Duży biznes – duży problem. Mały biznes – mały problem. Czy jednak na pewno? Jeśli posiadamy ograniczony budżet, sprawy są o tyle skomplikowane, że musimy bardzo mądrze rozporządzać naszymi możliwościami. Warto więc wcześniej dowiedzieć się, jak wygląda inwestowanie w reklamę na Facebooku wtedy, gdy na promocję nie możemy wydać dużo.
Zanim wydasz pieniądze
Wiele rzeczy na Facebooku można zrobić… bez budżetu. I chociaż niektórzy mogą wzruszać ramionami i twierdzić, że reklama to zawsze najlepsze wyjście, w Internecie wcale nie musi tak być. Najpierw należy zadbać o elementy podstawowe. Wśród nich – wygląd profilu naszej marki, czyli uzupełnienie wszystkich opisów, wstawienie zdjęć oraz wrzucanie postów.
O wpisach powiemy więcej niżej. Najpierw skupmy się na innych czynnościach koniecznych do tego, by pokazać, że nasz fanpage żyje. Zanim zdecydujemy, że nie mamy fanów, ponieważ potrzebna jest płatna promocja, zajmijmy się… lajkowaniem. Dawanie polubień to doskonałe źródło nowych fanów naszego profilu. Warto także komentować strony bliskie naszej branży, dzięki czemu naturalnie trafiamy do osób, które będą się nami interesować.
Wpisy
Oto centrum życia Twojego fanpage’a. Najważniejsza zasada – regularność. Nie możesz dodawać jednego posta na miesiąc, ponieważ Twoi fani zupełnie o Tobie przez czas milczenia zapomną. Sieć to żywy organizm, który nieustannie potrzebuje nowych bodźców. Na początek publikuj chociaż raz dziennie. Jeśli jesteś w stanie, dodawaj nawet 3 posty na dzień. Ale z głową!
Co publikować? Nie wolno zamykać się tylko na swoją markę i swój produkt, ponieważ to szybko znudzi się najwierniejszemu klientowi. Dodawaj więc wiadomości z branży, m.in informacje prasowe, artykuły czy interesujące książki. Zaciekaw swoich fanów branżą. Informuj o spotkaniach i wydarzeniach.
Siła kontaktu
Oto najmodniejsze oręże ostatnich miesięcy. Spotkania LIVE to okazja to rzeczywistego kontaktu z użytkownikami Facebooka i fanami Twojej marki. Nie bój się pytań i rozmowy, ponieważ tylko dzięki temu udowodnisz, że jesteś blisko swojego klienta. Ustawione spotkanie w kalendarzu przypomni o Twoim istnieniu, a nowe komentarze i polubienia z pewnością wynagrodzą Ci pierwszy stres. Zaciekawiaj i inspiruj, a osiągniesz sukces na Facebooku!