fbpx

like na enterze reklama firmy na facebooku

Facebook wprowadza reklamy w komunikatorze Messenger

Portal społecznościowy Facebook jest dzisiaj ważnym narzędziem promocyjnym. Korzysta z niego wiele firm, prowadząc fanpage`e służące do dwustronnej komunikacji z klientami czy publikując płatne posty, które szybciej trafiają do odbiorców niż zwykłe wpisy. Od dawna na tablicach użytkowników wyświetlają się treści sponsorowane, ale w listopadzie 2016 Facebook poszedł o krok dalej i zdecydował się wprowadzić reklamy w aplikacji Messenger.

Aktualizacja Messengera została wdrożona po wielu miesiącach testów. Ten popularny komunikator wzbogacił się w nowe rozwiązania szczególnie przydatne dla osób prowadzących biznes. Jedną z nich są reklamy emitowane w news feedzie, które przekierowują użytkowników Facebooka do konwersacji w komunikatorze. Dzięki tej funkcji firmy mogą dotrzeć ze swoim komunikatem reklamowym do dokładnie zdefiniowanej grupy odbiorców, a więc zaoferować produkty lub usługi tym, którzy potencjalnie są nimi zainteresowani. Poza tym, sprzyja ona zawieraniu współpracy pomiędzy użytkownikami biznesowymi a użytkownikami niebiznesowymi. To nie koniec nowości dotyczących komunikatora Messenger. Oprócz możliwości precyzyjnego targetowania reklam, dostępna jest także funkcja, dzięki której reklamy mogą się pojawiać w samym komunikatorze, a także inne zmiany: nowe szablony facebookowych reklam, wtyczka umożliwiająca kontakt przez komunikator i możliwość określenia tego, skąd przychodzą użytkownicy, którzy prowadzą korespondencję z botami.

Według Facebooka kolejne funkcje Messengera nie przyczynią się do zwiększenia liczby wyświetlanych materiałów reklamowych, a więc nie będą uciążliwe dla użytkowników serwisu. Usprawni się za to kontakt między firmami a ich klientami. Reklamy z odnośnikami wywołującymi okno rozmowy z konkretną marką w komunikatorze Messenger pozwolą użytkownikom szybko uzyskać potrzebne informacje o produkcie czy usłudze. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość wysłania przez firmy danych dotyczących wysyłki kupionego przez klienta produktu.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.