fbpx

Jak korzystać z grup na Facebooku, aby zwiększyć widoczność i zaangażowanie marki?

Media społecznościowe są nieodłączną częścią marketingu internetowego. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać ich potencjał, to warto poznać różne funkcje. Jednym z potężniejszych narzędzi są grupy na Facebooku. Korzystając z nich oraz prowadząc firmowy fanpage, możesz skuteczniej budować społeczność wokół swojej marki. Przeczytaj artykuł przygotowany przez specjalistów z KJ Studio i dowiedz się, jak zwiększać zasięgi i zaangażowanie użytkowników.

Czym są grupy na Facebooku?

Na początku warto wyjaśnić, czym właściwie są grupy na Facebooku. Nazywamy tak przestrzeń, tworzoną przez użytkownika lub fanpage, do której zapraszane są kolejne osoby. Fani mogą także samodzielnie wysyłać prośby o dołączenie. Charakterystyczną cechą dla tego rodzaju aktywności jest dość wąska tematyka, która zwykle łączy zrzeszoną społeczność. Dzięki temu łatwiej rozwijać zainteresowania i zdobywać wiedzę z interesującego obszaru. Członkowie wspólnot wchodzą w interakcje, komentują i reagują. W zależności od ustawień mogą także w różnym zakresie tworzyć i udostępniać posty.

Jak wybrać odpowiednią grupę na Facebooku?

Dopasowanie odpowiednio funkcjonującej grupy na Facebooku wymaga bliższego poznania fundamentów jej działania. Jest kilka istotnych cech, które nie tylko odróżniają tę przestrzeń od fanpage’a, ale także pozwalają wejść na nowy poziom budowania relacji. Oto przykładowe aspekty, które warto znać:

  • możesz wybrać jeden z 6 typów (ogólna, kupno i sprzedaż, gry, edukacja społeczna, oferty pracy, rodzicielstwo), co wpłynie na dostępne szablony do tworzenia postów oraz inne funkcje,
  • ustawienie prywatności wpływa na widoczność, ale także na zachowania członków społeczności. Zwykle najlepiej sprawdzającym się kompromisem jest wybranie grupy prywatnej. Można dzięki temu ją wyszukać, ale aktywność użytkowników nie jest widoczna na zewnątrz. Pozwala to na swobodę wypowiedzi, bez obawy, że ktoś ze znajomych zobaczy posty lub komentarze,
  • w odróżnieniu od fanpage’a możesz do uczestnictwa zapraszać osoby z zewnątrz.

Wykorzystywanie różnych narzędzi udostępnianych przez Facebooka, pozwoli Ci lepiej dotrzeć do odbiorców usług czy produktów.

grupy-na-facebooku

Jakie treści warto publikować w grupie na Facebooku?

To, jakie treści będziesz publikować na grupie na Facebooku, w dużej mierze zależy od jej profilu działalności. Tematy mogą niekiedy pokrywać się z tym, co zamieszczasz na fanpage’u. Specjaliści z KJ Studio przygotowali kilka wskazówek, które ułatwią zaplanowanie i opracowanie publikacji. Oto one:

  • regularnie udostępniaj wartościowy content. Postaraj się, by był merytoryczny i zgodny z zainteresowaniami członków. Dopasuj zarówno tekst, jak i grafiki,
  • zadawaj pytania, które otworzą drogę do dyskusji i zachęcą do większej aktywności, np. jakie tematy chcecie poruszyć w najbliższych postach? Jakie macie doświadczenia w …?,
  • twórz ankiety pozwalące lepiej poznać potrzeby i zainteresowania użytkowników Facebooka, którzy dołączyli do Twojej społeczności,
  • dziel się użytecznymi materiałami w zamian za interakcję. Możesz opracować e-booka lub szkolenie, które udostępnisz w zamian za polubienie lub komentarz.

Pamiętaj również, by dbać o aktywność swoją i innych członków grupy. Komentuj i odpowiadaj na komentarze pozostałych użytkowników.

Jak promować markę w grupie na Facebooku?

Budowanie wizerunku marki jest bardzo ważne, ale należy robić to umiejętnie. Zarówno grupy na Facebooku, jak i fanpage dają duże pole do działania. Weź jednak pod uwagę, że użytkownicy społeczności nie lubią nachalnych reklam i są wyczuleni na spamowanie. Możesz promować swoją firmę, udostępniając posty z oferowanymi produktami lub usługami, takie jak rekomendacje. Dobrym sposobem jest także wykorzystanie marketingu szeptanego. Aktywność w komentarzach oraz dyskusjach pomoże Ci dotrzeć z przekazem do różnych osób.

Chcesz wiedzieć więcej? Zgłoś się do KJ Studio!

Zaangażowanie się w życie społeczności to sprawdzona metoda na rozpowszechnianie informacji o swojej marce. Nie sposób odpowiedzieć, co jest ważniejsze: grupy czy fanpage na Facebooku. Do osiągnięcia najlepszego rezultatu wykorzystuj oba narzędzia. Jeśli potrzebujesz pomocy w prowadzeniu ich lub chcesz maksymalnie skorzystać z drzemiącego w społecznościach potencjału, zgłoś się do KJ Studio! Otrzymasz profesjonalne wsparcie i możliwość rozwoju w social media.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.