fbpx

Emotikony na Facebooku – jak zaangażować użytkownika i wypromować firmę?

Czy wiedziałeś, że historia emotikon sięga aż 1982 roku? To wtedy pewien profesor z amerykańskiego uniwersytetu wysłał wiadomość e-mail ze znakami symbolizującymi uśmiech. Ich prawdziwa popularność zaczęła się wraz z rozwojem komunikatorów online oraz technologii wiadomości SMS. Obecnie są podstawą komunikacji w internecie, ale okazuje się, że mają również istotne znaczenie w reklamie. Dziś pokażemy Ci, dlaczego emotikony pomagają wypromować firmę i jej stronę na Facebooku. Sprawdź, jak wykorzystać je do promowania fanpage’a i zwiększenia zaangażowania użytkowników!

Czym są emotikony i czemu mają znaczenie dla reklamy na Facebooku?

Na początek musimy zacząć od wyjaśnienia samego pojęcia emotikon. To ideogramy składające się ze znaków typograficznych. Odpowiednia ich sekwencja pozwala na wyrażanie emocji, np. uśmiechu poprzez połączenie dwukropka z nawiasem zamykającym „:)”.

W tej formie funkcjonowały przez lata, aby rozwinąć się do postaci graficznej, obecnie najpopularniejszej. Zdominowały m.in. Facebooka oraz powiązany z nim Messenger służący do komunikacji i będącym świetnym, prostym w obsłudze narzędziem do reklamy firmy. Ikonki te, występujące zarówno w formie statycznej, jak i dynamicznej, określa się mianem emoji. Mogą być wykorzystywane do przedstawiania emocji człowieka oraz różnych rzeczy, np. roślin, czy przedmiotów codziennego użytku.

Zastanawiasz się, dlaczego wyjaśniamy te różnice? Ponieważ graficzny odpowiednik emotikon ułatwia promowanie firmy i fanpage’a na FB!

Do czego wykorzystać emotikony, aby wypromować firmę na Facebooku?

Okazuje się, że emotikony mają bardzo dużą moc marketingową i są coraz chętniej wykorzystywane do promowania fanpage’a na Facebooku. Odpowiednio z nich korzystając, możesz m.in.:

  • wyróżnić treść postów publikowanych na profilu firmy i przyciągnąć do nich uwagę,
  • urozmaicić wygląd tekstu,
  • zachęcić użytkowników firmowej strony na FB do większego zaangażowania,
  • podkreślić ważne informacje, wzmacniając przekaz komunikatu czy reklamy,
  • wywoływać określone skojarzenia z marką – odpowiednia strategia ułatwi Ci budowanie jej pozytywnego wizerunku.

Gdzie umieszczać emotikony, aby wypromować stronę na FB?

Emotikony, a przede wszystkim emoji, staną się doskonałym wsparciem każdej reklamy na Facebooku. Jak z ich wykorzystaniem wypromować stronę na FB i jednocześnie firmę? Sposobów jest oczywiście wiele, ale z pewnością ikonki te powinieneś dodawać do publikowanych na fanpage’u postów. Oczywiście pamiętaj, że ich styl oraz ilość musisz dopasować do grupy docelowej Twojego firmowego profilu. Jeśli zależy Ci na budowaniu poważnego wizerunku albo ofertę kierujesz np. do starszych osób, powinieneś znacząco ograniczyć użycie emotikon.

Emoji wręcz idealnie nadają się do internetowej komunikacji z klientami. Obsługa Facebooka pod kątem dodawania tych ikonek jest prosta, a dzięki nim zbudujesz pozytywne relacje z użytkownikami. Znaki emocji i różne symbole, możesz z powodzeniem stosować w komentarzach do postów zamieszczanych na stronie Twojej firmy. Użyjesz ich także w Messengerze, popularnym komunikatorze internetowym powiązanym z FB.

Reklama na Facebooku, a emotikony – czy warto z nich korzystać?

Obecnie już nawet specjaliści z branży SEO chętnie dodają emoji do opisów meta widocznych pod adresami domen w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że również reklama na Facebooku może być nimi urozmaicona. Ikony te wyrażają emocje, ale także nierzadko mają bardzo rozbudowaną symbolikę, w ciekawy sposób zastępując słowa.

Obsługę i wypromowanie fanpage’a zostaw w rękach specjalistów!

Jak widzisz, niepozorne emotikony i emoji mają pozytywny wpływ na promowanie marki na Facebooku, jak i zwiększają skuteczność reklamy. Jednak pamiętaj, że samo ich dodawanie to za mało, aby profil społecznościowy cieszył się dużą popularnością. Nie wiesz, jak skutecznie wypromować fanpage, firmową stronę na FB? Obsługę konta najlepiej zostaw w rękach naszych specjalistów z KJ Studio! Kompleksowo zajmiemy się jego prowadzeniem, docierając z ofertą do wielu nowych klientów i dbając o pozytywny wizerunek marki. Zapraszamy do kontaktu – przygotujemy indywidualną strategię promocji na Facebooku!

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.