Instagram to platforma, która od początku swojego istnienia rozwija się bardzo dynamicznie. Z roku na rok użytkownicy mają możliwość korzystania z nowych funkcjonalności przy jednoczesnym zachowaniu podstawowych założeń tego medium społecznościowego, czyli łatwego dzielenia się zdjęciami oraz obserwowania innych. Potencjał Instagrama został zauważony przez Facebooka, który wykupił ten projekt i uczynił go częścią swojej oferty. Dla przeciętnego użytkownika ta fuzja nie zmieniła zasadniczego przeznaczenia aplikacji, jednakże z perspektywy prowadzenia profilu firmowego – korzyści są wymierne.
Dlaczego warto?
Facebook sam w sobie oferuje wiele możliwości promowania wybranego przez nas contentu, ale integracja z Instagramem pozwala na publikowanie treści promocyjnych również na tej platformie. Dzięki temu reklama ma możliwość jednoczesnego docierania do tego samego użytkownika w różnych miejscach – przy wykorzystaniu tylko jednego narzędzia do tworzenia komunikacji. Ponadto po przełączeniu profilu na firmowy zyskujemy możliwość wglądu w statystyki konta na Instagramie, takich jak zasięg postów, czy demografia użytkowników.
Jak uzyskać dostęp do tej funkcjonalności?
Istnieją dwa sposoby połączenia kont. Pierwszy można wykonać z poziomu Instagrama. Wówczas należy przejść do zakładki profilu, a następnie wybrać sekcję Ustawień, która znajduje się w prawym górnym rogu. Następnie wybieramy opcję Przełączenia na profil firmowy i logujemy się na konto połączone ze stroną na Facebooku. Potwierdzamy wybór.
Jeżeli połączenia profili chcemy dokonać za pośrednictwem Facebooka, taką możliwość znajdziemy, otwierając fanpage, klikając przycisk ustawień oraz wybierając zakładkę Instagram. Następnie czeka nas zalogowanie poprzez wpisanie danych logowania do konta na Instagramie. To wszystko!
Dzięki wykonaniu tego połączenia – w którykolwiek z powyższych sposobów – na Instagramie zyskujemy dostęp do poszerzonych statystyk. Natomiast z poziomu fanpage’a mamy możliwość uruchamiania kampanii reklamowych na Instagramie oraz wglądu w komentarze pojawiające się pod zdjęciami.