fbpx

Funkcjonowanie Facebooka w czasie pandemii COVID-19 – na co zwrócić uwagę?

Wybuch pandemii koronawirusa zmienił nasze życie. Sytuacja ta bardzo dotknęła przedsiębiorców, zmuszając wielu z nich do reorganizacji biznesu, a i nierzadko nawet częściowej zmiany branży. COVID-19 ma również wpływ na funkcjonowanie serwisów społecznościowych. Planujesz założyć i promować firmową stronę na FB? A może już prowadzisz własny fanpage? W takim razie musisz wiedzieć, jakie są aktualne zasady reklamy na Facebooku. Poznasz je w dalszej części wpisu – skorzystaj z porad naszych ekspertów!

Facebook zmodyfikował zasady publikacji reklam

Dziś cały świat walczy z pandemią COVID-19. Działania te obejmują zarówno ochronę zdrowia i życia ludzi, jak i ograniczanie rozpowszechniania fałszywych informacji. Niestety są osoby, które starają się zarobić na obecnej sytuacji w nieuczciwy i nierzadko nieetyczny sposób. Tak zrodziła się nowa lista kontrowersyjnych treści, w tym reklam, które są blokowane m.in. na FB.
Jeśli zajmujesz się prowadzeniem fanpage’a na tym portalu, musisz dostosować się do tych zasad publikacji informacji. Dotyczy to zwłaszcza reklamy na Facebooku, promowania usług lub produktów związanych z koronawirusem.

Facebook – jaka reklama jest zabroniona?

Zaczniemy od listy ograniczeń, którą musisz brać pod uwagę, przygotowując strategię promowania strony na FB. Zwracaj również uwagę na te treści prowadząc fanpage i przygotowując pod niego różnego rodzaju posty. Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami na Facebooku jest czasowy zakaz reklamy:

  • testów na COVID-19 do samodzielnego wykonania w domu,
  • maseczek ochronnych o przeznaczeniu medycznym – dotyczy to certyfikowanych produktów, w tym np. z grupy N95, KN95, DL2 czy FFP2,
  • wszystkich rzeczy, do których dołączane są powyższe produkty, również jako gratis.

Oprócz tego całkowicie zabronione jest promowanie ofert sprzedaży szczepionek na koronawirusa. Wszystkie powyższe treści są natychmiast usuwane przez Facebook. Pamiętaj, że strony na FB regularnie łamiące zasady zamieszczania treści mogą być blokowane.

Dozwolona na Facebooku reklama związana z COVID-19

Od powyższych zasad są pewne wyjątki, o których także powinieneś wiedzieć. Jeśli jesteś odpowiedzialny za prowadzenie fanpage’a lub planujesz zakładanie strony, Facebook pozwala Ci na:

  • promowanie prawdziwych informacji na temat COVID-19 oraz szczepień wykonywanych w placówkach medycznych i wszystkich dopuszczonych prawem punktach,
  • reklamę testów na koronawirusa, jeśli dotyczy to badań wykonywanych przez uprawnione osoby w specjalnie wyznaczonych punktach testowania, np. szpitalach,
  • zamieszczanie informacji o sprzedaży środków do dezynfekcji rąk i różnych powierzchni,
  • promocję ofert dotyczących tzw. maseczek niemedycznych – na Facebooku dopuszczalna jest reklama produktów bez certyfikatu, np. materiałowych.

Promowanie strony na FB – twórz krótkoterminowe strategie

Koronawirus zmienił zachowania wielu konsumentów. W efekcie dotychczasowe strategie na promowanie strony na FB mogą być nieskuteczne. Z tego powodu polecamy analizę efektywność reklamy na Facebooku. Pamiętaj, że pandemia COVID-19 jest tymczasowa i trudno przewidzieć, co stanie się po jej zakończeniu. Najlepiej przygotuj nowe, krótkoterminowe strategie marketingowe, które ułatwią Ci prowadzenie fanpage’a. Aby to zrobić, powinieneś przede wszystkim:

  • ponownie zweryfikować grupę docelową, szczególnie pod kątem jej aktualnej aktywności w mediach społecznościowych,
  • przeanalizować skutki pandemii w swojej branży i zastanowić się, czego oczekują Twoi klienci, jaka reklama na Facebooku może ich zachęcić,
  • sprawdzić statystyki obecnych działań promocyjnych i wygasić te, które okazują się nieskuteczne.

Prowadzenie fanpage’a zostaw w rękach specjalistów

Dzięki powyższym poradom unikniesz ryzyka blokady fanpage’a przez promowanie niedozwolonych treści. Niestety pandemia COVID-19 jest nieprzewidywalna i zmusza do częstego modyfikowania strategii marketingowych. Jeśli chcesz osiągnąć sukces na FB, prowadzenie i promowanie konta firmowego zostaw w rękach KJ Studio! Możesz zlecić nam zakładanie strony na Facebooku lub opiekę nad już istniejącą. Przygotujemy dla niej skuteczną reklamę – zgłoś się do nas już dziś!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.