Czy wiesz, że Facebook stanowi rewelacyjne narzędzie nie tylko do indywidualnej promocji w sieci? Coraz więcej firm dostrzega, że współpraca biznesów w mediach społecznościowych może przynieść realne korzyści. Facebook fanpage, który repostuje treści partnera w interesach, skutecznie rozszerza zasięgi obu przedsiębiorstw, a tym samym – zwiększa szansę na rozrost bazy użytkowników. Jak powinna wyglądać dobra współpraca między firmami i instytucjami w social mediach? Dowiedz się o tym więcej już teraz!
Spis treści
- Media społecznościowe — łączą nie tylko osoby prywatne
- Jak firmy i instytucje współpracują ze sobą na mediach społecznościowych?
- Udostępnianie postów i treści
- Wspólne reklamy, konkursy i promocje
- Wymiana fanów
- Zostaw fanpage FB swojej firmy w dobrych rękach
Media społecznościowe — łączą nie tylko osoby prywatne
Choć Facebook powstawał z myślą o tym, by łączyć ze sobą ludzi, szybko okazało się, że jego możliwości są o wiele większe. Dzisiaj miliony użytkowników na całym świecie podaje sobie dalej nie tylko wieści o tym, co się u nich wydarzyło, ale chętnie też przegląda informacje ze strony ulubionych marek i przekazuje je innym.
Sami producenci, sprzedawcy i usługodawcy również często zyskują dzięki mediom społecznościowym nową tożsamość. Stają się znacznie bliższe użytkownikom sieci, budując profile dopasowane do konkretnych grup odbiorców. Co więcej – Facebook tworzy także nowe pole do współpracy między firmami. Mogą wzajemnie pracować nad swoją rozpoznawalnością, wykorzystując do tego szereg narzędzi oferowanych przez tę platformę.
Jak firmy i instytucje współpracują ze sobą na mediach społecznościowych?
W jaki więc sposób marka lub instytucja – NGO’s, samorządowa lub rządowa, mająca swój fan page na Facebooku, może kooperować z innymi podmiotami w tym serwisie? Istnieje co najmniej kilka prostych sposobów na to. Wśród nich wylicza się m.in.:
- udostępnianie postów i treści,
- zamieszczanie wspólnych reklam i innych eventów, odbywających się na FB,
- wymianę odbiorców.
Poniżej znajdziesz wyjaśnienie, jak to działa.
Udostępnianie postów i treści
Repostowanie, podawanie dalej, czy po prostu – udostępnianie. To jedna z najbardziej podstawowych metod, by przekazać dalej, co ciekawego dzieje się u zaprzyjaźnionej marki. W ten sposób można informować obserwujących dany profil o wydarzeniach, promocjach czy nowościach, wchodzących do oferty danej firmy. Dzięki temu znacznie poszerza się jej zasięgi, co niechybnie skutkuje również wzrostem zainteresowania ze strony użytkowników serwisu.
Wspólne reklamy, konkursy i promocje
Innym rozwiązaniem jest też korzystanie z narzędzi, jakie udostępnia sam Facebook. Wspólne reklamy polegają na współpracy między sprzedawcą detalicznym a marką wytwarzającą określone produkty przez udostępnienie tzw. segmentu katalogu przez sprzedającego. Dzięki temu producent może wyświetlać na fanpage’u zaprzyjaźnionej firmy na Facebooku reklamy dynamiczne. To pozwala stworzyć całą kampanię, zaprojektowaną w celu zwiększenia sprzedaży wyrobów marki u sprzedawcy detalicznego lub mierzyć jej wyniki, jak i inne zdarzenia konwersji w sklepie online lub aplikacji partnera. Dzięki temu koszty takiej reklamy mają szansę szybko się zwrócić.
To naturalnie nie wszystko. Współpracujące ze sobą biznesy mogą również organizować wspólne konkursy oraz akcje promocyjne. Dzięki temu można skutecznie aktywizować grupy obserwatorów i klientów w social mediach, zachęcając ich do zabawy. Należy jednak pamiętać, że takie eventy muszą być zgodne z określonymi zasadami – zarówno wewnętrznymi na Facebooku, jak i polskiego prawa. Jeśli więc chcesz zorganizować z partnerem biznesowym konkurs, ale nie wiesz, jak się za to zabrać – KJ Studio ma w tym zakresie szerokie doświadczenie. Pomożemy przeprowadzić Wam legalne i udane zabawy z nagrodami dla uczestników.
Wymiana fanów
Każda firma na FB potrzebuje stale rozwijającego się grona obserwujących. Dzięki strategicznej współpracy między różnymi biznesami wzajemne linkowanie do swoich postów i udostępnianie treści można skutecznie wymieniać się pulą fanów. To z kolei umożliwia pozyskiwanie nowych klientów wśród użytkowników Facebooka śledzących zaprzyjaźnioną firmę.
Zostaw fanpage FB swojej firmy w dobrych rękach
Wspólnymi wysiłkami z partnerami biznesowymi zdecydowanie łatwiej zbuduje się skoncentrowaną i zaangażowaną społeczność. Ważny jednak jest też spójny przekaz w działaniu – wszelkie „fałszywe nuty” mogą zostać odebrane przez obserwujących jako brak szczerości wobec odbiorców, a to zdecydowanie efekt, jakiego chce się uniknąć. Dlatego najlepiej skorzystać z pomocy specjalistów, którzy poprowadzą fanpage na Facebooku. Specjaliści KJ Studio mają wiedzę i doświadczenie, pozwalające działać efektywnie, również w ramach współpracy z partnerami w biznesie w social mediach. Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!