Metawersum to fakt, który powoli wchodzi w życie za sprawą giganta, jakim jest Facebook. Niedawno mogliśmy usłyszeć o tym, że Mark Zuckerberg planuje przemianować swoją firmę w Meta… Co to oznacza dla jego użytkowników? Czego można się spodziewać po takim kroku? I co zyskają lub stracą na tym firmy, mające swój fanpage na FB? Jeśli i Ciebie nurtują podobne pytania – zachęcamy już teraz do przeczytania poniższego artykułu. Dowiesz się z niego więcej na temat tego, jakie zmiany obecnie przechodzi największa platforma społecznościowa.
Spis treści
- Facebook ewoluuje. Zmiana nazwy na Meta
- Co ulegnie zmianie w funkcjonowaniu Facebooka?
- Połączenie usług Facebooka z innymi domenami właściciela
- Przyszłościowe plany co do wirtualnej rzeczywistości
- Facebook nadal pozostaje jednym z głównych narzędzi reklamowych dla firm
- Stwórz lub rozwiń fanpage na FB z firmą e-kjstudio.pl!
Facebook ewoluuje. Zmiana nazwy firmy na Meta
Pod swoją nazwą Facebook funkcjonował od 2004 roku. W tym czasie zmieniał się Internet, świat, sama strona… ale i jej użytkownicy. Firma gromadziła też coraz więcej serwisów i aplikacji pod swoim logo. Instagram i Messenger to tylko niektóre z nich. Konieczność wprowadzenia zmian więc była nieunikniona. Pod koniec 2021 roku Zuckerberg przedstawił swoją koncepcję – Meta. To nie tylko zbiorczy podmiot dla wszystkich serwisów i narzędzi, jakie on oferuje, ale i wyznaczenie konkretnej filozofii.
Metawersum ma łączyć jeszcze mocniej ze sobą jego użytkowników. Za jego pośrednictwem powstaje wirtualny, ale jednak żywy świat, przeznaczony zarówno dla prywatnych, jak i biznesowych klientów. W tle są m.in. technologie VR, a twórca Facebooka nie wyklucza również, że w przyszłości mają pojawić się hologramy.
Co ulegnie zmianie w funkcjonowaniu Facebooka?
Co jednak czeka samych użytkowników i firmy mające Facebook fanpage? Czy mają się czego obawiać? Czy raczej… nie odczują specjalnie większej różnicy? Sam twórca zapewnia, że użytkownicy portalu, WhatsApp-a i Instargrama nie zauważą większej różnicy poza małym napisem u dołu „from Meta”. A jak to wygląda faktycznie?
Połączenie usług Facebooka z innymi domenami właściciela
Na tę chwilę zmiany na Facebooku faktycznie będą niewielkie, a przynajmniej nie dla większości użytkowników. Ogólnie ujmując, stworzenie Meta w tym momencie ma charakter korporacyjny. W ten sposób po prostu stworzono jedną platformę, pod którą podpięte są różne usługi. Tym samym internauci ani nie muszą zakładać nowych kont, ani nawet przyzwyczajać do nowej nazwy. Stary dobry FB zostaje z nami! Podobnie, jeśli chodzi o dotychczasowy wygląd i funkcje.
Przyszłościowe plany co do wirtualnej rzeczywistości
Istotniejsze jednak pozostaje to, jaką przyszłość Zuckerberg wyznaczył dla Meta. Ma ona łączyć społeczności, dawać jeszcze lepsze możliwości rozwoju firm. W swojej przemowie dotyczącej tego, jakie zmiany niesie związana z tym filozofia, nawiązywał nawet do nowych ustrojów! Wszystko przez zbudowanie alternatywnego świata wirtualnego. Już teraz można z niego korzystać, sięgając po gogle VR, przy czym do polecanych należą urządzenia Oculus, również pochodzące od Meta. Warto podkreślić – chodzi nie tylko o wirtualną, ale i rozszerzoną rzeczywistość.
Jak to twórca Facebooka ujął – nawet w tym momencie opracowywane są rozwiązania, jakich sobie ludzie jeszcze nie wyobrażają. Biorąc pod uwagę fakt, że metaverse ma wpływać na świat fizyczny… dużo w tym racji.
Facebook nadal pozostaje jednym z głównych narzędzi reklamowych dla firm
I teraz ważne pytanie, jakie zadają sobie w dobie obecnych przemian właściciele firm, mających swój fanpage na tym portalu – co dla nich się zmienia? Czy zakładanie strony na FB dalej się opłaca? Tak! Reklama, jaką zapewnia Facebook, wciąż stanowi jeden z efektywniejszych sposobów na dotarcie do odbiorców. Dzięki firmowemu kontu dociera się nie tylko do obecnych klientów, ale i skutecznie pozyskuje nowych. Co więcej – wiele wskazuje na to, że wraz z rozwojem Meta, przedsiębiorstwa zyskają nowe metody trafiania do nabywców. Sam fakt wykorzystania wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości pozwala poniekąd przetestować wiele produktów czy usług. Czy to pieśń przyszłości? Wcale nie tak odległej! Warto mieć tego świadomość i już teraz założyć swój fanpage na FB. KJ Studio może Ci w tym pomóc!
Stwórz lub rozwiń fanpage na Facebooku z firmą e-kjstudio.pl!
Metawersum w wydaniu stworzonego przez Marka Zuckerberga Meta wchodzi powoli w życie. W tym momencie jednak na samym Facebooku i innych portalach, jakie należą do tego giganta, niewiele się zmienia. Wciąż pozostają one jedną z największych i najpopularniejszych platform społecznościowych dla użytkowników i skutecznych narzędzi dla firm. Dlatego już teraz zachęcamy do zapoznania się z ofertą. Stworzymy dla Ciebie stronę na FB, która będzie cieszyła się popularnością i pomoże zrealizować Twoje cele. Masz pytania dotyczące proponowanych usług lub cennika? Skontaktuj się z nami!