Social media to ogromny sojusznik w promowaniu swojej marki, niezależnie, czy prowadzisz sklep stacjonarny, internetowy, kawiarnię, siłownię, czy inny biznes. Kluczem jest umiejętność odpowiedniego korzystania z nich, a także użycie stosownego portalu. Obok Facebooka, który dla wielu przedsiębiorców stanowi naturalne środowisko ich fanpage’u, działa Instagram. Jaki potencjał ma ten serwis? Czy warto go wykorzystać do promowania swojej marki? Dowiedz się o tym poniżej.
Spis treści
Instagram – portal powiązany z Facebookiem
Idea Instagramu to dzielenie się z innymi obrazem. Obok fotografii i innych grafik na IG publikuje się relacje oraz posty, w tym też udostępniane z innych kont. Dlatego uchodzi on za jedno z najbardziej „szczerych” mediów społecznościowych. Warto dodać – należy ono również do rodziny Meta, czyli właściciela m.in. Facebooka. Fanpage, który ma firma na FB może być powiązany z Instagramem, co pozwala na jednoczesną publikację treści w obu serwisach.
Warto zauważyć, że na portalach tych działają nieco inni odbiorcy. Kiedy pierwsze „dziecko” Marka Zuckerberga cieszy się dużą popularnością w niemal wszystkich grupach wiekowych, sam IG jest portalem zdecydowanie „młodszym”, jeśli chodzi o wiek użytkowników. Dlatego przy tworzeniu kampanii reklamowych na fan page oba kanały komunikacji znakomicie się uzupełniają.
Czy powinno się korzystać z Instagrama do promocji firmy?
Podobnie jak fanpage firmy na Facebooku, tak i ten na Insta daje ogromne możliwości w zakresie reklamowania marki. To jedno z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych, więc i dynamicznie rosnąca baza potencjalnych klientów. Wskazuje się, że Instagram cieszy się największą popularnością wśród młodych użytkowników Internetu, w tym w grupie od 15 do 25 lat.
To o tyle istotna informacja, że jest to grono osób wychowanych w świecie, gdzie komunikacja w dużej mierze odbywa się nie przez tekst (jak to ma miejsce np. na Facebooku), ale przez obrazy. IG to przede wszystkim fotografie oraz relacje filmowe. Dzięki temu przekaz dużo silniej i efektywniej dociera (w szczególności) do młodych użytkowników.
Za pomocą zdjęć i „rolek” można szybciej wywołać określone emocje. Jeśli tylko uda się uzyskać pożądane odczucia u oglądającego, dużo łatwiej powiąże się je z określoną marką, co stanowi znakomity zalążek relacji między firmą, a jej odbiorcą. To prosta droga do zdobycia obserwujących (followersów), a tym samym – zwiększenia zasięgów i w końcu – doprowadzenia do większej konwersji ruchu. Choć działanie to wydaje się banalnie proste, w praktyce bywa wymagające. Dlatego wielu właścicieli różnych działalności powierza prowadzenie profilu w social mediach specjalistom, takim jak z KJ Studio.
Jakie są sposoby na wypromowanie swojej marki na Instagramie?
Pozyskiwanie followersów to sprawa kluczowa. Do tego niezbędne są odpowiednie treści i zaplanowanie oraz wdrożenie całej kampanii. Wszystko zaczyna się od założenia konta na portalu. Jeśli dodatkowo masz fan page na Facebooku – warto od razu połączyć oba te kanały komunikacji np. przez Business Managera lub manualnie, ustawiając odpowiednie opcje na FB. Dalej narzędziem działania dla przedsiębiorcy planującego i wdrażającego kampanię reklamową w obu serwisach jest Power Editor.
Strategia działania powinna być odpowiednio przemyślana. Są też pewne żelazne zasady, jakie obowiązują na Instagramie, aby odnieść sukces. Przede wszystkim – stosowna grafika wywołująca określone emocje i zachęcająca do tego, by zatrzymać się przy niej. Poza tym warto dać się poznać – uzupełnić informacje o firmie i jej misji, a także zamieścić odnośnik do jej strony internetowej.
Dobrze nauczyć się operować funkcjami i narzędziami mogącymi podnieść zasięgi postów. Hasztag, Insta Stories, relacje na żywo… Wszystko to może pomóc prześcignąć konkurencję i odnieść pożądany efekt. Jeśli chcesz też poszerzyć działalność w sieci – zastanów się nad płatną promocją wybranych treści. Ile kosztuje reklama na FB i Instagramie? Wiele zależy od jej celu i szerokości grupy, do której chcesz dotrzeć.
Zdobądź rzesze nowych klientów dzięki firmie KJ studio!
Instagram dzięki temu, że służy do komunikacji głównie przez obrazy, wywiera ogromny wpływ na swoich użytkowników. Nic dziwnego więc, że firmy mające fanpage na portalu Facebook, tak chętnie łączą go z kontem na Insta. A jak poprowadzić oba profile, by odnieść sukces? Warto to pozostawić specjalistom, jakich znajdziesz m.in. w KJ Studio. Skontaktuj się z nami, a przedstawimy Ci ofertę dopasowaną do Twoich potrzeb.