fbpx

Tablica z zadaniami w Social Media

5 dobrych nawyków działania w social media

Social media to wirtualna wizytówka każdego brandu. To, jakie marka prowadzi działania w mediach społecznościowych lub jakich działań nie podejmuje, może zaważyć na jej wizerunku. Dlatego też tak ważne jest, aby opracować jak najlepszą kreację firmy, którą klienci obdarzą zaufaniem i sympatią. Poniżej podajemy 5 dobrych nawyków, których stosowanie w social mediach będzie szczególnie mile widziane, a także ułatwi pracę osobie odpowiedzialnej za komunikację.

Zwizualizuj efekty na samym początku

Nie rób niczego chaotycznie i bez zastanowienia – później trudno jest naprawić błąd, który popełniło się przez nieuwagę. Jeszcze zanim podejmiesz jakieś działania – zwizualizuj sobie ich efekt. Najlepiej, jeśli przygotujesz długoterminową strategię komunikacji, której będziesz się trzymał. Dzięki temu łatwiej będzie przewidzieć rezultaty kampanii.

Ustal hierarchię zadań

Na początku łatwo jest się pogubić w natłoku przybywających zadań do wykonania. Zamiast oddawać się w ręce losu – zorganizuj swoją pracę poprzez ustalanie hierarchii zadań. Pomyśl, co jest najważniejsze, a co może jeszcze trochę poczekać. Bez wątpienia jednak odpowiedzi na wątpliwości klientów powinny znaleźć się na górze piramidy.

Poznaj swoich odbiorców

Komunikat wysyłany do grupy wiekowej 15-20 i 45-55 powinien wyglądać zupełnie inaczej. W mediach społecznościowych wskazane jest, abyś położył nacisk na poznanie swoich odbiorców – kim są, jak spędzają wolny czas i co ich interesuje najbardziej. Takie dane dostępne są w panelu statystyk prowadzonego fanpage’a. Gdy już to zrobisz, dopasuj styl wypowiedzi, a także postaraj się, by komunikacja z grupą docelową była jak najbardziej naturalna i bezpretensjonalna.

Wychodź w stronę klienta

Tak jak wyżej – klient jest najważniejszy. To w końcu dla niego opracowuje się strategię komunikacji i podporządkowuje wszelkie inne działania. Nie lekceważ zatem swoich odbiorców – wychodź im naprzeciw bądź aktywnym inicjatorem, zamiast pasywnym „reaktorem”. Pamiętaj, że efektywna marka, to taka, która nie tylko sprzedaje, ale i informuje, szokuje, zaciekawia, zachęca do kontaktu – po prostu stanowi wartość dla swoich potencjalnych klientów.

Bądź otwarty na nowości

Nie zamykaj się na nową wiedzę – świat social mediów to kopalnia nowości i dynamicznych zmian. Jeśli zatem chcesz osiągnąć jak najlepsze rezultaty, dowiaduj się, czytaj, chodź na kursy i seminaria. Jednym zdaniem – bądź na fali

5/5 - (1 vote)

Wroć do listy tematów

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami!

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
    Wyrażam zgodę na kontakt marketingowy

    Ta strona korzysta z plików cookies i innych technologii automatycznego przechowywania danych. Korzystając z niej bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej, będą one zapisywane w pamięci urządzenia.