Mając wartościowe treści na swojej stronie, z pewnością chcesz, aby trafiły one do jak największego grona odbiorców, dzięki którym dotrzesz do jak największej liczby użytkowników potencjalnie zainteresowanych Twoim produktem lub usługą. Przyda Ci się zatem profil w mediach społecznościowych, który krok po kroku będzie promował Twoją markę, oraz dobry content – czyli treści, które przyciągają uwagę, choć nie są reklamą sensu stricte.
Spis treści
- Dlaczego content marketing i social media są ważne?
- Jak content marketing wspiera media społecznościowe?
- Dobre praktyki w integracji content marketingu i social media
- Jakich błędów unikać w content marketingu w social mediach?
- Szukasz profesjonalnej firmy, która zajmie się mediami społecznościowymi Twojej firmy? Skorzystaj z pomocy KJ Studio
Dlaczego content marketing i social media są ważne?
To, co umieszczasz na swojej stronie internetowej, jak i w postach na social mediach, ma bardzo duży wpływ na to, jak odbierana będzie Twoja marka w internecie. Nie możesz bagatelizować tego medium jako sposobu na szukanie nowych klientów i zwiększanie zainteresowania odbiorców. Jest ono potężne i korzystają dziś z niego wszystkie najbardziej liczące się firmy na świecie! Jeśli nie ma Cię w sieci, to znaczy, że nie liczysz się jako konkurencja – to niestety brutalna prawda, z którą zmierzyć się musi prędzej czy później niemal każdy przedsiębiorca. Content marketing oraz działania na platformach społecznościowych mogą pomóc Ci wspiąć się na szczyt, ale uważaj – mogą też sprawić, że stracisz zaufanie dotychczasowych odbiorców!
Jak content marketing wspiera media społecznościowe?
Content marketing to rozmaite treści, zarówno tekstowe, jak i graficzne czy w postaci video, których zadaniem jest trafianie w potrzeby klientów. Mogą to być między innymi e-booki, blogi, podcasty, webinary czy infografiki. Ich rolą jest zwiększenie zainteresowania marką poprzez kierowanie potencjalnych odbiorców w miejsca, gdzie znajdą oni wartościowe materiały zwiększające ich wiedzę w danym zakresie i zaspokajające ich konkretne pragnienia. Social media to platformy, które gromadzą konkretną społeczność wokół danej marki – są to setki, tysiące, a nawet miliony pojedynczych użytkowników. Pozostawiają oni reakcje, komentarze i generują ruch na stronie, czyli działają pro-marketingowo. Co istotne – możesz ich pozyskać zupełnie za darmo! Warunkiem jest jednak, aby Twój content był wartościowy i inspirujący. Dzięki temu odbiorcy będą polecali sobie nawzajem Twoje treści.
Dobre praktyki w integracji content marketingu i social media
Pamiętaj, że social media to Twoja wizytówka. Dlatego musisz zadbać o dobre praktyki w integracji z content marketingiem. To przede wszystkim unikanie nachalnej reklamy, która jest wyczuwalna z daleka, i która zniechęca odbiorców. To również otwartość na odpowiadanie na pytania i wątpliwości potencjalnych klientów. Zadbaj o spójność przekazu w mediach społecznościowych oraz na stronie, do której kierujesz swoich odbiorców przy pomocy ciekawych postów.
Jakich błędów unikać w content marketingu w social mediach?
Interakcja z odbiorcami to fundament w dobrej relacji marki z klientem. Nie wolno więc jej zaniedbywać, na przykład poprzez ignorowanie komentarzy z zapytaniami od klientów, czy usuwanie tych niewygodnych. Pamiętaj, że nawet krytykę możesz przekuć w sukces – umiejętnie odpowiadając swoim odbiorcom. Jako prężnie rozwijająca się marka, nie możesz pozwolić na to, aby Twój content marketing był przypadkowy. Dobrze zaplanowane działania to przede wszystkim kalendarz postów na media społecznościowe, powiązany z dodawaniem nowych treści na stronę. Nieregularnie publikowane lub słabej jakości posty również mogą negatywnie wpłynąć na odbiór Twoich treści. Niestety, wiele z wymienionych błędów wynika często z braku czasu na to, aby porządnie zająć się promowaniem własnego wizerunku w sieci.
Szukasz profesjonalnej firmy, która zajmie się mediami społecznościowymi Twojej firmy? Skorzystaj z pomocy KJ Studio
Rzecz jasna, wszystkie działania związane z marketingiem jesteś w stanie przeprowadzić samodzielnie dla swojej firmy. Możesz zaprojektować stronę, zaplanować treści, wykonać grafiki, zmontować ciekawe filmy, wypozycjonować się, założyć i prowadzić konta w mediach społecznościowych. Są to jednak działania, które zajmują wiele czasu i wymagają szerokiej wiedzy na temat marketingu, która stale musi być uaktualniana. Korzystając z pomocy KJ Studio w zakresie content marketingu oraz prowadzenia social mediów, możesz zyskać wymierne efekty w postaci wzrastających słupków klikalności oraz sprzedaży. Wszystko to bez konieczności uczenia się metodą „prób i błędów”, która niestety w tym przypadku jest niedopuszczalna, bo wyrządza więcej szkody niż pożytku. Zadbaj o swój wizerunek w sieci – postaw na współpracę z ekspertami od marketingu!