Twój firmowy fanpage na portalu Facebook nie cieszy się zbyt dużą ilością obserwujących? Zastanawiasz się, jak mógłbyś ten stan skutecznie zmienić? Jest na to co najmniej kilka sposobów! Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej na temat tego, jak Twoja firma na FB może pozyskać więcej fanów, w tym artykule znajdziesz kluczowe podpowiedzi. Przeczytaj go już teraz!
Spis treści
- Facebook – przydatne narzędzie do przyciągania klientów
- Co możesz zaoferować osobom przeglądającym fanpage FB Twojej firmy?
- Nowinki i zwiastuny produktów oraz usług
- Konkursy
- Interaktywne gry i zabawy
- Postaw na sprawdzone rozwiązanie — zaufaj firmie KJ studio!
Facebook – przydatne narzędzie do przyciągania klientów
Stworzony przez Marka Zuckerberga portal wciąż należy do największych graczy na rynku. Dlatego fanpage firmy na Facebooku to nie tyle przydatna opcja, co konieczność, jeśli chce się wyprzedzić swoich konkurentów w docieraniu do potencjalnych klientów. Na całym świecie portal ten ma ponad 2 miliardy użytkowników, a tylko w samej Polsce jest ich około 20 milionów. To ogromna baza osób, do których warto próbować dotrzeć.
Sama platforma oferuje przedsiębiorcom wiele atrakcyjnych rozwiązań. Za jej pomocą ogłosisz promocje oraz zareklamujesz nowe produkty, ale również zaprezentujesz odbiorcom filozofię marki, przez co też zbudujesz jej większą świadomość. Fan page na Facebooku umożliwia nie tylko dotarcie do aktualnych, ale i do nowych klientów.
Co możesz zaoferować osobom przeglądającym fanpage FB Twojej firmy?
Osoby przeglądające Twój fanpage na FB mają różne oczekiwania, jednak w wielu przypadkach się pokrywają. Chcą mieć nie tylko wartościowy content, z którego dowiedzą się więcej na temat Twojej oferty. Poza tym często przeglądają profil w poszukiwaniu ofert specjalnych. Ty jednak możesz im dostarczyć znacznie więcej – od informowania o nowościach, przez zaproponowanie atrakcyjnych nagród w konkursach, po zabawy – te niezobowiązujące, jak i np. z obietnicą atrakcyjnego upustu. Brzmi zachęcająco? Sprawdź szczegóły poniżej!
Nowinki i zwiastuny produktów oraz usług
Social media to zdecydowanie jeden z najszybszych, a przy tym najtańszych (biorąc pod uwagę ich efektywność) sposobów na dostarczanie informacji o nowościach, jakie zachodzą w firmie. A jako że Facebook gromadzi wokół siebie społeczność nie tylko najmłodszych, ale i zupełnie dojrzałych użytkowników, stanowi doskonały kanał komunikacyjny. Co więcej – informację o produkcie można podać na długo przed jego wypuszczeniem na rynek. Wówczas, w ramach spójnej strategii, buduje się tzw. hype, czyli pozytywne napięcie wokół wydarzenia, marki, oferty, artykułu lub usługi. Takie zwiastuny potrafią przyciągnąć wielu nowych użytkowników i faktycznych klientów.
Konkursy
Czy wiesz, jak mocno może zaangażować użytkowników Facebooka organizowany przez obserwowaną firmę konkurs? Co więcej – do zabawy chętnie dołączają nie tylko dotychczas obserwujący profil fani, ale często wielu nowych odbiorców, skuszonych możliwością wygrania wartościowej nagrody. Nierzadko bywa tak, że od razu zostawiają też swoje polubienie, dzięki czemu informacje ze strony są wyświetlane przez nich częściej.
Trzeba jednak pamiętać, że organizowany konkurs musi z jednej strony przyciągać nagrodami, a z drugiej – być zgodny z polityką portalu, jak i polskim prawem. Odpadają więc np. loterie. Ponadto nie powinno się również wymagać od użytkownika polubienia ani rozsyłania informacji o tym wydarzeniu do jego znajomych.
Warto też chronić się przed typowymi „konkursowiczami”, szukającymi takich eventów na FB bez zostawiania polubienia. Postaw np. na kreatywne zadania, co wymaga zaangażowania i odstrasza tych, którzy chcą działać po linii najmniejszego oporu. Jeśli chcesz mieć pewność, że wydarzenie to będzie zorganizowane zgodnie z zasadami prawa i portalu – skorzystaj z oferty KJ Studio.
Interaktywne gry i zabawy
Poza konkursami z nagrodami są także zabawy, do których możesz zaprosić internautów zupełnie niezobowiązująco, co na pewno przełoży się na popularność Twojego fanpage’a. Wśród nich wyróżnia się m.in. gry słowne, wyzwania, zagadki czy głosowania emotikonami. Warto dodać, że takie zabawy mogą być elementem promocji i za udział oferować np. kody rabatowe. Mini-konkursy, choć nie gwarantują dużych nagród, często zachęcają do tego, by skorzystać z oferty firmy i obserwować ją na Facebooku.
Postaw na sprawdzone rozwiązanie — zaufaj firmie KJ studio!
Istnieje wiele sposobów na to, jak zaangażować dotychczasowych odbiorców oraz jak przyciągnąć mnóstwo nowych użytkowników Facebooka do obserwowania profilu firmy. Jednak prowadzenie takiego fan page’a na FB wymaga czasu i zaangażowania. Nie każdy też wie, jak się do tego poprawnie zabrać. My tak! Mamy szerokie doświadczenie w tworzeniu i prowadzeniu profili FB. Skontaktuj się z nami i dowiedz się więcej!