W pierwszej części artykułu przedstawiliśmy powody, dla których warto ułatwić sobie obsługę Facebooka, wprowadzając automatyczne odpowiedzi na komentarze. Wymieniliśmy korzyści płynące z automatyzacji, z oszczędnością czasu i polepszeniem jakości interakcji na czele z klientami. Znasz już dzięki temu podstawowe założenia i wiesz, czemu warto wykorzystać takie procesy na fanpage’u firmowym. Przeczytaj drugą część opracowania i dowiedz się, jak zmienić sposób prowadzenia strony w social media na lepsze.
Spis treści
- Ukrywaj wulgarne komentarze
- Zapanuj nad komentarzami pod reklamami
- Daj sobie czas na odpowiedź
- Jak ustawić automatyczne odpowiedzi na komentarze na Facebooku?
- Zgłoś się do KJ Studio i pozwól nam zarządzać komunikacją na Facebooku!
Ukrywaj wulgarne komentarze
Media społecznościowe są powszechnym narzędziem komunikacji dla różnych osób. Naturalne jest, że na Twoim firmowym fanpage’u mogą pojawiać się niepożądane wpisy. Również w takich sytuacjach ratunkiem w prowadzeniu konta na Facebooku jest automatyzacja. Są to procesy, które umożliwiają nie tylko odpowiadanie użytkownikom i wysokiej jakości obsługę klienta, ale także ukrywanie lub usuwanie komentarzy zawierających określone słowa kluczowe. Możesz dzięki temu zapobiegać wpisom zawierającym:
- wulgaryzmy,
- spam,
- odnośniki do stron konkurencji.
Dzięki temu nie tylko uniemożliwisz innym firmom promowanie się Twoim kosztem, ale też łatwiej zadbasz o odpowiedni poziom kultury, a prowadzenie fanpage’a firmowego będzie łatwiejsze.
Zapanuj nad komentarzami pod reklamami
Płatne reklamy na Facebooku to obecnie podstawowy element strategii marketingowej wielu firm. Umożliwiają dotarcie do większego grona potencjalnych klientów. Jeśli jednak poprzez fanpage firmowy jest realizowanych wiele kampanii reklamowych, okiełznanie dialogu, który się pod nimi toczy, jest bardzo trudne. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda jeśli zajmujesz się prowadzeniem wielu stron w social mediach. Zapanowanie nad wszystkimi komentarzami wymaga wiele uwagi i jest bardzo czasochłonne. Sprawna obsługa Facebooka w takiej konfiguracji jest możliwa dzięki automatyzacji. Algorytmy odpowiedzialne za wstawianie zaprogramowanej przez Ciebie odpowiedzi nie pozwolą, by choć jeden wpis umknął uwadze.
Daj sobie czas na odpowiedź
Użytkownicy Facebooka często oczekują, że ich wpis spotka się z natychmiastową obsługą. Zwłaszcza gdy zdenerwowani zgłaszają problem, brak szybkiej odpowiedzi może rodzić frustrację. Tymczasem awaria jest usuwana, jednak jej podłoże jest skomplikowane i wymaga poświęcenia więcej czasu. Zespół pracowników pracuje nad nią, a Ty możesz łatwo zyskać dodatkowy czas i zmniejszyć niezadowolenie klientów. Wystarczy ustawić na fanpage’u firmowym automatyczne odpowiedzi w taki sposób, by po pojawieniu się kolejnego komentarza o problemie, użytkownik otrzymywał adekwatną wiadomość zwrotną. Powinna zawierać wyjaśnienie, że utrudnienie jest znane i wkrótce zostanie usunięte. Dzięki tej formie obsługi osoba odwiedzająca Twoją stronę nie poczuje się zignorowana, a Ty zyskasz czas na prowadzenie biznesu.
Jak ustawić automatyczne odpowiedzi na komentarze na Facebooku?
Usprawnienie obsługi Facebooka jest proste do skonfigurowania. Aby ustawić automatyczne odpowiedzi na komentarze na fanpage’u firmowym, którego prowadzeniem się zajmujesz, należy wykonać następujące czynności.
- Korzystając z komputera, otwórz skrzynkę odbiorczą w Meta Business Suite.
- Otwórz Automatyczne odpowiedzi.
- W menu rozwijanym kliknij na odpowiednią opcję. Możesz wybrać gotową propozycję lub utworzyć własną odpowiedź zgodnie z poniższymi punktami.
- Wybierz Niestandardowe słowa kluczowe.
- Wprowadź własną nazwą dla automatycznej odpowiedzi.
- Zdecyduj, w którym miejscu mają pojawiać się wpisy (Messenger, Instagram).
- Wprowadź do 5 słów lub zwrotów, które zainicjują pojawienie się automatycznej odpowiedzi.
- Wybierz czas wysłania Twojej odpowiedzi i spersonalizuj ją, dodając zdjęcia, filmy, przyciski itp.
Firmowy fanpage, prowadzenie którego w zakresie odpowiadania na komentarze powierzysz zautomatyzowanym procesom, przyniesie Ci wiele wymiernych i niewymiernych korzyści. Zaoszczędzony na obsłudze Facebooka czas możesz przeznaczyć na czynności, które przyniosą Ci faktyczny zarobek. Zyskasz też uznanie w oczach klientów.
Zgłoś się do KJ Studio i pozwól nam zarządzać komunikacją na Facebooku!
Sprawnie działający fanpage firmowy jest wizytówką Twojego biznesu. Jeśli chcesz, by działał bez zarzutu, powierz jego prowadzenie profesjonalistom. Specjaliści z KJ Studio z pasją i wyczuciem zajmą się obsługą Facebooka Twojej firmy.