Jakie trendy będą obowiązywały wiosną tego roku w największym i najszybciej rozwijającym się portalu społecznościowym – Facebooku? Co warto wziąć pod uwagę, przygotowując strategię komunikacji w social media? Oto kilka najgorętszych nowości, które dają zupełnie nowe możliwości, pozwalając jeszcze skuteczniej zarządzać przestrzenią reklamową.
1. Możliwość dodawania postów 3D
Społecznościowy gigant stworzony przez Marka Zuckerberga wprowadził funkcję, która daje możliwość oglądania trójwymiarowych obrazów bez konieczności instalowania dodatkowych rozszerzeń do przeglądarki. Co to oznacza? To przede wszystkim nowe doświadczenia dla użytkowników oraz większe pole do popisu dla specjalistów zajmujących się marketingiem. Obsługa tego typu treści jest bardzo prosta, a ich publikacja właściwie niczym nie różni się od dodawania zwykłego wpisu. Posty 3D z całą pewnością będą rozwijane w przyszłości, a czasem być może nawet staną się atrakcyjną metodą prezentowania oferty produktowej.
2. Pokazu slajdów w miejscu zdjęcia lub wideo w tle na fanpage’u
Wiele możliwości daje także pokaz slajdów w tle na Facebooku – to kolejna świetnie zapowiadająca się funkcja, która pozwala wyróżnić swój fanpage spośród pozostałych. Jeszcze do niedawna znana była opcja umieszczania zdjęcia w tle na FB, a obecnie nowością jest pokaz slajdów. Poza tym, że fotografie mogą być wybierane samodzielnie, istnieje też możliwość zaznaczenia opcji, dzięki której zdjęcia będą dobierane i zmieniane na podstawie popularności.
3. Budowanie biznesu – monetyzacja treści
W najbliższym czasie Facebook planuje też zaoferować kilka opcji monetyzacji wpisów. Tego typu narzędzia mają przede wszystkim pomóc reklamodawcom i twórcom łączyć się z markowymi treściami. Dodatkowo serwis zamierza testować sposób, w jaki fani mogą stać się zwolennikami twórców, których twórczość im się podoba. Czy opcje te wejdą do stałego portfolio usług portalu? Czas pokaże.
4. Wprowadzenie narzędzia Custom Audience
Narzędzie to służy przede wszystkim do kontrolowania reklamodawców. Dzięki niemu firma może pokazać, że dba o dane swoich użytkowników – od teraz marketerzy mogą wysyłać reklamy wyłącznie do osób, które wyraziły na to zgodę. Dzięki wdrożeniu tego rozwiązania Facebook będzie działał zgodnie z zasadami określonymi w Ogólnym Rozporządzeniy o Ochronie Danych Osobowych, które wejdzie w życie 25 maja 2018 r.