Prowadzisz firmę, ale nie funkcjonujesz jeszcze w sieci? Przekonaj się, dlaczego warto założyć fanpage’a na Facebooku i zobacz, od czego zacząć. A może aktywnie działasz już na firmowym profilu, ale nie widzisz efektów? W takim wypadku sprawdź, co i jak zmodyfikować! W tym poradniku KJ Studio prezentuje praktyczne wskazówki dla wszystkich przedsiębiorców, którym zależy na stworzeniu aktywnej społeczności wokół marki. Zapraszamy do lektury!
Dlaczego warto istnieć na Facebooku?
Czy w dobie rosnącej popularności takich platform jak TikTok i Instagram warto zakładać profil firmowy na Facebooku? W KJ Studio wierzymy, że tak! Każdy z tych serwisów ma inną specyfikę. Wśród powodów, dla których Twoja firma powinna być aktywna na FB, można wyróżnić:
- szerokie i skuteczne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów,
- budowanie zaangażowanej społeczności,
- zwiększanie rozpoznawalności oraz świadomości marki.
Wszystkie te kwestie wpływają pośrednio na wyniki sprzedażowe. Jednak by fanpage na Facebooku stał się Twoją wizytówką, musisz sprawnie nim zarządzać. W tym pomoże Ci KJ Studio.
Zadbaj o aktualne zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle
Jednym z kluczowych aspektów, na które warto zwrócić szczególną uwagę w prowadzeniu fanpage’a, jest estetyka profilu. Tworzy ona na wrażenie profesjonalizmu. Zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle muszą być dobrej jakości. Ważne są także odpowiednie ich wymiary – wytyczne znajdziesz w Centrum Pomocy Facebooka.
Odpowiednie zdjęcie profilowe to dobra droga do budowania rozpoznawalności marki. Postaw więc na logo swojej firmy. Facebook przycina ikony do kształtu koła, więc zadbaj o to, by istotne elementy nie znajdowały się w rogach i odpowiednio pomniejsz grafikę.
Zdjęcie w tle to z kolei skuteczny sposób na poinformowanie osób wchodzących na profil firmowy o Twojej działalności. Powinno być ono czytelne i dość minimalistyczne. Baner stworzony w programie graficznym może przedstawiać np. aktualną ofertę, promocję czy hasło reklamowe. Warto cyklicznie go zmieniać i dostosowywać do pory roku czy okazji.
Daj się poznać i wypełnij niezbędne informacje
Konto firmowe jest wirtualną wizytówką Twojego przedsiębiorstwa. Fanpage musi więc zawierać kluczowe informacje na jego temat. Warto rozpocząć jednak od dobrej nazwy profilu. Na początek dopisanie branży obok nazwy firmy będzie doskonałym pomysłem. W sekcji Prezentacja umieść natomiast krótki, ale atrakcyjny opis działalności. To pole pozwala też wprowadzić takie dane kontaktowe, jak telefon, adres e-mail i link do strony www. Dodatkowo, informacje dotyczące lokalizacji oraz godzin pracy pozwolą zainteresowanym osobom dotrzeć do Ciebie w rzeczywistości.
Zaplanuj częstotliwość publikacji postów
Jeśli wiesz już, jakie treści będą pojawiały się na Twoim profilu firmowym, określ, jak często będziesz je publikować. Sporządzenie harmonogramu pomoże Ci w sprawnym zarządzaniu fanpage’em na Facebooku. Poniżej znajdziesz najważniejsze porady, które pomogą Ci w jego przygotowaniu.
- Dostosuj częstotliwość publikacji do potrzeb odbiorców. Optymalna wartość to 3 posty tygodniowo, choć np. w branży modowej i beauty sugeruje się nawet codzienną aktywność.
- Na bieżąco modyfikuj harmonogram, biorąc pod uwagę zmieniającą się grupę docelową. W zakładce Statystyki znajdziesz informacje dotyczące. np. charakterystyki swoich fanów oraz podejmowanych przez nich działań na stronie.
- Optymalizuj strategię na podstawie uzyskiwanej wiedzy. Obserwuj efektywność podejmowanych kroków w Meta Business Suite.
W KJ Studio rekomendujemy przygotowanie treści wpisów oraz materiałów graficznych na fanpage firmowy np. na cały tydzień lub nawet miesiąc. Pamiętaj o różnorodności publikacji! Priorytetowo traktuj posty budujące relacje, ale nie zapominaj o tych merytorycznych i sprzedażowych.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj drugą część naszego artykułu!
Serwis społecznościowy Facebook cieszy się opinią skutecznego narzędzia biznesowego. Bez odpowiedniej wiedzy nie można jednak w pełni wykorzystać jego możliwości. Dzięki KJ Studio znasz już jednak podstawy działania na firmowym profilu. Teraz z pewnością zależy Ci na zauważalnych efektach. Nie przegap więc drugiej części poradnika – pojawi się w niej więcej praktycznych wskazówek, dzięki którym zwiększysz zasięgi fanpage’a i dotrzesz do nowych klientów. Do zobaczenia!