Social media to wirtualna wizytówka każdego brandu. To, jakie marka prowadzi działania w mediach społecznościowych lub jakich działań nie podejmuje, może zaważyć na jej wizerunku. Dlatego też tak ważne jest, aby opracować jak najlepszą kreację firmy, którą klienci obdarzą zaufaniem i sympatią. Poniżej podajemy 5 dobrych nawyków, których stosowanie w social mediach będzie szczególnie mile widziane, a także ułatwi pracę osobie odpowiedzialnej za komunikację.
Zwizualizuj efekty na samym początku
Nie rób niczego chaotycznie i bez zastanowienia – później trudno jest naprawić błąd, który popełniło się przez nieuwagę. Jeszcze zanim podejmiesz jakieś działania – zwizualizuj sobie ich efekt. Najlepiej, jeśli przygotujesz długoterminową strategię komunikacji, której będziesz się trzymał. Dzięki temu łatwiej będzie przewidzieć rezultaty kampanii.
Ustal hierarchię zadań
Na początku łatwo jest się pogubić w natłoku przybywających zadań do wykonania. Zamiast oddawać się w ręce losu – zorganizuj swoją pracę poprzez ustalanie hierarchii zadań. Pomyśl, co jest najważniejsze, a co może jeszcze trochę poczekać. Bez wątpienia jednak odpowiedzi na wątpliwości klientów powinny znaleźć się na górze piramidy.
Poznaj swoich odbiorców
Komunikat wysyłany do grupy wiekowej 15-20 i 45-55 powinien wyglądać zupełnie inaczej. W mediach społecznościowych wskazane jest, abyś położył nacisk na poznanie swoich odbiorców – kim są, jak spędzają wolny czas i co ich interesuje najbardziej. Takie dane dostępne są w panelu statystyk prowadzonego fanpage’a. Gdy już to zrobisz, dopasuj styl wypowiedzi, a także postaraj się, by komunikacja z grupą docelową była jak najbardziej naturalna i bezpretensjonalna.
Wychodź w stronę klienta
Tak jak wyżej – klient jest najważniejszy. To w końcu dla niego opracowuje się strategię komunikacji i podporządkowuje wszelkie inne działania. Nie lekceważ zatem swoich odbiorców – wychodź im naprzeciw bądź aktywnym inicjatorem, zamiast pasywnym „reaktorem”. Pamiętaj, że efektywna marka, to taka, która nie tylko sprzedaje, ale i informuje, szokuje, zaciekawia, zachęca do kontaktu – po prostu stanowi wartość dla swoich potencjalnych klientów.
Bądź otwarty na nowości
Nie zamykaj się na nową wiedzę – świat social mediów to kopalnia nowości i dynamicznych zmian. Jeśli zatem chcesz osiągnąć jak najlepsze rezultaty, dowiaduj się, czytaj, chodź na kursy i seminaria. Jednym zdaniem – bądź na fali