujące w grupę nieco starszych odbiorców.
Z tego wynika, że dobór odpowiedniej szaty graficznej ma żywotny udział w kreowaniu profilu całej działalności. To ona również wyróżnia ją wśród innych firm, szczególnie działających w tej samej branży. Dzięki odróżniającemu się logu, stosownie dobranym kolorom i stałej czcionce lepiej zadba się o identyfikację wizualną. M.in. dlatego przykłada się tak dużą uwagę do spójności grafik zamieszczanych na fanpage’u na Facebooku.
Jak przygotować przyjemną dla oka stronę na FB?
Wyróżnia się kilka zasad, jakie sprawiają, że profil firmowy na FB jest lepiej odbierany wizualnie. Na co więc zwracać uwagę, kiedy tworzy się szatę graficzną na swoją stronę w portalach społecznościowych? Wyjaśniamy poniżej!
Trzymaj się swojej kolorystyki
Kolor to podstawowy czynnik wyróżniający wizualnie całą szatę graficzną. Przyciąga uwagę i, poniekąd, kieruje tym, gdzie pada wzrok użytkownika. Dlatego współcześnie wiele firm, czy to na swoich stronach w sieci, czy na fanpage’u, stosuje zwykle jedną główną barwę, którą następnie uzupełnia się bardziej neutralnymi kolorami, w tym m.in. odcieniami bieli czy czerni. Nie oznacza to jednak, że nie używa się bogatszych palet. Ważne jednak, by nie robić kolorystycznego miszmaszu, gdyż może to zaburzyć odbiór profilu. W końcu najważniejsze jest to, by tworzyć spójny wizerunek działalności. Ponadto warto zapamiętać – każdy kolor ma również swoją symbolikę, niosącą podświadomą wiadomość dla użytkowników.
Uważnie sprawdzaj przesyłane grafiki
Obrazy, jakie zamieszcza się na fanpage’u, w dużej mierze odpowiadają za pierwsze wrażenie, jakie przeżywają użytkownicy, zaglądający na stronę na Facebooku. Choć często wciąż stosuje się stockowe zdjęcia i grafiki, to w social mediach bardziej naturalnie wyglądają fotografie i obrazy, jakie przygotowane zostały specjalnie dla danej firmy. Wówczas profil zyskuje na autentyczności, staje się „żywszy” i przyjaźniejszy dla odbiorcy.
Planuj potencjalny rozwój szaty graficznej w przyszłości
W tworzeniu strony na FB istotne jest to, aby działać strategicznie. Tyczy się to zarówno treści, jak i szaty graficznej fanpage’a. Jeśli więc dopiero ją planujesz, pamiętaj, że będzie ona towarzyszyć publikowanym treściom przez cały czas. Czcionka, układ graficzny, logo – w przypadku każdego z tych elementów potrzeba konsekwencji. Dzięki temu zadbasz o lepszą identyfikację marki i wystarczy już tylko jeden rzut oka, by przekonać się, że np. to Twoja firma wrzuciła na FB nowe materiały.
Powierz obsługę studia graficznego firmie KJ studio!
Odpowiednia szata graficzna na profilu na Facebooku to istotny element budowania wizerunku firmy. Dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, szczególnie gdy samemu ma się w tym niewielkie doświadczenie lub, po prostu, chce się skupić na najważniejszym, czyli rozwoju działalności. Już teraz zachęcamy do zapoznania się z ofertą KJ Studio. Gwarantujemy, że z nami łatwiej osiągniesz swoje cele. Wejdź na naszą stronę, gdzie znajdziesz cennik, jak i wiele innych przydatnych informacji.