Jak to jest możliwe, że mając ponad 10 tysięcy fanów, opublikowany przez Ciebie post dociera jedynie do kilkuset z nich? Jak się okazuje, jest to zupełnie normalne. W ten sposób działa algorytm FB, który decyduje czy Twój post zostanie wyświetlony na tablicy Twoich fanów, czy też nie.
Jednym z najprostszych sposobów na zwiększenie zasięgu jest inwestycja w działania promocyjne. Co jednak w sytuacji, kiedy nie dysponujesz wystarczającymi funduszami lub nie posiadasz wiedzy, jak korzystać z managera reklam? Wówczas z pomocą przyjdą sposoby, które przyczynią się do zwiększenia zasięgu Twojej strony. Prezentujemy kilka z nich.
Co wpływa na wielkość zasięgu na Facebooku?
FB jest portalem, w przypadku którego możemy mówić o zasięgu całkowitym fanpage’a oraz zasięgu całkowitym opublikowanego posta. Pierwszych z nich wskazuje liczbę osób, którym została wyświetlona każda informacja umieszczona na tablicy w danym czasie, natomiast drugi świadczy o ilości osób, które zobaczyły konkretny wpis. Zasięgi na FB składają się z zasięgu organicznego, płatnego oraz wirusowego.
Chociaż istnieje wiele zmiennych wpływających na zasięgi na Facebooku, to kluczowymi czynnikami są:
Aktywność fanów – im większa liczba komentarzy, polubień i udostępnień, tym większe zasięgi – dlatego ważne jest, aby dbać o angażującą i wartościową dla konkretnej grupy docelowej formę postów,
Czas publikacji – zabiegając o uwagę fanów, warto monitorować statystyki dotyczące ich aktywności i starać się publikować posty w momencie, gdy są one najwyższe.
Sposoby na zwiększenie zasięgu na Facebooku
Chcąc zwiększyć zasięg całkowity fanpage’a lub publikowanych postów warto wiedzieć, że:
- FB lepiej traktuje posty ze zdjęciami niż same wpisy tekstowe – nie musisz ograniczać się do samych zdjęć czy grafik – dobrym pomysłem może być też nałożenie na grafikę facebookowych reakcji, pozwalając zagłosować fanom za pomocą komentarzy.
- Im lepiej dopasujesz publikowane treści do wyświetlanego urządzenia, tym jego użytkownik skuteczniej wejdzie z nią w interakcję.
- Od czasu do czasu na FB pojawia się mechanizm, który pozwala zaprezentować post w naprawdę ciekawy i oryginalny sposób – jakiś czas temu były to np. podłużne grafiki. Internauci lubią tego typu nowinki!
- Największy zasięg na FB na obecną chwilę mają treści wideo i animowane. Nie zapominaj także o live’ach.
- Zamieszczaj ważne wydarzenia z życia firmy – ta opcja dostępna jest nie tylko dla prywatnych użytkowników, ale także na fanpage’ach, pozwalając na skuteczne zwiększenie zasięgów!