Spore zamieszanie wokół portalu społecznościowego Facebook nikogo nie powinno dziwić. Przez ostatnie lata Mark Zuckerberg przyzwyczaił wszystkich do wprowadzania różnych modyfikacji. Teraz najwyraźniej zmiany zbliżają się również do popularnych aplikacji Instagram oraz Whatsapp. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że oba te portale wchodzą w skład ogromnego imperium internetowego tworzonego przez Zuckerberga.
Nie musisz się jednak niczego obawiać – zmiany będą tylko kosmetyczne. Co czeka w takim razie użytkowników tych narzędzi i właścicieli kont firmowych już wkrótce?
Instagram i Whatsapp mają być bardziej kojarzone z portalem FB
Serwis Instagram został założony w 2010 roku przez dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda. W bardzo krótkim czasie osiągnął on spektakularny wręcz sukces. Już 2 lata po jej premierze mogła pochwalić się bazą ponad 27 milionów aktywnych użytkowników. To właśnie wtedy, w roku 2012, Zuckerberg zaproponował wykupienie praw do Instagrama. Transakcja szybko została zrealizowana i opiewała na kwotę miliarda dolarów.
Bardzo podobna historia związana jest z aplikacją Whatsapp, która została wypuszczona na rynek w roku 2009 dla urządzeń mobilnych. Jest to przede wszystkim komunikator internetowy. Tutaj również sukces pojawił się bardzo szybko. Właściciel FB wykupił prawa do programu w roku 2014 za, uwaga, 15 miliardów dolarów.
Jak widać, od tych transakcji minęło już sporo czasu. Aplikacje mają się dobrze, są stale rozwijane i cieszą się dużą popularnością. Nadal jednak dość słabo kojarzone są bezpośrednio z popularnym portalem Facebook. Nowe nazwy mają to zmienić – tak przynajmniej zakłada Mark Zuckerberg.
Zmiana jedynie kosmetyczna – unifikująca produkty
Obecnie Instagram cieszy się ogromną popularnością między innymi pośród przedsiębiorców. Potężna baza użytkowników i narzędzia umożliwiające prowadzenie kampanii reklamowych czynią tę aplikację idealnym miejscem do promocji własnych produktów oraz usług. Wdrażając reklamy na Facebooku, bardzo często prowadzi się podobną kampanię na Instagramie.
Whatsapp, na razie takich możliwości nie daje, ale… już od dłuższego czasu Zuckerberg zapowiada wdrożenie nowych funkcjonalności. Prawdopodobnie w roku 2020 aplikacja również zostanie wyposażona w narzędzia dedykowane właścicielom profili firmowych, umożliwiające oczywiście wdrażanie reklam.
Informacja o zmianie nazw obu tych programów, która wywołała prawdziwą burzę w mediach, nie musi być jednak powodem do niepokoju. Modyfikacja będzie miała bowiem jedynie charakter kosmetyczny – mający wpływać na wizerunek. Chodzi o unifikację wszystkich produktów. Do nazw zostaną dodane frazy „from Facebook”. Po ich wdrożeniu będziemy korzystali więc z narzędzi „Instagram from Facebook” oraz „Whatsapp from Facebook”. Zmiany te w żaden sposób nie wpłyną na wygląd czy funkcjonalność obu tych programów.
Jako ciekawostkę warto dodać, że unifikacja obu tych produktów nie dotyczy wyłącznie nazw aplikacji. Proces sięga dużo głębiej. Jak można dowiedzieć się z ostatnich komunikatów prasowych, modyfikacji ulegną również domeny mailowe, którymi posługują się pracownicy tego giganta. Wkrótce wiadomości od zespołu odpowiedzialnego za obsługę klienta i kwestie techniczne będą przychodziły z ujednoliconego adresu @fb.com. Warto o tym pamiętać, gdy po zgłoszeniu się do pomocy na Instagramie, otrzymasz e-mail z domeny Facebookai wywoła to u Ciebie mały niepokój.Z punktu widzenia użytkownika i reklamodawcy nic się nie zmieni
Jeśli od dłuższego czasu reklamujesz się poprzez aplikacje Instagram, to opisywana wyżej zmiana nie będzie miała na to żadnego wpływu. Oba te programy mają jeszcze mocniej wiązać się z portalem FB, co z pewnością ułatwi również promowanie się na samym Facebooku.
Warto korzystać z całego „pakietu” narzędzi dostarczanych przez Marka Zuckerberga. Jeśli chcesz, aby Twoje reklamy na Facebooku były naprawdę skuteczne i nie generowały wysokich kosztów, możesz zgłosić się bezpośrednio do nas. W KJ Studio mamy pomysłowych pracowników i wieloletnie doświadczenie w branży. Zadbamy o to, aby konto firmowe na FB wyniosło Twój biznes na szczyt popularności.