fbpx

zwiekszanie-widocznosci-facebook

Jak poprawić widoczność profilu firmowego na Facebooku w wyszukiwarkach internetowych?

Chcesz budować silną markę i zdobywać nowych klientów? Upewnij się, że na Twój fanpage na Facebooku łatwo trafić. Warto zadbać o jego widoczność w wyszukiwarce internetowej. Można zrobić to, przestrzegając kilku, ważnych zasad. Dowiedz się, czym jest linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne oraz dlaczego warto używać fraz kluczowych. Do obsługi firmowego profilu przyda się znajomość podstaw pozycjonowania stron.

Wyszukiwarki a media społecznościowe

Internauci korzystają z różnych narzędzi do wyszukiwania treści i informacji. Mogą znaleźć Twój fanpage bezpośrednio na portalu społecznościowym lub w wyszukiwarce internetowej. Choć to drugie rozwiązanie wydaje się nieoczywiste, przynosi naprawdę wiele korzyści. Pozwala poszerzyć grono odbiorców i budować stabilną, rozpoznawalną w sieci markę. Dzięki dobrej pozycji w Google staniesz się widoczny dla osób, które szukają konkretnych usług lub chcą poszerzyć wiedzę na określone tematy. Masz szansę, by przekonać do siebie ludzi mniej aktywnych w mediach społecznościowych, obserwujących wyłącznie zaufane firmowe profile na Facebooku. Aby osiągnąć taki efekt, musisz jedynie pamiętać o kilku ważnych kwestiach, takich jak stosowanie fraz kluczowych i linkowanie.

Jak wybierać słowa kluczowe, by zwiększyć widoczność fanpage’a?

Podobnie jak przy pozycjonowaniu stron internetowych, trzeba zastanowić się, jakie hasła są najbardziej związane z Twoją działalnością. Warto znać sposób działania SEO. Przy wyborze słów kluczowych kieruj się statystyką i korzystaj z profesjonalnych narzędzi. Sprawdzaj, co internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Używaj fraz idealnie trafiających w ich oczekiwania. Unikaj jednak ich nadmiaru. Powinny być stosowane w naturalny, przyjazny dla czytelnika sposób. Dobrym rozwiązaniem jest inspiracja długimi hasłami, na przykład: Jakie buty do biegania są najlepsze? Pamiętaj, że obsługa firmowego profilu na Facebooku nigdy nie powinna koncentrować się wyłącznie na wymogach algorytmów wyszukiwarek.

widocznosc-seo-facebook

Dlaczego warto publikować wysokiej jakości treści na Facebooku?

Przekazuj wartościowe informacje. Treści, które są ich pozbawione, słabo się pozycjonują oraz zniechęcają czytelników. Każdy post publikowany na fanpage’u musi zawierać dobrze przemyślany tekst i atrakcyjną grafikę. Jeśli będziesz przestrzegać tej zasady:

  • zdobędziesz większe zaufanie odbiorców,
  • zaczniesz budować wizerunek eksperta branży,
  • pozytywnie wyróżnisz się wśród konkurencji,
  • zyskasz grono lojalnych fanów.

Ponadto Twój firmowy profil na Facebooku stanie się lepiej widoczny w wyszukiwarce internetowej. W postach warto umieszczać praktyczne porady, które najbardziej interesują użytkowników portalu. Ciekawym rozwiązaniem jest zachęcanie odbiorców do dyskusji i udziału w rozwoju marki. Możesz pytać ich o opinie i organizować konkursy. Takie działania wymagają profesjonalnego nadzoru, zapobiegania konfliktom i dbania o przyjazną atmosferę w strefie komentarzy na profilu. Wszystkie osoby trafiające na Twój profil powinny czuć się na nim swobodnie i bezpiecznie. Unikaj hejtu i prowokacji, a ewentualne konflikty rozwiązuj w łagodny, dyplomatyczny sposób.

Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne — tak czy nie?

Czy pozostawianie linków w publikowanych postach ma sens? Jak najbardziej! Możesz zdecydować się na linkowanie wewnętrzne, czyli umieszczanie na swoim profilu odnośników do prowadzonego sklepu internetowego lub bloga. Dzięki temu wypromujesz określone produkty, kategorie, artykuły. Obsługa firmowego fanpage’a na Facebooku często wiąże się też ze współpracą z innymi markami i influencerami. Tutaj w grę wchodzi linkowanie zewnętrzne. Dla przykładu, na zaprzyjaźnionym profilu lub grupie w mediach społecznościowych zostanie dodany link do Twojej oferty. Dość popularnym rozwiązaniem jest też korzystanie z treści sponsorowanych. Umiejętne pozostawianie odnośników podwyższa pozycję fanpage’a w wyszukiwarce, ponieważ algorytmy uznają go za popularnego i wartościowego.

Postaw na KJ Studio i popraw widoczność profilu firmowego w sieci!

Skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu, umiejętności i doświadczenia. Chcesz szybko osiągnąć założony efekt i poprawić widoczność fanpage’a w sieci? Zamów profesjonalną obsługę profilu na Facebooku w KJ Studio. Dzięki niej trafisz do nowych odbiorców, zdobędziesz więcej lajków i followersów. Eksperci dobiorą dla Ciebie odpowiednie słowa kluczowe i linki oraz wesprą Cię w kreowaniu wartościowych dla użytkowników treści.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.