Spis treści
Szybki kontakt z klientem to jeden z filarów budowy pozytywnego wizerunku marki. Obecnie najważniejszym kanałem komunikacji jest zazwyczaj Facebook. Chcesz wykorzystać go w tym celu i jednocześnie promować tam swoją firmę? Zanim zajmiesz się reklamą na FB, powinieneś wiedzieć, jak się do tego przygotować. W poniższym wpisie przedstawiamy kilka najlepszych praktyk związanych z prowadzeniem fanpage’a – poznaj je już teraz!
Tworzenie nowego fanpage’a na Facebooku – o tym musisz pamiętać!
W dobie ogromnej konkurencji na rynku bardzo ważne jest przygotowanie planu na prowadzenie fanpage’a. Zanim założysz firmowe konto na FB, zacznij od przemyślenia strategii promocji. Zastanów się, co chcesz osiągnąć i w jaki sposób zaprezentować markę na portalu. Aby reklama na Facebooku była skuteczna, potrzebne jest również precyzyjne określenie jej grupy docelowej. Ułatwi Ci to targetowanie i pozwoli przygotować treści dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów.
Oprócz tego, zakładając profil na FB, pamiętaj o:
- określeniu budżetu na promowanie,
- wyborze chwytliwej nazwy konta firmowego – najlepiej, gdy jest związana z brandem. Powinna być krótka i łatwa do zapamiętania, dobrze kojarząca się z firmą, w zwięzły sposób opisująca produkty lub usługi,
- ustawieniu tzw. przyjaznego adresu URL dla fanpage’a na Facebooku – przy tworzeniu profilu jest on wygenerowanym losowo ciągiem znaków. Użytkownicy będą go widzieć na pasku przeglądarki, dlatego najlepiej go zmienić, aby poprawić wizerunek marki. Tutaj również warto wykorzystać brand. Dobrze przemyśl nazwę adresu URL – o ile jego pierwsza zmiana jest prosta, tak kolejna może już sprawić problemy.
Rzetelnie uzupełnij dane na firmowym fanpage’u
Założyłeś już firmowy fanpage i zaczynasz jego prowadzenie? Facebook daje ogromne możliwości w kwestii uzupełniania danych profilu użytkownika i od tego powinieneś zacząć! Dodaj szczegółowe informacje o nowo utworzonej stronie. Rzetelne uzupełnienie wszystkich pół sprawi, że Twoja firma będzie wzbudzać większe zaufanie, co ułatwi promowanie na FB. Powinieneś podać m.in.:
- adres firmowej domeny,
- podstawowe dane kontaktowe,
- najważniejsze informacje o marce, w tym m.in. zakres działalności i zachęty do skorzystania z oferty,
- inne dostępne dla użytkowników kanały komunikacji – obecnie na FB można tworzyć bezpośrednie linki do wielu serwisów, w tym np. WeChat, Skype, Snapchat i LinkedIn.
Z punktu widzenia skuteczności reklamy na Facebooku, ważne jest również skonfigurowanie zakładek. Znajdziesz je na fanpage’u, wchodząc kolejno w „Ustawienia” i następnie „Szablony i karty”. Możesz je wykorzystać np. do skróconego opisu usług, najważniejszych produktów czy planowanych wydarzeń.
Co jeszcze pomoże Ci promować firmę na Facebooku?
Jednym z najważniejszych elementów konta firmowego na FB są zdjęcia profilowe. Będą widoczne jako pierwsze i bezpośrednio przekładają się na to, jak oceniana jest Twoja firma. Dodaj więc dobrej jakości fotografie, zachęcające do skorzystania z oferty i spójne z identyfikacją wizualną marki.
Aby skutecznie reklamować firmę poprzez fanpage, zadbaj również o ciekawe zdjęcie w tle profilu, czyli tzw. cover photo. Obecnie istnieje możliwość zastąpienia ich materiałem filmowym, co może sprawdzić się jako dodatkowa reklama. Facebook daje Ci ogromne możliwości promowania marki i budowania jej pozytywnego wizerunku!
Zadbaj o wysokiej jakości content konta firmowego na Facebooku!
Na koniec jeszcze jedna, bardzo cenna wskazówka. Aby reklama na Facebooku przynosiła zamierzone efekty, prowadząc fanpage zadbaj o dobrej jakości content. Twórz treść dopasowaną formą i stylem do grupy docelowej. Staraj się inspirować użytkowników i jednocześnie zachęcać ich do określonych działań.
Prowadzenie fanpage’a możesz zostawić w rękach specjalistów!
Chcesz w pełni wykorzystać możliwości Facebooka w zakresie reklamy marki i budowania jej pozytywnego wizerunku? W takim razie zarządzanie fanpage’m oraz promowanie firmy zostaw w rękach specjalistów. W KJ Studio oferujemy kompleksowe usługi – założymy konto, skonfigurujemy je i zajmiemy się jego prowadzeniem. Skontaktuj się z nami już dziś, z przyjemnością przedstawimy Ci zakres oferty!