fbpx

firmowy-fanpage

Co musi się znaleźć na firmowym fanpage’u na FB? Sprawdź!

Obecnie, zakładając firmę, trzeba zadbać także o jej obecność w sieci. Odpowiednia strona internetowa jednak to nie wszystko – trzeba też założyć fan page na Facebooku. Jednak sam fakt stworzenia profilu działalności w mediach społecznościowych to zdecydowanie za mało, by mówić o skutecznym promowaniu czy komunikacji z klientami. Równie istotne jest to, aby zamieścić na nim odpowiednie informacje i właściwie go prowadzić. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – poniżej znajdziesz kilka podpowiedzi. Zachęcamy do czytania!

 

Fanpage na Facebooku – odpowiedni krok do przodu

Wielu przedsiębiorców, szczególnie tej starszej daty, wzbrania się przed tym, aby tworzyć konta w mediach społecznościowych. Tymczasem fanpage firmy na Facebooku, zarówno istniejącej od lat na rynku, jak i dopiero powstałej, może być marketingową trampoliną! Dzięki profilowi w mediach społecznościowych, w tym FB, łatwiej nawiązać i zbudować trwałe relacje z odbiorcami. Efektywniej też wykuje się zaufanie do marki i zbuduje jej świadomość wśród klientów. Narzędzia, jakie dostarcza serwis, pozwalają także skuteczniej trafiać do osób, które jeszcze nie miały z nią styczności, ale potencjalnie – ze względu na wiek, zainteresowania, wykształcenie, mogłyby skorzystać z jej usług.

Z tego powodu, każda firma, pragnąca odnieść sukces i utrzymać się w dłuższej perspektywie na rynku, powinna rozważyć założenie profilu w mediach społecznościowych, w tym na Facebooku. Warto pamiętać, że sam fakt istnienia w SM nie daje gwarancji, że odniesie się oczekiwane rezultaty. Trzeba jeszcze uzupełnić fanpage o odpowiednie dane i właściwie go prowadzić.

Jakie elementy koniecznie muszą znaleźć się na firmowym fanpage’u?

Można wyróżnić szereg elementów, jakie powinna zamieścić firma w swoim profilu na FB. Wyselekcjonowaliśmy cztery najważniejsze czynniki, mające duże przełożenie na to, jak Twoja działalność będzie widziana wśród klientów. To m.in.:

  • istotne dla odbiorców dane przedsiębiorstwa,
  • wiadomości dotyczące jej misji,
  • jednolita szata graficzna,
  • obecność moderatora, reagującego na działanie użytkowników serwisu.

Informacje dotyczące firmy i jej misji

Wydaje się to dość oczywiste – kiedy wychodzisz do kogoś z propozycjami, należy się najpierw przedstawić. W praktyce można zauważyć, że sporo firm na FB tego nie robi. Tymczasem uzupełnienie informacji na ich temat świadczy o profesjonalizmie i o poważnym podejściu do klienta, nawet jeśli sam biznes ma dość swobodny profil. Profesjonalistom bardziej się ufa, więc odbiorcy chętniej skorzystają z Twoich usług lub sięgną po proponowane przez Ciebie produkty. Dodatkowe, istotne dla odbiorców dane sprawiają również, że łatwiej oni zapamiętują daną markę. Jakie informacje należy uzupełnić na profilu:

  • nazwa fanpage i użytkownika,
  • awatar i zdjęcie w tle,
  • numer telefonu,
  • lokalizacja,
  • e-mail,
  • godziny otwarcia.

Ponadto nie należy zaniedbywać opisu – to w nim przedstawisz firmę i zawrzesz informacje dotyczące jej misji. Można to ująć w ten sposób – wypunktowane powyżej dane określają jej byt, a opis – tożsamość. Jeśli nie wiesz, jak chwytliwie przedstawić swój biznes – skorzystaj z pomocy specjalistów z KJ Studio.

fanpage firmowy

Fanpage firmowy – spójna szata graficzna

Jeśli prowadzisz fanpage na portalu Facebook, to powinieneś zadbać o jego wygląd. Spójność powinna być utrzymana zarówno w kolorystyce, jak i stylu graficznym, którym się posługujesz. To istotne, gdyż buduje jednolity obraz przedsiębiorstwa i ułatwia identyfikację na pierwszy rzut oka publikowanych przez nią treści. Dodatkowo buduje profil firmy jako np. nowoczesnej, trzymającej się tradycji, młodzieżowej lub zwróconej w stronę poważnych biznesmenów.

Moderator odpowiadający na pytania użytkowników

Profil firmy powinien żyć. Z jednej strony to ważne, by zachęcać, aby w jego funkcjonowanie angażowali się użytkownicy Facebooka. Z drugiej – trzeba reagować na pytania zawarte np. w komentarzach. Do tego konieczne jest posiadanie moderatora z odpowiednim przygotowaniem merytorycznym, jak i w zakresie social mediów.

Nie masz czasu na tworzenie strony na FB? Sięgnij po naszą pomoc!

Prowadzenie biznesu, a z drugiej strony – samodzielne dbanie o jego profil w mediach społecznościowych, bywa trudne do pogodzenia. Gdy więc chcesz w pełni skupić się na rozwoju działalności, a jednocześnie – jesteś gotów powierzyć profil firmy na FB specjalistom – zgłoś się do nas! W KJ Studio mamy szerokie doświadczenie w prowadzeniu fanpage’y z różnych branż. Wiemy też, jak zoptymalizować koszty reklamy na Facebooku, by dawała ona maksymalne rezultaty przy niskich nakładach. Zapraszamy już teraz do skorzystania z usług.

Rate this post

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.