Internet z dnia na dzień rozwija się coraz prężniej. Już zdecydowana większość przedsiębiorców wie, że bez zaistnienia w sieci trudno o promocję marki. Za siebie mówią już same dane – dziś już 73-procent mieszkańców Polski jest w sieci. Oznacza to, że 28,2 miliona osób pozostawiło po sobie ślad w Internecie i codziennie korzysta z jego dobrodziejstw.
Wiele osób prowadzi blogi, wielu odważyło się uruchomić kanał na YouTube, a zdecydowana większość jest obecna na portalach społecznościowych. Właśnie dlatego warto wiedzieć, o czym aktualnie mówi się w sieci. To w końcu możliwość komentowania, oceniania i wyrażania własnego zdania przyciąga tak wielu użytkowników. Z łatwością można poznać opinie użytkowników o wielu produktach. Co ważne, świadome i nieprzerwane monitorowanie ruchu w sieci, zainteresowania daną ofertą, a także opinii prowadzi do wielu wniosków, które mogą pomóc we wprowadzaniu zmian. Współcześnie rozwój biznesu jest ułatwiony, jeżeli ma się dostęp do danych pojawiających się w Internecie. Pozwala to na szybkie reagowanie na sytuację rynkową, a ta może zmieniać się w mgnieniu oka.
Zmiana pokoleniowa
Nie można zapomnieć też o fakcie, że właśnie dochodzi do zmiany pokoleniowej. Populacja, dla której Internet był zjawiskiem trudnym do przyswojenia, starzeje się, a zastępują ją młode osoby, które wychowują się w nowej rzeczywistości, niefunkcjonującej bez dostępu do sieci. Warto zainteresować się tą sferą, zanim zmiana dokona się w pełni, aby móc od razu zyskać dostęp do pełni danych gromadzonych na różnego rodzaju platformach.
Co mówią prognozy?
Zaobserwowana zmiana pokoleń pozwala prognozować, że liczba użytkowników Internetu wzrośnie w ciągu kolejnych lat o kolejne 25-30 procent. Tak wielu internautów przysporzy niemały problem markom, które już dziś borykają się z trudnościami w obsłudze i komunikacji w sieci. Rozwiązaniem jest monitoring mediów – zarówno Internetu, jak i social mediów. Jedynie szybka reakcja na aktywność w sieci pozwoli osiągnąć nam przewagę nad innymi walczącymi o klienta przedsiębiorcami.