Facebook, stawiając na nowoczesną technologię, rozpoczyna testy najnowszego formatu reklamowego przy zastosowaniu rozszerzonej rzeczywistości. Jak to wpłynie na osoby korzystające z Facebooka? W efekcie użytkownicy serwisu będą mogli przymierzać i porównywać akcesoria modowe, oglądać meble, gry oraz wiele innych produktów. Pierwszą marką, która testuje tego typu reklamy, jest Michael Kors, pozwalający klientom na wirtualne zmierzenie okularów przeciwsłonecznych. Marek zainteresowanych nową technologią jest jednak więcej i kilka z nich już zapowiedziało swoje testy. Niestety, w tym momencie reklamy w AR ograniczone są jednak wyłącznie do rynku amerykańskiego, dlatego reszta świata musi poczekać na rozwój narzędzia.
Zakupy na Instagramie
Instagram stale się rozwija, a z aplikacji służącej jak wirtualny pamiętnik zamienia się w wielofunkcyjny serwis społecznościowy z fotografiami w roli głównej. Portal rozwija przede wszystkim Instagram Stories, powoli wypierając Snapchata. Według najnowszych doniesień stanie się ono już nie tylko miejscem, w którym zamieszcza się znikające po 24 godzinach fotografie i nagrania, ale także gdzie można publikować oferty sprzedaży. Po wejściu w Instagram Story danej marki klient może zakupić interesujący go produkt dzięki szybkiemu przekierowaniu na odpowiednią stronę. Ponadto marki mogą stworzyć reklamę za pomocą prostego i intuicyjnego kreatora, który wykorzystuje istniejące już zdjęcia oraz nagrania.
Najnowsze zmiany w serwisach mogą mieć wpływ nie tylko na użytkowników jako konsumentów, ale przede wszystkim jako przedsiębiorców, prowadzących swoje sklepy internetowej właśnie na tych portalach. Nowe funkcje wprowadzane na Facebooka i Instagrama mają przede wszystkim zachęcić marki do podejmowania działań marketingowych na tych portalach. Wykorzystując ogromną bazę użytkowników, którzy cenią sobie wygodne zakupy, mają szansę na zaadaptowanie funkcji, które zastąpią zakupy bezpośrednio przez sklep internetowy danej firmy.