Współcześnie portal społecznościowy Facebook jest niezwykle rozwinięty, a swoim zasięgiem obejmuje także wiele odrębnych aplikacji, wspierających nie tylko samą platformę, ale także mających na celu poszerzenie przestrzeni dla reklamodawców. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, Facebook postawił krok dalej i stworzył boty – czym są i jakie dają możliwości?
Boty – czym lub kim są?
Narzędzie, jakim jest bot na Facebooku czy też Messengerze, to rozwiązanie idealne dla klientów biznesowych portalu i aplikacji. Przede wszystkim jest to program, który w imieniu danego użytkownika/brandu odpowiada na przesłane na fanpage wiadomości. Co ważne, nie jest to narzędzie do wysyłania wiadomości automatycznych, a oprogramowanie, które umożliwia przeprowadzenie rozmowy z osobą zainteresowaną marką. Istnieją dwie drogi rozmowy z botem. Pierwsza polega na wybieraniu konkretnych wiadomości z rozwijanej listy, druga zaś opiera się na samodzielnym przesyłaniu zapytania.
Korzyści płynące z istnienia bota
Marki decydujące się na wykorzystanie bota na swoich fanpage’ach na Facebooku wiele zyskują. Przede wszystkim zadowolenie klienta, który w jednym miejscu uzyskuje wszelkie niezbędne informacje bez konieczności wykonywania telefonów. Może także liczyć na natychmiastową informację o tym, co się dzieje z jego zamówieniem. Co więcej, kupujący otrzymuje powiadomienia o zmianie statusu przesyłki, a także pełną kontrolę nad wszystkimi innymi statusami. Niezablokowane na sztywno boty, umożliwiają także bezpośrednią komunikację z administratorem strony, co jest rozwiązaniem pozytywnym dla obu stron.
Inną opcją dla klienta biznesowego jest wykorzystanie bota w aplikacji Messenger. Co ważne, boty te nie wymagają ściągnięcia dodatkowego oprogramowania przez użytkowników aplikacji mobilnej. Messenger od początku swojego istnienia uznawany jest za aplikację gwarantującą prywatność prowadzonych rozmów. Kolejną niezwykle ważną kwestią gwarantującą sukces bota w przypadku klientów biznesowych, jest możliwość dopasowania stylu odpowiedzi i elastycznego poprowadzenia rozmowy, aby potencjalny klient z chęcią powracał do konwersacji prowadzonej z botem.